/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
kalkspalter
Fra : nestorine
Vist : 852 gange
41 point
Dato : 25-10-04 21:23

Er der nogen der har god erfaring med kalkspalter til at montere på vandrør?
Har læst et notat om " Kalk - X " men kan ikke finde en forhandler af denne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-04 21:27

Der var noget om emnet for kort tid siden her, men tror den generelle holdning er, at der ikke er tilstrækkelig dokumentation for at det virker.
www.kandu.dk/dk/spg/50586

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 21:38

Jeg har sådan en fyr siddende på tilgangsrøret til huset.
Den sættes ikke udepå men i mellem røret.
Min kone påstår at det hjælper på vasketøjet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-10-04 21:45

Tjaaa--- jeg har en siddende på tilgangsrøret.
Min kone påstår at det ikke hjælper en sk--, den elendige "kaffekoger" skal stadig afkalkes.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-04 22:43

Prøv og læs den omgang her, http://www.aqua-correct.dk/a-ref-dk1.html .
En Magneta afkalker (dyr een) havde jeg selv i mit sidste hus,jeg bildte mig da ind den virkede,men i bagkundskabens
iskolde klare lys,så var det nok noget jeg bildte mig ind.
Hilsen
Keldd (Blik og Rør)
Jeg har skrevet det her i et indlæg een
gang. Men den holder.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-10-04 22:45

he he ja jeg har også haft en..og jeg mente også den virkede..men jeg tror at det kun var fordi den kostede en herregård..og at jeg jo helst ikke ville føle mig som en idiot.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-04 22:58

Det skal du ikke være ked af mango,vi er nogen stykker,selv os der roder med den slags til hverdag,kan jo ryge på den,
men jeg vil helst ikke indrømme det.Nu var det heldigvis en "demonstrationsmodel" jeg fik fat i, så jeg
fik den MEGET billigt ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 23:31

Jeg mener bestemt at min kone syntes at den virker.................og der er ingen fornuft i at modbevise denne påstand. [hør]
Det var ellers svært nok at få den indpasset (lodret op) og et snavsfilter foran, så der ikke skulle komme jernpartikler og forstyrre.
Så med alt det arbejde........................................ja den virker.
Eyvind.
PS. Jeg monterede en af de første en norsk udgave i søborg hos diretøren for det opvaskemaskinefirma jeg arbejdede for ..............ca. 35 år siden.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-10-04 23:49

netop emme..det var nøjagtig det samme her *LOL*..den virkede

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 09:15

Tja............så kan i kloge hoveder og jeres kalkaflejringer godt klappe sammen.
Mango og min kone er enige om at det virker...................Basta.
Eyvind.
PS. Vores vand er kun 13 hårdhedsgrader.
Normalt vand = 20 og Kbh. = op til 32

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-10-04 11:07

eme:
Ja,bare tro,tro,tro,det er det det handler om.
Hilsen
Keldd.