/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Netikette
Fra : Better_Performance
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 26-10-04 12:34

Molokyle

Hvornår er det reklame, og hvornår er det en udveksling af erfaringer med produkter og således en anbefaling til andre brugere?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-10-04 12:53

Hej.
Nu var det godt nok Molokyle du spurgte, men min mening er at hvis indsenderen har fordel, økonomisk eller andet, af det, er der reklame.

Jes

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-10-04 12:56

Hvis du tjener penge på at anbefale et produkt, eller har andre fordele, så er det reklame!
Det var den korte version!
mvh, Valde.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-04 12:59

Det er da ikke så let at skelne mellem, for hvis nogen f.eks. be'r om et link til et eller andet produkt, så er det vel også en form for reklame.
Men alligevel tror jeg, at det er uhensigtsmæssig reklame i de tilfælde hvor det er en person der selv har interesse i omtalte produkt/hjemmeside eller hvad ved jeg.
Enten hvor folk selv sælger et produkt eller kan tjene på at henvise andre til et bestemt sted.
mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 13:25

I går var der en spørger der efterlyste en billig mobiltelefon - der var flere der svarede, men en bruger svarede med en henvisning til sin egen hjemmeside med mobiltelefoner. Spørgeren var glad og ville købe telefonen der.

Se det syntes jeg er helt OK, og anser det ikke for reklame, det ville da være ulogisk at henvise til en andens hjemmeside.

Det er meget svært at definere det eksakte spørgsmål fra B P, og jeg tror at der kan være næsten ligeså mange svar som vi er brugere.

Men der er tips som er så stærk reklame at de burde af med en afgift til kandu.dk og jeg syntes det er specielt i tips den trafik foregår.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-10-04 13:27

Spørgsmålet handler egentlig om historikken i tips, jeg er måske nærtagende, men jeg betragter Molo's sidste tip som en antydning af at mit måske skulle være et forsøg på reklame

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 13:39

Nu ved vi jo ikke hvorfor Molo har skrevet sit tips, men hvis du ikke selv har økonomisk vinding ved dit tip så behøver du ikke at være nærtagende - og så er det et tips ligesom mange andre og en hjælp til brugere der ønsker at holde op med at ryge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 26-10-04 14:07

Jeg selv kigger gerne i hunde og katte spørgsmål. Der har vi en bruger K.J.K som af og til henviser til sin egen hjemmeside... "loppetjansen" ? (vist nok)
Dette mener jeg osse er i orden, da det mange gange kan tilfredstille og gøre en spørgsmålsstiller glad.

Eksemplet fra bentjuul mener jeg osse er okay.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-04 16:51

Better_Performance -> Du følte dig åbenbart truffet, det var ikke møntet på dig !

Det var da heller ikke meningen med mit tip at nogen skulle føle sig 'ramt'. Det udløb såmen af dette spørgsmål fra eme.. : http://www.kandu.dk/dk/spg/52263

</MOLOKYLE>

, men nu har du da i hvert fald fået noget at spekulere over

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-10-04 16:53

Tak for svaret molokyle.

SÅ er den på plads