/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rengøring af udendørs fliser
Fra : malumse
Vist : 10500 gange
200 point
Dato : 25-10-04 19:39

Hejsa
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig(min mand)
Hvordan kan vi på en nem og billig måde fjerne grønne alger... på udendørs fliser(eller hvad det nu er der er på dem )

Håber på svar
Venlig Hilsen
Malumse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-10-04 19:45

Algerfjerner og/eller stiv kost.

Kan også snuppes med en højtryksrenser.

Klorin og dens slags er vel barsk for naturen!

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 210 point
Dato : 25-10-04 19:58

Jeg vil sige som 3773. Du kan købe algefjerner til fliser i ethvert byggemarked. "Smør det på" med en kost (i tørvejr) eller brug en giftsprøjte. Lad det virke mindst et døgn. Spul det med en vandslange og en stiv kost.
Efter min mening er højtryksrenseren mest effektiv, men den er ret dyr. Jeg har selv anskaffet mig en, da jeg har mange fliser., så i længden bliver det billigst. Jeg højtryksspuler mine fliser og havehegn én gang årligt.

Det der med klorin vil jeg stærkt fraråde, da det er meget forurenene. Min nabo har prøvet det. Dagen efter lå der mindst 200 døde regnorm på hans terrasse.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-10-04 21:20

Og her er så den billige, men meget effektive måde:
1 del eddikesyre til 10 dele vand udvandes med vandkande--lad det ligge en uges tid og skrub efter med en stiv kost.
Fordelen ved denne metode er at du får alle sporer slået ihjel.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-04 03:04

Salt dræber alt det grønne, og så er det lige til at feje væk med en udendørs kost.

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : malumse

Dato : 26-10-04 09:01

Tak for svaret Franksp.
Det prøver vi så.............
Malumse

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 26-10-04 09:02

Og ...også....Tak til i andre .....som har svaret mig