/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
beviser beviser beviser!?! hjælp!!
Fra : JesperL
Vist : 1020 gange
50 point
Dato : 26-07-02 17:40

Jeg har lige været til mc-køreprøve, men den motorsagkyndige afslog prøven fordi jeg ikke havde noget bevis på at motoreffekten er under 34 hk, hjælp! Jeg tror han mener at jeg skal have en bænk-test af min mc? det skal lige siges at han ved heller ikke hvordan det papir skal se ud, men hvor skulle jeg vide det fra, at man skal have sådan et stykke papir med, når der står på mit registrerings bevis at det er til lille-MC, Jeg har oxo flere papirer om hvor der står den har været til syn, og jeg har oxo bevis på jeg har købt drosling-sættet.

nogen som har prøvet det samme?? eller er denne motorsagkyndig bare en led satan?

Jeg egen en GS500E fra 2002 droslet ned til lillemc.
Hilsen Casper 20år

Kommentar
Fra : Psycho_Cowboy

Dato : 26-07-02 20:56

>eller er denne motorsagkyndig bare en led satan?
_______________________

Ja, det vil jeg sgu da kalde ham!
Jeg er selv ret ny på motorcykel, og så vidt jeg har forstået (mange steder fra) er det eneste, som rigtig betyder noget din registreringsattest.
Hvis din mc først er blevet synet og indregistreret som lille mc, bør han ikke sætte spørgsmålstegn ved dette!
Hvad angår en bænktest af din mc, gælder den ikke en skid, hvis du bliver stoppet og viser testen frem. Det eneste som tæller, er registreringsattesten. I øvrigt har jeg fået fortalt af mit suzukiværksted, at droslingssættene til mange mc'er slet ikke bringer kraften helt ned på de tiladte 34 hk, men er sættet blot godkendt, spiller det ingen rolle.
Endelig tester de fleste synshaller vidst slet ikke mc'en på en testbænk. De tjekker bare papirene på droslingssættet, og kører en lille prøvetur. (Kender en, som er smuttet igennem uden at have så meget som overvejet at monteret droslingen! )
Og til sidst står det ingen steder i lovgivningen at man skal kunne fremvise testresultater fra testbænk, hvis man bliver stoppet.
Kort sagt - registreringsattesten bør være det eneste, som tæller!

Men jeg kan godt se, at du har et problem. Faktisk synes jeg at motorsagkyndige har lidt for meget magt. I hvert fald mere, end de har hjerne til - altså dem jeg har mødt! (Skal ikke kunne sige om nogen af dem er "normale" )
Hvis han vil spille lidt med musklerne, kan han sende dig hjem efter første sving, med undskyldningen at du kører usikkert på din mc, hvilket jeg mener kan være noget af en vurderingssag.

Det ville være sjovt nok at høre hvordan sagen udvikler sig, hvis du lige gider at skrive et par ord ?

Held og lykke!

Psycho Cowboy - (som har undersøgt ALLE tænkelige steder omkring dette emne i forbindelse med køb af mc i år)
Suzuki GSX-R 250

Kommentar
Fra : JesperL

Dato : 28-07-02 20:18

Hej igen, den mortorsagkyndig er simpelhen en idiot, man kan ikke over tale ham til fornuft, jeg har forhørt mig hos synshallen og registerkontoret om hvordan reglerne er til lillemc's registreringspapir, og der skal kun stå "lille motorcykel" ikke mere, jeg har forhørt mig hos en anden motorsagkyndig, men han havde ingen kommentar! Det forgår noget mystisk her tror jeg. Men det jeg gør er at jeg tager ingen chancer mere for en køreprøve koster altså 580 + køretime = mange penge, især da den første time varede 15 min og kørte 0 meter, jeg tager en af mine kørelærers små motorcykler som er 125 ccm og tager en en prøve i korsør der er der nemlig ikke så meget ventetid som i slagelse der er op til 30 dage! Jeg skal op mandag d. 29 :D

GS500

Kommentar
Fra : JesperL

Dato : 14-08-02 20:28

hvordan lukker jeg dette tip

Accepteret svar
Fra : krogmc

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-02 11:37

Hvis det var mig der blev behandlet så dårligt, ville jeg omgående gå til ledelsen og derefter til medierne, hvis man heller ikke fra ledelsen side kan indordne sig under gældende lovgivning.
Den sagkyndige skulle i denne sag(er det mon første gang, vedkommende laver det nummer !!!) stå skoleret og evt. fyres for groft magtmisbrug.
Der vil altid være mennesker der ikke kan tåle magt og desværre aldrig bliver voksen nok til at håndtere denne, det er dybt beklageligt.

Godkendelse af svar
Fra : JesperL

Dato : 20-09-02 14:37

Tak for svaret krogmc.