/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6230, Mp3, Bluetooth
Fra : BurningThunder
Vist : 282 gange
50 point
Dato : 26-10-04 14:49

Hej alle.

Hvordan får man musikafspilleren til at spille de musiknr, man har til at ligge på kortet. For da kortet er en del stører end den interne hukommelse.

Hvis man skal sende noget fra en anden telefon til en 6230, vir BT, Hvordan kan man så få den til at gæmme det på kortet med det samme, istedet for den skal modtage det på telefonen, og så bagefter "gæmme" det på ens kort.

Tak

BT\\

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-10-04 16:18

Det sidste først: Du kan ikke bede 6230 om at gemme direkte på flash-kortet - du må gøre det nødvendige selv, dvs. selv dirigere det modtagne ind i den rigtige mappe.

Og til det første: Ind i Multimedia og vælg 'Musikafspiller'

/NKSDK

Kommentar
Fra : plasse

Dato : 26-10-04 16:55

Til NKSDK: Dette virker ikke, når ens musik ligger på kortert. Musikafspilleren læser fra den mappe på telefonen der hedder 'Musik'. Hvis nogle ved hvordan man gør må I meget gerne skrive. Vil også gerne vide hvordan man gør.. ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-10-04 17:15

du skal lægge musiken på mmc kortet:
menu galleri/"jernmappen/mmckort
(det musik eller programmer du modtager via telefon kan kun ligge i den ene mappe nokia vælger menu (programmer/samlinger)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-10-04 17:18

Mystisk - på min 6230 ryger 'Musikafspiller' direkte på mmc-kort og afspiller derfra.

/NKSDK

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-10-04 17:25

man skulle kun kunne lægge noget på mmc-kortet via extern kortlæser ikke via bluethooth
som sagt :menu galleri/"jernmappen/mmckort" her ligger det der er på kortet

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 26-10-04 17:29

NKSDK:Ligger din musik i en speciel mappe på dit mmc-kort. Eller har du sat afpilleren til at hente der på en måde?
RTOW: forklar lige din post, den lydder lidt forvirende, syntes jeg. ""menu galleri/"jernmappen/mmckort""

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-10-04 18:11

alt hvad jeg lægger på mmc kortet (via kortlæser) musik,billeder video mm. ligger i den menu der hedder "galleri/ "mmckort" eller (menu 6.1)
"Ligger din musik i en speciel mappe" nej
de programmer /spil man kan downloade/ eller via bluethooth kommer til at lægge i menu "programmer/samlinger" eller (menu 8.2.1)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 26-10-04 18:24

Heller ikke hos mig ligger musikken i en speciel mappe - 'Musikafspiller' går på kortet af sig selv, det er ikke noget, jeg har bedt den om.

/NKSDK

Kommentar
Fra : plasse

Dato : 26-10-04 19:40

mit musik ligger på kortet og så i en anden mappe.. kan det være derfor?

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 26-10-04 19:43

Jeg har både musik på selve kortet, og i diverse mapper på kortet, men intet :(
Kan det være at man skal diffenere en mappe i musikafspilleren hvor den skal hente sangende fra, men jeg har prøvet at lede kan ik finde noget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-10-04 20:30

musik afspilleren kan kun læse på mmc kortet
medieafspilleren kan afspille fra andre mapper

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 28-10-04 14:36

Mener du ik at musikafspilleren kun kan læse på den interne hukommelse i mappen der hedder musik?
For jeg har musik på min mmc kort, men der kan den ik læse fra, siger bare "Ingen musikfiler fundet" når jeg starter musikafspilleren op.

Med medieafspilleren kan den jo kun spille 1 nr af gangen, ville være rart hvis den kunne spille dem efter hinanden.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-10-04 16:48

har ingen problemmer med de 4 nokia 6230 vi har i familien
musik afspillerren aflæser automatisk på mmc kortet (MP3 format)
du kan ikke definer en mappe hvor du gerne vil lægge div. det er kun muligt at bruge de defineret mappe nokia har tildet.

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 29-10-04 15:33

Mit problem er af afspilleren IKKE læser fra mit mmc kort.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-10-04 17:14

er det mp3 format du lægger ned ?? ikke "pakket" mp3??

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 30-10-04 14:10

ja, det er standart *.mp3, hvad mener du med pakket, "zip" eller "rar"?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-10-04 08:13

den kan ikke afspille pakket filer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 18:28

har du fået det til af virke???