/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
grafikkort versus onboard
Fra : gorgor
Vist : 471 gange
105 point
Dato : 25-10-04 00:02

Har købt et matrox millenium(brugt) og når jeg sætter det nye kort i maskinen, går begge monitor udgange i "sort" altså hvad enten jeg sætter mon. stik. i matrox eller onboard så er det hele sort. Når jeg tager det nye kort ud er alt som før.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 115 point
Dato : 25-10-04 00:18

Du skal ind i BIOS og deaktivere onboard enheden (skærmkortet).
Du kan evt. se i manualen hvordan og har du ingen manual er der gode chancer for at finde en på producentens webside.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 00:20

Det er bundkort producenten jeg mener. Læg navn og type på så akn jeg nok hjælpe.

Kommentar
Fra : zenmester

Dato : 25-10-04 09:15

hvis det ovenstående ikke hjælper - kan du tjekke om det er den rigtige hastighed på AGP porten (jeg går ud fra at du bruger agp porten og ikke pci porten) nogle ældre bundkort kan ikke køre 4x og derover. Andre nye bundkort kan ikke køre under 4x hasighed og går derfor i sort.
Så tjek om det er den rigtige type kort til dit bundkort. Og husk at sætte kabelet i den rigtigt port inden du tænder, fordi hvis din bios står til auto, så vælger den den port med modstand i (alstå der hvor din skærm er sat til).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-04 11:33

Det er rigtigt at AGP portens hastighed kan stilles på nyere kort og jeg har selv et bundkort der kan køre AGP x4, men mit grafikkort kan køre AGP x8 og det giver ingen problemer, men selvfølgelig kan det ikke udnyttes fuldt ud.

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 27-10-04 01:44

Til alle de hjælpsomme: Det er ikke mangel på interesse, men jeg er blevet ramt af akut arbejdstravlhed, Vneder til bage senere og førsøger forslagene og strør nogle point ud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-10-04 10:31

Jamen god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 29-10-04 01:53

Allerførst tak for hjælpen!
En kollega hørte om mit problem, forbarmede sig over mig, og klarede omstillingen. Forøvrigt med samme metode, som anbefalet her.
Man kan desværre ikke dele pointene, så de går til BjarneD men tak til jer begge.

Godkendelse af svar
Fra : gorgor

Dato : 29-10-04 01:54

Tak for svaret BjarneD.