/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilke fisk til tropeakvarie ?
Fra : Elina87
Vist : 2160 gange
150 point
Dato : 25-10-04 21:25

Jeg har lige foræret hele min "besætning" af små mollyer væk... :( Syntes ligesom at farverne i akvariet blev kedelige.

Jeg vil gerne have et akvarie med masser af farver, masser af lys og farverige fisk!

Nogen der kan anbefale nogen evt. nogle mindre tips til hvordan man starter op med sådan et... ?

Knuzz

Elina87 ...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-10-04 21:34

Hvor stort er akvariet?

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 25-10-04 21:45

prøv på denne side der er masser af tips og råd og andet godt

http://www.akvariesiden.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-04 09:32

Du får nok endnu bedre hjælp og inspiration her : http://www.aquaa.dk/new/sider/forsiden.php

...hvor der sjovt nok også er en profil der hedder molokyle

Hvis du bare vil kigge lidt på fisk så er denne side et must : http://www.jjphoto.dk/akvariefoto/index.htm

En rigtig god akvarieside er : http://akva-net.hjem.orangenet.dk/index2.htm

Jeg vil mene du skal gøre dig nogle overvejelser om, hvilken type akvarie du ønsker :

1.) Saltvand
2.) Ferskvand
3.) Biotop akavarie (strømvand, stillestående, skov, bjerg, flod, osv...)
4.) Geografisk (Afrikansk, Asiatisk, Europæisk, Sydamerikansk, osv...)

..eller blot et selskabsakvarie med en blanding af de ovennævnte typer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Evil_Zhauqart

Dato : 05-11-04 12:37

Ta' måske ind til en forhandler', og' evt' spørg om råd, og go'e tips'... Ta' hen til den nærmeste forhandler?...

Ellers sku' du ta' ind på "google.dk" -> "Søge efter det du nu ska' søge efter" -> "T h e E n d" ...

Mvh'... Quanh'...

Kommentar
Fra : nikl0647

Dato : 13-12-04 22:42

Jeg vil sige, alt efter hvad for et akvarie du vælger.
Min personlige favorit er Discus! Efter min mening er det de flotteste ferskvandsfisk du kan få! De er dog en meget varmekrævende fisk 28-30 grader. De er ret svære at få til at yngle men det kan dog lade sig gøre. Disse fisk er ret dyre, en voksen fisk kan koste op til 2.000 kr.
Du kan dog i de fleste akvarie-forretninger købe ungfisk til 195 kr. stk.-
De kan godt gå sammen med andre fisk, men så yngler de ikke! Der er mange forskellige arter Discus.
Evt. spørgsmål skriv lige til mig (også med hensyn til indretning!)