/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Bumseparkeringer
Fra : molokyle
Vist : 424 gange
43 point
Dato : 25-10-04 11:47

Alle steder i Danmark findes der bumseparkeringer :

Bænken i parken, springvandet på Torvet, halvtaget på Havnen, skuret ved Stationen.

Hvor ligger jeres bumseparkering? Er det et sted I stopper op og taler med klientellet? Er der nogen 'sjove' typer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 25-10-04 11:57

Hjemme hos arne.jakobsen...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:16

upyoursmate -> 03 = misforstået emne

Jeg frekventerer gerne diverse bumseparkeringer, dels for tørst, dels for at hente lidt af den livskundskab der kan være at hente sådanne steder.

Jeg tænkte bl.a. på om nogen havde nogle gode anekdoter fra sådanne bumse parkeringer :

En forårsdag på bænken foran 'indkøberen' sad vi og snakkede om, hvor dejligt det var med lidt solskin. Den lokale tossenollike Heinrik åbnede sin store vinterjakke, løftede hovedet mod solen, lukkede øjnene, rakte armene i vejret og skrålede : FJERNVARME !!!

..her kan man tale om klarsyn; manden havde jo ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:26

Samme Heinrik forærede vi engang en Torsk efter en vellykket fisketur, da vi mente han skulle lidt rigtig mad som suplement til de bajere han levede af. Han takkede mange gange og sagde den var han meget glad for, så den ville han da ta' med hjem.

En lille uges tid senere mødte vi ham igen og vi fik en lille sludder. Pludselig bemærker en eller anden : Heinrik tror du ikke snart du sku' få dig et bad. Jeg synes du lugter. Vredt sagde Heinrik; jeg går skam i bad mindst en gang om ugen. Vi lod spørgsmålet ligge. Lidt senere spørger vi så ind til, hvad han syntes om fisken vi gav ham ? Han bedyrede at den var han skam STADIG meget glad for og fremdrog så Torsken ...fra indelommen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 25-10-04 12:33

Molokyle -> 00 = uinteressant emne!! (smiley der blinker)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:41

Fint upyoursmate -> Du ved hvordan man fjerner fluebenet og fiser af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 12:41

Molo med de historier du kan, vil vores historier blegne og virke ret kedelige
....hvis vi altså havde nogle

// Toupie

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-10-04 12:50

Hej Molo
Humor af høj karat .. jeg "springer" lige på tråden ..
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:51

Toupie -> Man er som altid velkommen til at smalltalke i mine tråde, ..også hvis man finder emnet uinteressant

...og jeg kan mange flere, men jeg mener ikke man behøver føle sig forpligtet til at hænge på, hvis det bliver for 'kedeligt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:59

På Christiania stod gamle hjemløse grønlænder Emil med de ål han lige havde rygtet i sin ruse. Pludselig går der hul på posen og alle ålene vælter ud på jorden og tager straks flugten ned i nærmeste kloakrist. Emil henter resulut en rive, tager risten af og begynder at genfange sine ål, der ikke kan komme videre, da kloakken for mange år siden er blevet frakoblet og hullet fyldt med cement. Bedst som han står der og bakser med sin fangst, kommer et hold 'turister' på rundvisning forbi og en ældre dame udbryder :

Se; på Christiania må de stakkels grønlændere fiske i kloakerne for at få mad !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 13:15

På trappen i pisserenden sad 3 rødder : Spille Erling, 'Paten og Tossen, Nogle værre bisser og eksperter i rulleforretninger.
Der dukker en velklædt grånende herre op og vil byde en bajer for lidt selskab. De indvilger og nikker skummelt til hinanden, da de ser den fede moppedreng af en tegnebog, der nærmest bugner af sedler. Hurtigt får de fingereret et indbyrdes slagsmål og får rodet 'den pæne mand' med ind i bataljerne. I kampens hede får de fisket tegnebogen op af manden lomme og 'flygter' hurtigt ind på en nærliggende beværtning. Her går de ud på lokummet for at dele 'byttet'. Forbavselsen er stor da de opdager der kun er avispapir i tegnebogen. De går ind i baren for at købe en øl og diskuttere situationen, da Spille Erling pludselig siger : Hvor fanden er MIN tegne bog ??? 'Paten og Tossen mangler også deres... !!

