/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjernsupport
Fra : vaxen
Vist : 666 gange
150 point
Dato : 24-10-04 21:15

Hej alle!
Når jeg beder om fjernsupport får modtageren denne besked: Fjernsupportforbindelsen kunne ikke oprettes, da den offentlige nøgle, der er angivet for forbindelsesanmodningen, ikke passer.
Hva´er nu det for noget?
Jeg har installeret sp2 - slået alle firewalls fra. Bruger router, men har ikke haft et lignende problem før.

Nogen der ved noget?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 21:19

Har du sat din computer op til at køre med en ekstrem høj sikkerhed? Eller vedkommende du beder om fjernsupport med?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-10-04 21:24

nej, som sagt har jeg slået alt fra, når jeg beder ham om det. (Sikkerhedscenteret står og hidser sig vældigt op ). Hans er heller ikke sat højt.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 21:50

Hejsa

Højreklik på denne computer-vælg egenskaber-vælg fanen fjernforbindelse-der skal være flueben i-tillad invitationer til fjernsupport sendes fra denne computer.
både hos dig og modtageren

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 21:50

Når vi kommer ud i snakken om "offentlig nøgle" ja så er vi ude i en opsætning omkring sendte/modtagne data, og hvilke sikkerhedsparametre windows er blevet indstillet til. Det har ikke så meget med antivirus og firewall.

Har den ene computer fået sat sin indstilling til det højeste niveau, vil den ikke samarbejde (udvæksle data) med anden computer hvis den ikke er sat til det samme sikkerhedsmæssige niveau. Og her kræves der en "offentlig nøgle" i forbindelse med transmitterede data. Det er noget langhåret, og lidt svært at beskrive. Det er også lige et stykke tid siden jeg har haft med det at gøre, så jeg er lidt usikker. Vedkommende du skal have fjernsupport fra, er det en, som også kan kobles op via en vpn forbindelse til intranet på arbejde? Eller en arbejdscomputer?
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 21:52

Selvfølgelig briani. Håber det løser problemet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-10-04 22:21

fluebenet er sat i, det tjekkede jeg selvfølgelig allerførst
Computeren, jeg skal have forbindelse til er en privat computer og så vidt jeg ved, har den ikke forbindelse til intranet. Om den kan, aner jeg ikke...

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 22:39

Hm..........den skal der lige tygges lidt på.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 22:47

Public Key: offentlig nøgle
Er noget der kræves ved bl.andet: Digital signatur, og hvad jeg specielt tænker på kryptering/afkryptering af sendte data. Er det nogen af jer der har sat dette til?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 22:47

Hejsa

Her er hvad der står under hjælp-om det hjælper ved jeg ikke

Om Fjernsupport

Den bedste måde at løse et problem på er somme tider at få en anden til at vise dig, hvordan det kan løses. Fjernsupport gør det nemt for en ven, der befinder sig et andet sted, at oprette forbindelse til din computer fra en anden computer, der kører et kompatibelt operativsystem, som f.eks. Microsoft Windows XP, og hjælpe dig med at løse problemet.

Når din ven har oprettet forbindelse, kan han eller hun se dit computerskærmbillede og snakke med dig om, hvad I begge to kan se, når I chatter. Hvis du giver tilladelse til det, kan din ven endda bruge sin mus eller sit tastatur til at arbejde sammen med dig på din computer.

Bemærkninger

I skal begge to bruge enten Windows Messenger Service eller en MAPI-kompatibel e-mail-konto, som f.eks. Microsoft Outlook eller Outlook Express.
Både dig og din hjælpeassistent skal have forbindelse Internettet, mens I bruger Fjernsupport.
Hvis Windows Firewall er slået til, vil Fjernsupport midlertidigt åbne firewall-portene.
Hvis du arbejder på et firmanetværk eller et lokalnetværk, kan der være firewalls, der forhindrer dig i at bruge Fjernsupport. Hvis dette er tilfældet, skal du forhøre dig hos netværksadministratoren, før du bruger Fjernsupport.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-10-04 23:19

Jeg har en digital signatur på pc'en...
Så vidt jeg ved, opstod problemet først efter installation af sp2. Har tidligere brugt fjernsupport uden problemer - også efter installationen af digital signatur.

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 150 point
Dato : 25-10-04 00:00

Hm...........så er vi ved den SP2.........igen-igen.

Er bestemt ikke venner med den.

Har kun et råd: kontrolpanel-tilføj fjern programmer.
Men OK. Det er min holdning.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 25-10-04 01:01

Har din ven også installeret sp2? Det kunne jo være krypteringsnøglen til fjernsupport der var blevet opgraderet?
Bare et forslag..

/Karl Smart

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-10-04 01:09

Karl_smart: Der var bestemt noget der. Der er jo netop en masse "sikkerhedsfeature" i SP2.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-10-04 09:44

Der er måske noget at hente her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;870901

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-04 10:08

Hejsa
denneher kender du nok.....
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/northrup_03may16.mspx

højreklik på "netværks steder" >> egenskaber >> egenskaber for "lan forbindelse" >>
avanceret >>undtagelser >> er der flueben i "fjernskrivebord" ? klik også på "avanceret">>indstillinger >>
indstilinger for "lan forbindelse" >>er der flueben i fjernskrivebord ??klik evt. på rediger og sæt ip adressen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-10-04 19:13

Hej alle! Tak for alle svarene! Det nærmeste, jeg kan komme problemet er, at jeg har sp2 og det har modtageren ikke - jeg afinstallerer skidtet og ser, hvad der sker....
Flere ideer, skal være ganske velkomne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-04 20:06

evt. med Radmin
du kan hente det her
http://radmin.com/

du skal bare åbne porten i (4899) ruoteren....
og have ip adressen på den du kalder, så kører det
bruger det selv mellem win2k og Xp incl. sp2 begge veje
enten skal du slå xp's firewall fra eller tillade adgang

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-04 20:07

evt. med Radmin
du kan hente det her
http://radmin.com/

du skal bare åbne porten i (4899) ruoteren....
og have ip adressen på den du kalder, så kører det
bruger det selv mellem win2k og Xp incl. sp2 begge veje
enten skal du slå xp's firewall fra eller tillade adgang

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 25-10-04 20:33

vaxen, hvorfor skal du afinstallere sp2 - det ville da være nemmere hvis din ven installerede det...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-10-04 21:47

Der er så mange problemer med den, så han har ganske enkelt valgt det fra - og lige nu, kan jeg godt forstå ham

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 25-10-04 22:38

jojo.. men virker det ellers?

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 20-12-04 20:38

Tak for svaret tukols.