/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Værktøjslinje i højre side af skærmen?
Fra : stig54
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 25-10-04 20:46

Jeg har længe haft en værktøjslinje der poppede ud i højre side af skærmen når jeg kørte musepilen derhen.
På en eller anden måde fik jeg den trukket ud på skrivebordet i en søjle, den slukkede jeg på krydset i højre hjørne af søjlen
Nu er den helt væk. ligger den i en eller anden mappe eller skal jeg lave en ny, og hvordan er det nu lige man gør det??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 20:54

I hvilket program hører den værktøjslinie til.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 25-10-04 20:59

Start - programmer - Microsoft Office - Programlinie, idet det er denne "værktøjslinie", jeg går ud fra, du mangler. Ellers må du lige skrive igen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 21:02

Det er måske denne:
H-klik lige til højre for startknappen>værktøjslinjer>er det en af dem>så træk den ud på skrivebordet, den vil nok lægge sig på proceslinien men den kan flyttes med det lodrette håndtag.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 25-10-04 22:11

Eller hvis det var Denne Computer kan den bare trækkes ud i siden påny. Evt. højreklik -> Skjul Automatisk ?

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-10-04 22:18

Det er en værktøjslinje jeg selv har lavet hvor jeg havde programmer og mapper liggende fra mit d drev. Min harddisk er delt i c od, altså mapper jeg kunne bevare hvis jeg fik problemer med min xp og skulle omformatere.
Nu kan jeg ikke huske hvordan jeg lavede denne pop ud linje

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-04 22:52

Fremgangsmåde i xp..

Højreklik på din proceslinie, og sig værktøjslinier > Ny værktøjslinie

Vælg den mappe, hvor elementerne (mapperne, filerne og genvejene) befinder sig. Du kan også angive en internetadresse. Tryk ok.

Nu dukker værktøjslinien op i den ene ende af proceslinien. Højreklik igen på proceslinien, og fjern fluebenet i "Lås proceslinien" hvis der er et. Nu kan du ganske enkelt trække din værktøjslinie med musen ud i den ene side af dit skrivebord, så den "swapper" ind i siden. Højreklik på den og sig "Skjul Automatisk" Sæt desuden fluebenet tilbage ved "lås proceslinien".

Så skulle det gerne virke!

/Karl Smart

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 25-10-04 23:12

Tak for svaret Karl_Smart.
Det var jo lige det jeg havde gjort engang, det må være alderen der trykker

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-10-04 01:02

Bare iorden