NEMESIS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 13:21

Hørt på enghave plads, hvor to børn kommer op at toppes om en fodbold :

Kom så med den. Du ved min far kan tæve din far !!!

..og ??? Dét ka' min mor sgu da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 13:25

Igen i pisserenden :

To piger kommer gående 'forbi trappen', da Gamle Axel henvendt til den ene siger :

Kom med mig hjem skat, så skal du få noget du aldrig har fået før

Guuuud... siger hun, henvendt til veninden : Har du hørt mage ? Der sidder sgu en stakkel med AIDS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-04 13:31

ROFL Molo, fede historier

Vores lokale bumseparkering er på de to torve, der findes på Ruten, Tingbjerg i Kbh.
Specielt oppe ved "store torvet" som det hedder i daglig tale.
Her hilser man, hvis man kender hinanden, dvs set hinanden et par gange i kiosken.
Der er par af kvinderne, jeg går en bue uden om, mest fordi de lugter ækelt, men også er særdeles aggressive!
Generelt vil jeg sige, at selv om det ikke ser fedt ud, med de 10- 15 bumser, så er de ganske tilforladelige!! Højtråbende og fulde, ja. Men egentligt meget sjove og klart seende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 13:39

I HC. Ørstedsparken sad 'Sygeplejersken' med sin snapseflaske og tog sig et par gevesener. Så kommer Åker forbi med en kasse 'dele bajere' og da der er 2 tilbage henad aftentid siger Åker : Lad os gøre kål på de to sidste.

NEJ, siger 'Sygeplejersken' ..drik dem selv. Jeg ska' sgu ikke ha' no'et idag. Jeg er nemlig på antabus !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-04 13:45

*LOL*
Kan selv et par, fortalt af mine forældre fra de var læge og nurse på et par skadestuer i Kbh's området, men de egner sig desværre ikke til Kandu!!

Sad en lørdag eftermiddag nede i shawarma- baren og ventede på min mad. Sad så og legede lidt med den ny- installerede en- armede tyvknægt! Første og eneste gang i øvrigt. Nå, men den blinker, dytter og gør ved, en fa'ens larm. Satans, ikke flere to- kroner!!
En af de lokale bumser (som også venter på sin shawarma) styrter hen og knalder en to- krone i maskineriet! DING DING DING JACKPOT!
200 kr væltede ud på gulvet. Det er dine siger manden så til mig! Han vile bare have sin to- krone igen.
Gav manden halvdelen og en FF'er:)
han var glad, jeg var glad og vi hilser stadig på hinanden.
(bare trist at se, hvor sølle han bliver for hver dag der går)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 13:47

calista -> Jep ..og som regel også dem der passer på der ikke sker ulykker og udåde sted. Forleden var jeg i vores lokale Park hvor kommunen har sat et halvtag/læskur op. I den modsatte ende af parken sidder en hund bundet til en bænk. Da der er gået to timer uden ejermanden er dukket op, tager de hunden til sig og giver den et par hundekiks. Ved aftenstid er der stadig ikke dukket nogen op efter hunden. De prejer en politibil der altid er i nærheden for 'at holde øje' og får hunden ved politiets hjælp bragt på internat.

Ingen andre i Parken havde ellers taget sig af det stakkels kræ. ..og da slet ikke de 'fine' damer, der gik forbi hunden tidligere på dagen og rynkede på næsen af 'sådan nogle sutter' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:01

En situation jeg selv var ude for som hjemløs, men her var en der håndterede situationen kvikkere end jeg gjorde

En frivillig i den lokale varmestue siger til en hjemløs, som efter et gratis måltid, er ved at gå : Kom godt hjem...

