/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lav en Fdisk??
Fra : Jedi_mind_tricks
Vist : 1709 gange
20 point
Dato : 25-10-04 14:48

hvordan laver du en fdisk??

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 25-10-04 15:03

det kan du kun gøre når du formatere når du har formateret kan du dele dine gigabeit i flere ved at lave flere diske

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 25-10-04 15:05

måske kan du bruge noget af dette http://www.edbkompagniet.dk/guide/fdisk_ny.htm

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 25-10-04 15:33

Du laver ikke en Fdisk, men du kan bruge programmet Fdisk til at partitionere din(e) harddisk.
Lav en bootdisk med Fdisk på f.eks. fra www.bootdisk.com
Herefter kører du programmer er følger anvisningerne på skærmen.
Har du ydereligere spørgsmål må du jo sige til. :)

Lars.dk: Du behøver ikke at have formateret dine diske først, hele pointen med Fdisk er jo netop at initalisere disken så du kan komme til at formatere den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 16:04

Jeg laver ikke en Fdisk............jeg bruger den når HD er FAT ell. Fat 32.
Til at se på min HD
Til at ændre min HD
Til at gøre en partition aktiv
Og til det bruger jeg Win 98 startdiskette.
Eller også bruger jeg denne som er lidt mere avanceret:
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Nu er der stor mulighed for at lave rod i din HD.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 25-10-04 16:08

jeg har prøvet at bruge http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
og når den er ved at lave en ny disk kan den ikke den siger fejl hele tiden... jeg vil gerne have den formateret .. hvad skla jeg gøre.. den skal være helt clean???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 16:27

Rækkefølgen i pmdos
Marker partition>slet>opret partition>formater partition
Prøv lige når pmdos er ved at afslutte og står sådan A:\>
A:\>fdisk /mbr og tryk enter.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 25-10-04 16:30

jeg kan kun starte Pmdos også spørger den efter en disk så sætter jeg en i så begynder den at instalere på den så når den har tage 6 procent kommer der mega mange fejl..?? og den kan ikke forsætte??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 16:54

Altså - du skal boote/starte med den pmdos diskette og lad den rulle ind selv.
Og så kan du "se" din HD.

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 25-10-04 16:56

okay men jeg kan ikke lave sådan en.?? skal jeg så lave den fra en anden comp eller ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 17:08

Ja det bliver du nødt til for at bruge den.
Du kan jo tage den med dig på et eller andet medie og så lave den et sted hvor der er diskettedrev

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 25-10-04 17:11

ja det var også det jeg tænkte for jeg sider ved min fars nu og der er der ikke A drev i... men der er ingen anden muglihed for at formatere på nogen måde.. en komando ikør eller noget??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 17:30

En formatering er som at hive tæppet væk - og det kan man ikke når man står på tæppet.

Kommentar
Fra : Dossing

Dato : 27-10-04 03:05

Hvis du har adgang til USB og maskinen kan boote fra USB er der ikke noget problem at lave en "startdisk" på et USB memory. Du kan bare kopiere din diskette over på USB memory og så køre derfra.