/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
spyware
Fra : camillaskat
Vist : 198 gange
20 point
Dato : 25-10-04 20:57

Hej jeg har fået en frygtelig startside som ikke er til at komme af med , jeg har prøvet det meste men det hjælper ikke rigtigt. har blandt andet forsøgt med spesweeper ad-aware samt spybot men kommer ikke rigtigt nogle vegne, er der please nogle som kan hjælpe. Startsiden hedder search the web.
knus camilla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 21:03

Du har ikke prøvet det hele for du gav op måske fordi du ikke forstod anvisningerne.
Hvad med dit andet spørgsmål hvor du bare holdt op med at svare
http://www.kandu.dk/dk/spg/52191
Du skal have lavet en hijackthis log og du kan bruge det link jeg gav dig i det andet spørgsmål til at læse hvordan: http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 21:03

fik du ikk hjælp i det andet soørgsmål..??

hent og installer hijackthis -> åben programmet -> tryk scan -> find den linie hvor der står noget med den webside. -> vinkel af ude i firkanten og tryk derefter fis checked..

så er den væk!!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 21:04

heh på samme tid..

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:05

Hej igen det var ikke meningen at bare forsvinde men klokken var mange og jeg havde brugt en masse timer uden held.
Men du skal vide at jeg værdsætter din hjælp søde. Jeg prøvede dog det du har skrevet igen men havde ikke rigtigt heldet med mig, kan ikke forstå hvorfor det ikke hjælper
camilla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 21:09

Jeg har sendt en mail til Arlet der er megaskrap til det der. Lad os se om han dukker op.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-10-04 21:13

Her er han*S*

Følg denne vejledning(er næsten ens med den fra spywarefri)
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
og kopier loggen herind.

så tjekker vi den for dig..

Solgaard -> Det er sjældent nok bare at fjerne den ene linje, hvor startsiden er angives, da det hænger sammen i sådan en hijackthis og startsiden vil komme igen, hvis man ikke får det hele med på en gang..

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:14

Åhh det håber jeg han gør jeg har lige prøvet hijackthis igen og nøje fuldt manualen men der sker altså ingenting.underligt.
camilla

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:17

Unskyld det lyder måske lidt dumt men hvad er en log
camilla

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-10-04 21:20

Prøv at se denne video om hijackthis

http://www.riversen.dk/flash/hijackthis/hijackthis.php

den kan godt være lidt langsom...

derefter hved du hvad du skal gøre*S*

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:22

jeg prøver ihærdigt at kopier hijack men har lidt svært ved det når jeg højreklikker på programmet kommer der ingen kopier, giv mig lige et par minutter
camilla

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:27

hvordan kopierer jeg den over til den nye mappe på skrivebordet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-10-04 21:30

Når du har trykket scan ændre knappen sig til save, den trykker du på. Så kommer den frem i et tekstdokument, der marker du hele teksten og trykker kopier, så går du herind og trykker sæt ind..

Prøv..

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:37

MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Win Comm\WinComm.exe
C:\temp\msbb.exe
C:\Program Files\Win Comm\WinLock.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\SymPxSvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates1.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SXEBKTI3\hjt[1].exe
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://a-search.biz?wmid=1010
F2 - REG:system.ini: UserInit=Userinit.exe,TGBRFV_
O4 - HKLM\..\Run: [Win Comm] C:\Program Files\Win Comm\WinComm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msbb] c:\temp\msbb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm

det er vidst den her er det ikke

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:38

Det er den hvor der står search.biz

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 21:50

hjælper det du blev så stille
camilla

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:00

arlet-->

ja, det har du ret i.. men det var blot for at hun ikke skulle komme til at slette noget forkert..

kom selv til at slette en masse som ikk skulle ha været slettet første gang jeg brugte programmet,..

men er også selv tit ude for i hijackthis at efter at have slettet en masse så trykker man lige scan en gang til for lige at tjekke og så er halvdelen der igen.. er lidt irriterende.!!