Svar : Jotak, hos hvem ? Hos dig ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-04 14:09

Ohoh! Sikken en talebøf!!
Kommer lige i tanke om en mere, godt nok om en posedame, men here goes:
Jeg arbejde for MANGE år siden på et fintfint hotel i det indre Kbh, overfor på en varmerist sad hver evigt eneste morgen en posedame. Pakket ind i aviser og plastikposer, med alle pakkenellikerne i en indkøbsvogn. Da jeg var "mprgen- åbner" i restauranten, valgte jeg, at gå over til hende med lidt af morgenbrødet fra dagen i forvejen, smurt med smør, ost og rullepølse samt lidt kaffe!
Det opdagede vores FINE direktør og gav mig en balle, der stadig runger i ørerne. Det gjorde man bare ikke! Hotel XX skulle aldeles ikke forsørge posedamen. Eller forbindes med sådanne usle eksistenser.

Ok, så var det bedre at smide maden ud, eller??

Blev iøvrigt fyret på gråt papir, fordi jeg NÆGTEDE at forlade køkkenet i den travleste tid, for at bringe chefen kaffe (og andet, if you know what I mean!)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-10-04 14:24

Øv Øv og ØV - nu savner jeg virkelig min fødeby Dengang var det havnen der trak, når man skulle ha´en saftig løgn historie. Smugkroen hed 'himmelekspressen' og øllerne kostede kun 5 kroner. Suk, det var sq tider.

En der hed Viktor viste os stolt en seddel, som hans søster havde skrevet i et forsøg på at redde ham fra en skideballe, da han en dag havde pjækket fra skole.

Kære skolelærer.

Viktor var ikke i skole igår, fordi han var meget syg og næsten døde.
Men han døde ikke.

Hilsen Viktors mor.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:24

'Klaus Kludder' og 'Strudsen' havde engang et trick, når de var flade : De gik rundt med spand og klud og pudsede butiksvinduer for de forretningsdrivende for 2 bajere. Når de var færdige, skulle der poleres efter med sprit, så ruden kunne blive helt ren, men desværre var de altid liiiige løbet tør for sprit. Forretningindehaveren havde som regel altid en af de blå flasker i baglokalet, som de så fik udlevet ....den løb imidlertid også ret hurtigt tør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:32

'2Kroner' gik rundt på gaden og tiggede : Undskyld, De kan vel ikke undvære 2 kroner, var hans standard spørgsmål.

En 'fin' dame kigger i sin pung og siger : Desværre jeg har kun 100 kr. sedler.

...dét gør ikke spor ...jeg ka' da veksle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-04 14:38

Hehe..
Kommer på Nørrebrogade hver dag og der går tit en bums rundt og tigger.

Den ene gang hun spurgte mig om en ti'er, "kom jeg til" at sige:
Nej, jeg har IKKE en ti'er til en bajer, men jeg vil gerne gå i Netto og købe noget rugbrød til dig. Som sagt så gjort.
Købte så også en af de her pakker med tre bitter i til hende.
Hun blev vist ret utilfreds

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-10-04 14:40

En værre drukmås blev vækket af sin kone 'pive Lis' - fordi han skulle op og på arbejde. Da han er blevet vasket og sidder i køkkenet med sin morgen(bajer) opdager han, at klokken kun er 2.00.

Han bliver sur og går ind til 'Pive Lis' for at få en forklaring.
Hun siger tørt: ' hvis det tager dig 5 timer at finde hjem fra arbejde, så tager det dig vel også 5 timer at finde til arbejde!

LOGIK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:47

Ja... de er sgu ikke alle gadens bedste børn. Jeg giver gerne en femmer til en der tigger til en tår over tørsten, såfremt vedkommende er ærlig nok til at indrømme det er dér skoen trykker, men junkier der mangler til medicin for 'sukkersyge' eller lign. gider jeg sgu ikke engang svare.

