/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP2 - PC vil ikke starte
Fra : marc43
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 26-10-04 09:05

Jeg har forsøgt at installere SP2 tre gange uden held.

Selve installationen forløbet fint, men når computeren genstartes kommer der et blåt skærmbillede, der siger "vent et øjeblik..." og så står det stille. For at komme videre lukker jeg selvfølgelig ned og starter den op igen. Herefter kommer XP-startbilledet med den blå bjælke i stedet for den grønne og så kommer der sort skærm, der bare bliver hængende og det gør den hver gang den kommer til det punkt. Den vil kun starte i fejlsikret tilstand.

Hvad gør jeg? Hvad er der galt? Min PC er kun et halvt år gammel.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-10-04 09:09

Mit forslag er at opdatere din BIOS.

Mange bundkort laver fnidder når de kommer i kontakt med SP2

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-10-04 09:15

Af install SP2 og tag en brugerdefineret opdatering,hold dig til sikkerhedsopdateringerne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 09:23

Hvis du har sat en masse ting i comp så kan det være alle de drivere den ikke kan håndtere på een gang.
USB ting og printere tag lige dem fra og prøv - først i fejlsikret og så genstart.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-04 10:07

Hejsa

Når den efter genstart kommer til det du skriver

” vent et øjeblik”

Skal du bare lade den stå der uden at genstarte

Da det godt kan tage rigtig LANG TID,da den er ved at indlæse en del og opdaterer dit nye system.

Har selv prøvet det flere gange,den sidste computer jeg installerede sp2 på,så stod den med vent et øjeblik fra 5-10 min.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-10-04 10:12

Jeg har prøvet at lade den stå i 10 minutter, men der er ingen aktivitet. HD-lampen lyser/blinker ikke og der er ingen lyde overhovedet.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-10-04 11:37

Igen: Opdater BIOS...

Jeg har lige installeret WinXP med integreret SP2 på en maskine.
Den ville ikke genstarte. Den ville godt lukke, men bare ikke genstarte.
Så opdaterede jeg bios'en og nur virker den perfekt...

(Opdatering af bios er som altid på eget ansvar...)

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 26-10-04 23:46

Mange store selskaber fravælger foreløblig SP2 til den er blevet gennemtæsket på brugerbasis,fordi den i samspil med ???laver kage i syst.Mit råd til dig er,når nu den ikke virker som beregnet,at tage en brugerdefineret opdat,og lade andre om at eksperimentere med opdatering af bios osv.Det har igennem årene været standardsvaret hos mange når der er et probl."OPDATER BIOS"Jeg har tit spekuleret på om de selv er så vilde med at rode med opdatering af bios