/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
publisher
Fra : mc.feast
Vist : 1655 gange
100 point
Dato : 24-10-04 22:49

Hej
Jeg har en datter der skal bruge publisher til et avisprojekt i skolen, hun påstår det er en del af officepakken, jeg har officepakken men ingen publisher, jeg har kun word,excell,acess, outlook. Så hva gør man så

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 24-10-04 22:59

du kan hente en prøve version her som virker i 60 dage
du skal bare udfylde en formular og så bliver du stillet om til en side hvor du kan hente den

http://www.microsoft.com/office/editions/prodinfo/standardtrial.mspx

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-04 23:15

Den ér en del af office pakken(2003) og burde være der. Hvilken udgave har du.??
Jeg kan ikke huske om man kan fravælge den under den egentlig install. af office pakken, men det kan jo være det er det der er sket.(?)

Du mangler en del fra pakken, hvis dét du nævner, er det eneste du har. Du mangler bl.a. også powerpoint og Frontpage.

Prøv: Start> Alle programmer> Microsoft office> Så kommer alle dine office programmer til syne.

Prøv at sætte din office CD i, og se om der lægger der på. gør den det er det vel bare at install. hele skidte igen.
HUSK AT GEMME ALLE DINE DOKUMENTER DU HAR (breve m.m.) - BRÆND DEM EVT. NED PÅ EN CD.

Ellers ha´ is i maven, til andre byder ind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 23:22

Der er forskellige versioner af office! Du har nok den basale version der ikke har publisher med! Der af forvirringen!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-10-04 07:39

Hej
tedd har ret, publisher alene koster ca. 1.500 kr., så den følger ikke med i standard Office pakken. det gør som før nævn, frontpage og access heller ikke, jeg mener dog at Powerpoint er med. Det er da også lidt fjoget at skolen bruger så forholdsvis dyrt et program som Publisher, specielt hvis man forventer at eleverne skal arbejde med projektet hjemme.
Men hent evt- prøveversionen som huntermis foreslog.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 25-10-04 08:22

Beskrivelse:
Gratis Layoutprogram.
Her finder du et gratis alternativ til Microsoft Publisher og Adobe InDesign. Ragtime er gratis så længe man ikke tjerner penge på det man bruger det til. Layout programmet er ganske velegnet til både skoleopgaver, forening og skole blade m.m.
http://www.comgrafix.com/index.html

og kan hentes her:
ftp://ragtime.ftp.fu-berlin.de/English/windows/RagTime_Solo_565_en.exe

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 25-10-04 20:00

Huntermis jeg har hentet den trialversion og den indeholder heller ikke publisher.
Det er min uvidenhed der gør jeg jeg ikke vidste der var forskellige officepakker.
Så lidt æv at prøveprogrammet heller ikke indeholder publisher.

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-04 05:28

okey det var jeg sådan , heller ikke selv klar over , først nu opdager jeg jeg at det er noget rod,
jeg måske har rodet dig ud i .
og nu vil jeg gerne gør det godt igen ,men men det er måske ikke fair overfor microsof.
Det jeg vil give dig , er en fuld version af office 2003 , inc publisher men det det fylder ca
360 mb, + opdate sp1 ca 70 mb .Jeg vil gerne lave det som en iso fil som du kan brænde på en cd ,
og den er aktiveret og registreret
hvis du skriver din mail adresse på denne måde , i næste indlæg.
f.eks: navn_ad_mail.dk ( mc.feast "a.mail.dk)
så vil jeg geerne sende den via http://s11.yousendit.com/

mvh. huntermis
ps. undskyld mit rod

Godkendelse af svar
Fra : mc.feast

Dato : 27-10-04 08:14

Tak for svaret huntermis.
Det var sødt af dig,men det var jo i mandags de startede med at skulle bruge det program, så det er lidt for sent nu. De løste det på en anden måde,kunne jeg forstå på hende.