/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hjælp mig!!!
Fra : xhund
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 26-07-02 22:08

Jeg har downloadet et spil fra nettet, men det er vist en direkte kopi af CD'en, og jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med filerne for at installere det på min computer. Der er tale om fire filer af typerne: .ccd .cue .sub .img
Skal jeg bruge et særligt program eller brænde filerne på en særlig måde eller hvad. Er der nogen der kan hjælpe mig?
mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-07-02 22:33

Hej Xhund,

du ka' downloade programmet "Deamon Tools"... det er en CD-rom simulator... -->
http://web589.server16.y-w-s.de/downloads.htm
den ka' læse de fleste af disse formater du nævner...

den gør det også muligt at aflæse/afprøve CD billedet før en evt. brænding, samt den gør det muligt at lave en CD til CD brænding...
du ka' læse manualen til den her... -->
http://web589.server16.y-w-s.de/daemon.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jga

Dato : 27-07-02 03:32

Jeg havde et lignende problem for et par måneder siden men fandt Daemon Tools temmelig besværligt at bruge. Blandt alternativerne faldt jeg for Fantom CD, http://www.fantomcd.net

God fornøjelse!

Jens

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 21:43

Hej Xhund,

har du fået det til at funke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 29-08-02 00:45

Jeg har fået det til at fungere, men min PC har nu registreret to drev, som ikke findes. Hvordan får jeg disse fjernet igen. De skaber nogen småproblemer.
mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-08-02 08:09

Hej Xhund,

hvis det er Deamon Tools du snakker om ka' du gøre 2 ting... enten højreklikke på ikonet nede i systemfeltet (der hvor klokken er) og så trykke på Virtual CD/DVD-Rom --> Set number of devices... --> Disable... (her ka' du også sætte dem til igen)...
den anden mulighed er at afinstallere Deamon Tools...

hvis det ikke er Deamon Tools... men et andet CD/DVD drev emulering/simulerings program går jeg ud fra at det har en tilsvarende funktion, men ellers så afinstallere...

men ligegyldig hvilken af disse metoder du bruger, så sku' de drev gerne være fjernet, og afhængig af hvilken metode du valgte, ska' du så bare gøre modsat næste gang du ska' bruge programmet...

hvis disable --> så sæt til det antal drev du har brug for...
hvis afinstallere --> så installere...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 29-08-02 11:18

Nej jeg har brugt Fantom CD.
mvh