/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bøgetræ i 1mtr stykker
Fra : michaelmoeslund
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 24-10-04 20:10

Er der nogen der har,eller kender nogen der har bøgetræ til salg i 1 meter stykker omkring Århus?

Det skal ikke være de store mængder,da det skal bruges til tønde fremstilling!

Det skal også helst være nogle ordentlige stammer,da der er meget spild ved at lave stavene,da de skal være spejlskåret

Også skal det også helst være "nænsomt" tørret,uden for mange svindrevner

Også må det gerne være møj billig....

Store krav fra en lille mand!!

med venlige hilsner
michael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 21:29

Ring til Statsskovdistriktet. De vil formentligt kunne sælge dig de ønskede stykker træ billigst. Jeg kan finde deres tlf.nr. og div. navne frem til dig hvis du er interesseret. AJ

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-10-04 21:36

Jamen det ville da være vældig rart med lidt kontakt til "skovfolket"...

-Måske jeg kan købe nogle billige "skiveskåret" Entere hos dem!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 21:36

De dele af skovene omkring Århus der ligger sydligst hører under Silkeborg Statsskovs distrikt. De nordligere dele hører under Fussingø Statsskovs distrikt. Alle oplysninger om de forskellige distrikter kan du finde på www.sns.dk

http://www.skovognatur.dk/Silkeborg/adresser/

er for Silkeborg Statsskovs distrikt.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-10-04 21:39

-Det prøver jeg da at snuse lidt til.

Tak for hjælpen Arne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 24-10-04 21:40

Michael

Der er selvfølgeligt også masser af private skove med gammelt træ omkring Århus. De vil også gerne sælge deres træ, men hvis du får en kontakt til Statsskovvæsenet, kan og vil de også gerne hjælpe dig videre hvis de ikke selv kan klare opgaven. M.v.h. AJ

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-10-04 21:51

Arne

Tak for hurtig respons!

NU ska der købes og saves....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 21:54

Ja - Ja - Michael

Men ring nu og få den gode kontakt først. Håber at du finder det træ du søger. Hilsen Arne