/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Morrowwind hjælp
Fra : ZappaX
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 26-07-02 15:40

Hejsa, jeg har lidt problemer med morrowwind, det hakker, jeg har en GF4 TI 4400, ATHLON XP 1600+, 256 MB RAM. Det kan jeg ikke forstå, er der nogen der ved noget (har de nyeste drivers)

Hvis du har nogen triks til morrowwind, må du meget gerne skrive dem, jeg synes spillet er lidt mærkeligt, det kan da ikke passe at man skal dræbe nogen hele tiden for at få fat i ting som de forskellige guilds ønsker (f.eks Code book og nøglen til Necro(et eller andet) Manor...

Det var det håber du kan hjælpe.

MVH Troels.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-07-02 16:25

Hej Troels,

hvilken version af windows bruger du?
samt hvilket bundkort?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-07-02 16:30

Hej Troels!

Prøv at opdater dine drivere via: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers

Det burde ikke hakke med den PC og skæmkort.

Prøv at skifte til en midre skærmopløsning.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-07-02 18:07

Hej igen,

hvilken version af DirectX bruger du?
og fra hvilket firma er dit "GF4 TI 4400" grafikkort?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ZappaX

Dato : 26-07-02 20:38

Jeg kører Windows Me, mit graffikkort er fra Leadtek, bruger DX version 8.1, mit bundkort er et Via Apollo KT133A SL-75KAV/-X. Håber det kan hjælpe jer med at hjælpe mig.

Det er lige meget hvilken opløsning jeg køre 1280x960 eller 640x480 giver samme framerate, meget mærkeligt ikke ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-07-02 21:15

Hej Troels,

jo... det er meget mærkeligt...

har du evt. opdateret dine "Via 4 in 1" drivers?
http://www.viaarena.com/?PageID=2

du ka' også prøve at køre følgende 3 tests for at kontrollere dit system...
Dr. Watson, systemoplysninger og Direct X diagnostic tool...

Du ka' kører Dr. Watson på følgende måde... -->
tryk på Start --> tryk på Kør --> indtast "drwtsn32" og så ok...
du ka' også vælge den i menuen "funktioner" i systemoplysninger...

ang. Dr. Watson ka’ du få mere information omkring hvad det er her…
http://www.computerhope.com/software/drwatson.htm

”systemoplysninger” kan du starte på følgende måde... -->
Tryk på Start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> og så klikke på ”systemoplysninger”, så popper der et vindue op der hedder ”Microsoft systemoplysninger”, her ka’ du gå de forskellige menuer igennem for at se om der skulle være nogle problemer…

her iblandt ka' du også vælge Dr. Watson i menuen "funktioner"... Men jeg synes nu også du sku' afprøve "Direct X diagnostic tool" fra samme menu... for at se om der evt. sku' være noget galt der...

så vidt jeg husker har DirectX nogle gange lidt problemer med AMD processorer... Men det problem der er med DirectX 8.1 og AMD mener jeg var med WinXP og det berører jo så ikke dig idet du kører med Win ME...

håber det evt. ka' gi' en indikation af hva' der muligvis er galt...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-02 02:16

Hej Troels,

har du fået det til at funke eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ZappaX

Dato : 05-08-02 13:29

Hejsa igen Strarup. Så kom jeg hjem fra ferie!

Det hjalp ikke noget! Det spil kører bare dårligt. Men ellers tak for hjælpen

MVH Troels

Godkendelse af svar
Fra : ZappaX

Dato : 16-08-02 14:16

Kommentar
Fra : Fungus

Dato : 30-07-04 23:22

Tror ikke det er en fejl.
Har selv en 3Ghz, med GF TI4400, 128x2MB Dual DDR ram osv. - En temmelig led spand, fik jeg at vide da jeg fik den lavet.

Mit spil kører heller ikke optimalt især ikke i snestorm/sandstorm, sæt evt. view distance ned, det plejer at hjælpe på det.

Mvh
Fungus

Kommentar
Fra : Fungus

Dato : 31-07-04 12:57

*Rettelse*
En 3Ghz, med GF FX5200, 128x2MB Dual DDR ram osv.

Mvh
Fungus