/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hastighed???
Fra : popper
Vist : 1415 gange
50 point
Dato : 25-10-04 12:46

Findes der et eller flere programmer der kan foretælle med hvilken hastighed man surfer på nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 12:49

Det kunne være noget som Dumeter:
http://www.internetsecurity.cc/utilities/dumeter/

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-10-04 12:55

Til BjarneD
det fortæller ikke hvor hurtigt jeg bevæger mig rundt på nettet der står for det meste DL 0,0KB/sec UL:0,0 KB /sec

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 13:30

Det har du fuldstændig ret i, og hvad kan jeg sige til det. Det er i hvert fald ikke særlig godt. Jeg har for længst opgivet at måle aktuelle hastighed, der jo ikke bare afhænger af din egen netværkshastighed, men også af de servere du besøger.
Den bedste måling du kan lave er med en ftp test hvor du kan teste up og download hastighed, men din aktuelle hastighed kan du ikke måle på den måde.
Du kan læse om Internethastigheder her:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-10-04 13:58

Det var lige netop det jeg søgte efter men den virker ikke umidelbar der er ikke kontakt til serveren men jeg forsøger igen senere

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-04 14:16

Ellers må vi finde noget andet hvis det ikke virker
Hvis du er TDC kunde kan du bruge denne:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 25-10-04 14:40

Tak for svaret BjarneD.