/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.bin filer
Fra : CiaoStyrer
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 25-10-04 10:28

Hvordan kan jeg unzippe .bin filer..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:30

unzippe? Det er en image fil! Man kan brænde dem med Nero!

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-10-04 10:35

Okay.. Hvordan gør jeg det.. Jeg har nero 6.. Har ingen .cue fil.... kan jeg bruge deamontools aligevel..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:38

Ja du kan osse bruge deamon!
I Nero går du ind under Kopi og Backup og brænd image til disk! Vælg at vise alle filer! måske kommer der en fejlmeddelelse, men du får så muligheden for at vælge en anden track size (tror jeg det hedder)!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 10:39

En *.bin kan være hvad som helst : http://filext.com/detaillist.php?extdetail=bin

En bin fil indeholder blot en streng bestående af 0 og 1 taller. Hvad disse betyder er helt op til den applikation der har dannet filen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-04 10:41

eller henter dette brænder program her
http://www.goldenhawk.com/download.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:47

Det er selvfølig rigtigt Molo! Men i dette tilfælde er jeg temmelig overbevist om at det er en image fil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 10:48

Ps. et eksempel kunne være .../windows/system32/oembios.bin på ca 12 Mb. der bestemt ikke vil kunne brændes ned til brug for noget som helst fornuftigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-10-04 10:53

Som sagt har jeg ingen .cue filer.. Når jeg downloader bin filer er der altid en cue fil med som jeg kan åbne i nero eller deamontools.. men denne gang er der altså kun en bin fil.. og hverken nero eller deamon tools vil ta' imod den (den viser den ikke)...

Deamon tools under støtter kun:
.cue .iso .bwt.cdi .b5t .ccd .mds .nrg .pdi

Og nero nogen lunde det samme..

Molokyle:
Er alle filer ikke bare en streng af 0'er og 1'er..?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 10:57

Under filtype i Nero skal du vælge "Alle Filtyper" Så kan du browse hen til den!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 25-10-04 11:00

Eller lav en cue fil selv!
Åben notepad og skriv f.eks
FILE "navnet på din bin fil.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

Og gem den som navn.cue

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 11:02

CiaoStyrer -> Jo, men de har også andre filendelser (suffix) end lige netop 'bin' og dermed tilknyttet en anden MIME type, der bl.a. er med til at bestemme hvordan filen indhold af 0'er og 1'taller skal tolkes

bin filer har som det fremgår af mit link en af følgende MINE typer :

application/octet-stream (bitstreng hvor bit tolkes 8 ad gangen)
application/bin (blot en lang bitstreng)
application/binary ( " )
application/x-msdownload (en steam af bits : 'kan' være lyd, billede eller andet signal )

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-10-04 11:52

Det virkede sq..