Man skal være go', men ikke tossego'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:50

Holder tidligt på jobbet idag (kl. 15.00). Så vil jeg traske lidt rundt i byen og jagte flere guldkorn og måske liiiige nappe en enkelt pils

Vender frygtelig tilbage iaften

</VI_SES>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-10-04 14:56

Kom godt hjem Molo- Basse:)

Pas nu på, du ved for mange FF'ere gør det svært at finde hjem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 14:59

Jeg ska' kun ha' en ..to øl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 25-10-04 16:12

i Snekkersten i 30'erne var boede tosse-åge på stranden. Han var kendt for at når man gav ham valget mellem en stor flot fem-øre og den lille kedelige ti-øre, valgte han altid den flotte femøre. Det var lidt af en attraktion. En dag spurgte min morfar ham hvorfor han altid tog femøren, da han vel godt var klar over at ti-øren var mere værd. Dertil svarede han, at hvis han tog ti-øren, gad folk da ikke komme og give ham 5-ører længere!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-10-04 17:28

> Molo
Det bliver spændende at høre om dine oplevelser .. på vej hjem !
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 18:34

Enghave plads (..men hjemme nu) :

Gammel grønlandsk veninde fra Advedøre ; Vivi : Dét hedder sådan set ikke Kaalallit Nunaat...men Kaalallit Kunat !!!

Det hedder ikke : Grønlændernes Land , men Grønlændernes Godnat

...da jeg forærede hende en : Kaalallit Nanoq (Grønlandsk Isbjørn ; bajer fra Harboe !) = Bjørne Bryg = (Børne Bryg )

</MOLOKYLII>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 18:37

Frk. Uro & Finse har lige inviteret på : Supper, såeh.. når jeg har 'skaffet' kommer jeg tilbage

Længe leve go'e naboer !!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : holniels

Modtaget 43 point
Dato : 25-10-04 19:45

Hej molokyle,husker føritiden i Køge på torvet under træerne der,blev drukket mange kolde hoffer,øltræer på havnen ikke at forglemme,men det var dengang det

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 19:58

Åeeh... disse de minder... holniels

Point uddelt uretfærdigt ?

..sådan er det bare !!!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-04 20:05

Molo

Du burde skrive en bog om minder og citater fra "Bumseparkeringer" Sikker på det vil blive en sællert.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 20:20

ans -> Der kommer muligvis en side om Hjemløse-/Bumse- anekdoter på min kommende hjemmeside

...fouden en side om grundlæggende OOP/OOAD : (Object Oriented Programming ..Analysis ..Design..and Implementation ..in Modern Programming Language's ...and the edge of present ...and future : Programming Applications

...samt program-eksempler forklaret på et forståeligt og nutidigt : Dansk !

</Danmark & ...Ama'r>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-10-04 20:22

Man kom hverandre ved dengang,faen tiden går så hurtigt,pludseligt er alt forbudt,en lille skål molokyle skal jo også på jobb i morgenn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 20:54

Nix-Bix holniels : Intet job imorgen : Håndværkere ...ikke at forveksle med tømmermænd

Der skal blæses alt muligt igennem, nu medens de lægger nyt tag (spær & teglsten) på taget i vores ydmyge andels-boligforening !

</HJEMMEDAG>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-04 20:58

Molo

Hvis du nu fik udgivet de "Bumse-anekdoter" kunne du tjene lidt.
En tur i Go' Morgen Danmark og lidt senere Go' Aften Danmark så er den hjemme.

Jeg spurgte en gang en "bums" om han ikke fik noget at spise. Jo da' en pils svarer til en ½ skive rugbrød, så jeg får et helt rugbrød i løbet af dagen.

Men jeg vil da "glæde" mig til at læse dine "Bumsehistorier" på din hjemmeside.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 21:07

Jep ans; man ka' ik' glæde sig for tidligt

...der bli'r mere at hente

...men næppe på tv ? ....jeg har aldrig været særlig fotogen

...og jeg kender heller ikke nogen 'iværksættere' ...af betydning !

</MOLOKYLE>