/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
CBR600F 2004 politi ?
Fra : Blackster
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 26-10-04 11:11

Hey folkens !! Har lige et spørgsmål :D

På et tidspunkt fik jeg at vide at man ikke kunne neddrosle en CBR600F 2004 ned til 34 HK eller hvis man kunne ville det skade den...
Problemet er jeg er så forelsket i den at jeg vil skide på alt og alle ( Næsten ;) ) for at få den..

Spørgsmålet lyder: Hvor stor chance er det for at jeg bliver taget af politiet hvis jeg køre på den med lille MC kørekort ?
Hvis jeg køre inde for færdselsloven og ikke vækker opmærksomhed. Da jeg mega gerne vil have den, koste hvad det vil ;)
Mit hjerte brænder op !!! jeg er forelsket, behøver slet ik en pige nu !! :D :P.. ej he he (Sex er et behov ;) )

Nu har i en ide om hvor vil jeg er med den... håber på at høre det jeg gerne vil høre :P

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-04 12:05

Jeg vil mene, at risikoen er for stor, for politiet kender udmærket de forskellige MCer og ved hvilke der umiddelbart er godkendt til lille kørekort eller kan drosles ned.
Man kan ikke umiddelbart sig hvor stor risiko der er for at du bliver snuppet, men det er heller ikke det værste. Det ville du få en kæmpebøde og en betinget frakendelse af kørekortet for.
Det er hvis der skulle ske et eller andet, så ville du få store problemer forsikringsmæssigt.
Hvis du kom til at køre en ned eller noget, ville du formodentlig stå i den situation, at forsikringen kan nægte at betale.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-10-04 12:38

Selvom du drosler den ned vil den OVERHOVEDET ikke tage skade af det!!!
Men ellers er jeg enig i dovas betragtninger!

Held og Lykke med din CBR600F!!!....for nu er det bare ud at skaffe dig din drømmecykel!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : Blackster

Dato : 26-10-04 13:52

Det vil sige det er muligt at neddrosle den til de lovlige 34HK !?!? :D
Hvis ja, så er den så godt som købt !! :D (Må bare tage 2005 da de ikke har flere 2004 :( )

Jamen så kan jeg da slet ikke vente, jeg står i flammer dansende splitternøgen af glæde !! eller ok.. måske ik.
Men glæder mig helt vildt til vejret bliver godt igen så !! :D ;)

Der er måske ligefrem nogle mennesker at møde og køre med herinde når tiden kommer ?
Så jeg også lære at køre den dejlige MC "Rigtigt" :D

Kommentar
Fra : Blackster

Dato : 26-10-04 14:12

Glemte at sige.. det kan godt vær harmonien ikke vil være den bedste når den mister alle de krafter. Men den skal også bare kunne følge med på den langsomeste bane på motorvejen. Jeg er 19 til jul, så når jeg køber den mangler jeg kun 1 år for at slippe krafterne løs. Får jeg har haft fået kørekort som 18 årig så som 20 kan jeg gå til køreprøve og få det godkendt til stort MC kørekort.
Det vil sige det er kun 1 sommer jeg køre med den nedsat til 34HK.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-10-04 17:04

det er også et spørgsmål om forsvarligt, at kunne magte kræfterne

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-10-04 19:36

Du kan under alle omstændigheder ROLIGT købe den uden frygt for at motoren/mc'en skulle lide "overlast" når den er neddroslet/plomberet. De nye Triumph Speed Four kan også drosles ned fra 98 hk til de famøse 34 hk uden de tager "skade"....det virker selvfølgelig lidt "tosset" at den kun har så lidt ydelse af sådan en "kraftfuld" maskine normalt.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-04 19:47

Ja, og det her siger lidt mere om de tossede regler med små motorcykler:
Der er flere små 125 ccm MCer der egentlig slet ikke må køres på LILLE kørekort. De har fået en dispensation.
Det har noget med maskinens vægt/kraftforhold at gøre

http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=12

mvh dova

Kommentar
Fra : Blackster

Dato : 27-10-04 11:25

Hvis det skader motoren vil jeg ik, jeg køre bare ulovligt og tager chancen 1 sommer.
Holder det bare i ro, er træt af at følge loven punkt til prik.. det eneste man får ud af det er man bliver røvrandt !!

En ting mange glemmer... det er en selv der bestemmer gas håndtaget, hvis man ik magter det bruger man det bare ik fuldt ud. Personligt mener jeg det er nemmere at køre en CBR600 end en GS500.. (Selv prøvet at køre på en Yamaha racer og en lille suzuki 250). De flere krafter den har "Hjælper" en med at køre. Det er kun dem som ik kan styre sig selv der køre galt på en stor MC.

Når jeg er ked af jeg ik kan gøre det lovligt :(.. I skal have tak for jeres råd (I baghovedt overvejer jeg stadig GS500F).

Mvh, Dan Flex. (I må gerne lukke dette spørgsmål)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-04 11:45

Hæ, det er sgu da dig der skal lukke spørgsmålet ved at acceptere et af de svar der er givet.

www.kandu.dk/dk/spg/52348 kan du læse fremgangsmåde med at få godkendt en neddroslet MC

mvh dova

Kommentar
Fra : Blackster

Dato : 27-10-04 13:35

Whoops !! sorry :D så acceptere jeg lige ;)

Godkendelse af svar
Fra : Blackster

Dato : 27-10-04 13:40

Tak for svaret dova. Du har givet en god forklaring...
Tror stadig jeg tager chancen og køber den med lille kort ;) :P..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-04 14:17

Tak for det, og held og lykke med "drømmecyklen"

mvh dova