/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af fadder
Fra : 2601
Vist : 628 gange
370 point
Dato : 26-10-04 09:35

Er der nogle der kan tyde hvad der står under fadder:

Jeg får det til: Madam Steffesen fra ?, Madam Stener, ? ? Louise Alexander,
alle af Nakskov.

Det drejer sig om Nakskov Skt. Nikolaj 1870-1882. I Arkivalieronline Opslag 18 nr. 69.
Johan Julius Penther.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 26-10-04 16:31

hvad snakker du om?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-10-04 17:09

Til hatchi.

Hvis du går ind i Arkivalieronline trykker Kirkebøger finder du Skt. Nikolaj finder perioden 1870-82 trykker opslag 18 og når dette kommer frem finder du post 69. Derefter går du hen til rubrikken Fadder og læser hvad der står. Det er det jeg spørger om.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 17:26

Hej 2601
Noget af det kan jeg se:

Madam Steffensen fra Ø ??by, Madam Stener ?? Torriby, Louise Alexander,
alle af Nakskov.

Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 370 point
Dato : 26-10-04 17:28

Kan der stå Ø. Karleby, og så tror jeg ikke det er Louise men Louis. og måske Store Torriby

Lis

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 26-10-04 18:04

Jeg ville gerne gå ind og se, om jeg kunne tyde teksten, men det lykkes mig kun at hente opslag nr. 18, og så sker der ikke mere... Selve kirkebogens side med post 69 har jeg endnu ikke kunnet få frem. Desværre...

Syrena

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-10-04 18:06

Til LisBJensen

Ø. Karleby er en by hvor nogle af andre fadder kommer fra så det er nok rigtig. Jeg var selv inde på det , men hvis man tror det så er det rigtig så jeg valte ikke at skrive det.

Store Torriby findes ikke ifølge krebsen og de siger mig heller ikke noget. Louis kan være rigtig, det vil jeg da gå vidre med.

Nu vil jeg finde Madam Steffesen fra Ø. Karleby.
Forløbig tak. Hvis du kan finde hvor Madam Stener kommer fra ville jeg være glad

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 20:59

Nej, men der findes en By ser staves

Torrig Vig Birket Storstrøms Ravnsborg Lollands Nørre Maribo Vandareal, f.eks. bugt, farvand, sø, å.
Torrig Kranger Birket Storstrøms Ravnsborg Lollands Nørre Maribo Bebyggelse.
Torrig Skov Birket Storstrøms Ravnsborg Lollands Nørre Maribo Areal, f.eks. bakke, pynt, skov, mose.
Torrig Birket Storstrøms Ravnsborg Lollands Nørre Maribo Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-10-04 21:00

Til LisBJensen
Kunne der stå TOREBY?? Det er en kommune ved siden af Radsted og her kommer Faderen til Johan Julius Penther fra?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-10-04 21:00

Til LisBJensen
Kunne der stå TOREBY?? Det er en kommune ved siden af Radsted og her kommer Faderen til Johan Julius Penther fra?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-10-04 21:00

Til LisBJensen
Kunne der stå TOREBY?? Det er en kommune ved siden af Radsted og her kommer Faderen til Johan Julius Penther fra?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 21:07

Det kan der godt, specielt hvis der er tale om familie.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-10-04 21:10

Bed om hjælp til tydning af
Nakskov Skt. Nikolaj 1870-1882. I Arkivalieronline Opslag 18 nr. 69.
på dk.videnskab.historie.genealogi
jeg læser det til alle af Nakskov
Senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 21:14

Er der ikke andre børn der kan hjælpe til en løsning?
Måske står der noget ved dem, eller ved Vielsen.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 21:15

Prøv også at kigge på http://www.tom-stryhn.dk

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-10-04 21:19

Hos Tom Stryhm findes en Stender, men denne er for gammel, måske er det havd du skal lede efter.

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-10-04 00:09

Kan du bruge disse oplysninger fra DDA's folketælling 1834 om Anne Alexandersdatter , kan det evt. være aner til den Louise Alexander du søger.
Senta
Samtlige personer i husstanden

maribo, Musse, Sakskøbing Landdistrikt, Bursøe Bye, , et Huus, 121-F1, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anne Alexandersdatter, 37, Gift, , skilt fra sin Mand, som boer i Saxkjøbing, driver Saddelmagerprofessonen,
Wilhelm Penther, 14, Ugift, , Anne Alexandersdatters Børn [Anne Alexandersdatter],
August Penther, 12, Ugift, , Anne Alexandersdatters Børn [Anne Alexandersdatter],
Jeanette Penther, 11, Ugift, , Anne Alexandersdatters Børn [Anne Alexandersdatter],
Carl Penther, 9, Ugift, , Anne Alexandersdatters Børn [Anne Alexandersdatter],
Joseph Penther, 6, Ugift, , Anne Alexandersdatters Børn [Anne Alexandersdatter],
Joseph Swabach, 35, Ugift, , Saddelmagersvend hos Anne Alexandersdatter [Anne Alexandersdatter],

--------------------------------------------------------------------------------

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 28-10-04 10:15

Tak for svaret LisBJensen.

Jeg tror ikke vi kommer nærmere før jeg kommer på Lands- eller Risarkivet og kan spørge arkivaren.

Mange tak for hjælpen det var dog et stort skrit frem.