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:04

var det det rigtige jeg sendte

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:09

ja du kan i hvert fald starte med at slette den der står R0 ud for.!!

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:12

ro er det inde i hijackthis den skal slettes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 22:13

Vent bare Camilla, det er godt nok den log. Arlet kan have travlt, men han plejer da at gøre det færdigt og det kan også være at han er i gang med at tjekke detaljer

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:13

eller jeg må hellere spørge hvor står det der ro henne hvor finder jeg det

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:14

okay jeg venter spændt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 22:15

Du skal ikke lade flere om at guide dig med det her så vent nu bare og Solgård, take it easy med mindre du er blevet ekspert for nylig.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:15

ja du skal vinkle den af inde i hijackthis og så trykke fix checked..

der står noget ud for hver linje F.eks 04 eller så R0

men prøv og slet den så og åben din browser..

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:15

åhh nu ser jeg. det er lige den jeg har prøvet at slette jeg ved ikke hvor mange gange men uden held

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:23

nå camilla

hmm så er der nok nogle flere du skal ha slettet men det er lidt nemmere når det er ens egen for så er det kun en selv det går ud hvis der ryger noget forkert med..

Ville gerne hjælpe dig men må jo nok hellere lade EKSPERTERNE råde dig.. gider ikk høre på det der fra bjarneD's side..

Håber du får løst problemet.!!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 22:33

Bare bliv sur bette Solgaard, men ekspert er du ikke.
Hvorfor tror du jeg har bedt Arlet om at hjælpe, ikke for at score point, men for at være sikker på at Camilla får den hjælp der er brug for og hvis du guider forkert er du nok ikke mand for at rette op på det igen.
Tænk dig nu om og gem surheden til der er noget at være sur over

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 22:35

hej igen arlet har du fundet på noget

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:38

se det er jo noget du ikke ved noget om.!!

og de 20 point kunne jeg nu godt være foruden.. bette bjarne..

godnat..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 22:43

Solgaard, hvis du er så god hvorfor besvarer du så ikk eflere spørgsmål?

Vent nu bare Camilla, der er mere der skal væk, men når du er uerfaren i det her skal du have den bedste hjælp og den kan Arlet give.
Sådan et problem som du har er ikke så vanskeligt at løse når man sidder med det selv og har prøvet det før, men det er jo ikke godt hvis man får dig til at lave noget skidt for det er jo meget sværere når man skal hjælpe online.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-10-04 22:58

måske fordi jeg har et liv uden for kandu og computeren i det hele taget.!!

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 23:03

nu må i ikke skændes for guds skyld vær søde mod hinanden
Er du der arlet

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 25-10-04 23:23

bliver nød til at logge af og gå iseng nu klokken er mange men logger på imorgen aften og håber du er der Arlet
nat nat camilla

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 26-10-04 08:29

Prøvet og fuldt en spyware artikel:?

Er din Startside blevet ændret?
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=28

Hvordan man fjerner Spyware fra en computer.
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=14

Held og lykke.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-10-04 13:56

Orv, det er en lang tråd

camillaskat>>hvis du ikke er kommet videre, så gør det her:
Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://a-search.biz?wmid=1010

Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
konfigurerer til optimal scanning: http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm
Og kør den

Kør også lige den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Aktiver alt i indstillinger.

Genstart, hent en nyere Hijackthis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Og send en ny log

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-10-04 14:06

Hvad med Webrebates, Lengberg?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 14:18

Ser osse ud som om du har w32/gaobot ormen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-10-04 14:50

BjarneD og Tedd>>De skulle gerne være væk begge to, efter scanningen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-10-04 17:53

OK, Lengberg. Jeg kender jo de mere manuelle metoder til fjernelse og er bare nysgerrig.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 26-10-04 20:06

Ja, jeg måtte desværre se dyner i går aftes, men kan se at der er kommet ekspert hjælp i form af Lengberg, så Lengberg får lov at gøre den færdig..

Hygge