/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne blokering af jpg?
Fra : findovia
Vist : 855 gange
200 point
Dato : 26-10-04 12:30

Efter installation af Sevice Pack 2 til Windows XP kan jeg ikke sende mail, som indeholder en jpg-fil i et html-brevpapir.
Hvordan fjernes en sådan blokering?
Jo, brevpapiret vises godt nok; men jpg-filen vises ikke - blot en firkant med et rødt kryds.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 12:41

Prøv at gå i funktioner >indstillinger vælg her fanebladet Send og her markerer du HTML hvor der står Format til afsendelse af email, herefter trykker du på knappen for Indstillinger for HTML og markerer Send billeder med meddelelser.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 26-10-04 12:58

Tak for hurtigt svar. Jeg vender tilbage, når jeg har testet det på min vens computer. Jeg kan ikke få fat i hende lige nu.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-10-04 13:59

hhm!

Når du modtager en e-mail med .jpg billeder så prøv at se under emne stregen der plejer at stå noget.!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 14:07

er_du_klog > findovia's problem er når der skal sendes mail med billeder.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 26-10-04 14:13

nårh ok!

Der skal vælges html format...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-04 17:09

Hejsa

Gør følgende

Åbn din outlook express

Gå op I fanen funktioner-vælg instillinger-vælg fanen sikkerhed

Her fjerner du fluebenet under billeder-der hvor der står

Bloker billeder og andet externt indhold i html email-klik på anvend og ok

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 17:36

Briani er det en ny indstilling der er tilføjet i forbindelse med SP2 ? jeg må nok hellere få den indstalleret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-04 17:46

Hejsa Bent

Ja det er en ny sikkerhedsfunktion som ligger i SP2.
samt en masse andre gode ting-forbedret firewall-og popupstopper.

Jeg har ikke fortrudt at jeg installerede den.

Så prøv det Bent-er du utilfreds så kan du bare afinstallerer igen.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-10-04 14:16

->bentjuul
Det hjalp desværre ikke - heller ikke efter genstart af Outlook Express eller af computeren.

-> briani
Når jeg går ind i Outlook Express > Funktioner > Indstillinge > Sikkerhed kan jeg ikke finde "Blokér billeder og andet externt indhold......".

Har I andre forslag?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-04 14:34

Gør som jeg beskriver ovenfor

Åbn din outlook express

Gå op I fanen funktioner-vælg instillinger-vælg fanen sikkerhed

Hvis du kikker på den fane du nu er havnet på så kan du se lidt nede under henter billeder,er der sat et flueben under
Bloker billeder og andet externt indhold i html email
DEN SKAL FJERNES

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-10-04 20:06

-> briani
Jeg fandt stedet; men der var ikke noget flueben.
Så jeg er lige vidt.
Der er alle de flueben, der skal eller ikke skal være der, så vidt jeg kan se.
What's next?

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 20-11-04 08:35

Jeg har spurgt Microsoft om problemet og fået følgende svar, som virker fint:

"Der er kommet en ændring i Service Pack 2, som gør at man ikke må bruge
Blanke eller æ ø å i navnet på den mappe, hvor man har sit brevparpir. Jeg
ved ikke om dette bliver ændret, men jeg kan fortælle, hvordan man kommer
uden om dette problem.

Under C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared ligger der som standart en
mappe der hedder brevpapir.

Hvis du laver en ny mappe et andet sted på din harddisk (som ikke ligger
under Fælles filer) og flytter dine brevparpire ind i den, så kan du vælge,
at du vil hente dem derfra, og det vil komme til at virke igen."