/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifte skærmkanter??
Fra : R.brander
Vist : 3929 gange
100 point
Dato : 24-10-04 19:38

Jeg er den lykkelige ejer af en corolla 1.6 GSI, den kører perfekt og der er ingen rust pånær i bagskærmene.
Mit spørgsmål er så.....kan jeg sætte nye skærmkanter på selv er der nogen der har prøvet det, er det til at få det til at se ordentlig ud selv. jeg er rimelig god med en co2 svejser, så det er nok mest af alt lidt viden om fremgangs proceduren jeg leder efter.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-10-04 19:46

Kan du svejse og sparkle er der ingen problemer med at få det pent.Du bare skærer væk rustkanten til du kommer til rent jern så klipper du ud den nye skermkant så den passer. Så svejser du fast.
alimak

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 24-10-04 19:52

Når man så har skåret den gamle rust kant væk, svejser man så den nye skærmkant fast mod kanten af den gamle eller lade man den overlappe?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-04 19:57

Det er bedst mod kanten af det gamle, og du skal kun punktsvejse ellers slår det sig. Og så spartle bagefter.
Hvis det overlapper, er det slemt til at samle skidt og hurtigt ruste igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-10-04 19:58

Det kan du velge men det blivr penere hvis du svejser kant i kant.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-10-04 20:04

Husk også at sprøyte på rustbeskyttelse bagefter.
alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 20:04

Du skal lige låne en forsætter (laver en forsætning så ny og gammel skærm passer sammen)
Du ved det sikkert, men svejs i små bidder og så mellem bidderne til du har svejset det hele. Der findes noget til at smøre mellem pladerne før svejsning så de ikke ruster så nemt efter svejsning.
Dova er en skrap svejser og kan nok stuksvejse uden overlapning....................men der skal øvelse til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-04 20:30

emesen
Svejse kan jeg i hvert fald, men om jeg lige er skrap vil jeg ikke selv udtale mig om
mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-10-04 20:38

Jeg troede dova var en kvinne.Kan kvinner svejse? Jeg har aldrig set nogen. Men jeg har heller ikke set alt.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-04 01:41

alimak
Det var en fordom du kom med der
Men du har jo så heller ikke set alt som du siger, så det er en formildende omstændighed.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-10-04 01:46

Hvis du er kvinne så er jeg dybt imponert over din viden ang. biler. Sorry hvis jeg provoserte dig.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-04 01:56

No hard feelings alimak

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 10:14

Dova kan vist mange ting.........................meeen er der ikke lidt baggrundshjælp en gang i mellem.

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 25-10-04 17:42

Hva er det her blevet lavet om til et chatrum......hvad med nogle facts om hvordan man skifter et bagskærm ??? (-:

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 18:28

Sorry - men hvis du forsætter den gamle skærmkant og svejser i punkter - så skal det nok gå.
Eyvind.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-10-04 19:50

Til R.brander.
Hva er det du lurer på ang.at lave den bagskerm?Jeg mener du har fået vide hvordan du skal gøre det. Men bare spørg.
alimak

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 25-10-04 20:31

Den der "fortsætter" som nogen af jer snakker om.....øhh hvad er det....og hvad gør man med
spartlingen bagefter??

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-04 20:15

Det er bare et værktøy der gør at det er lett at se hvor du skal klippe kanten så den passer.
Jeg har aldrig brugt det, og det er gået fint aligevel.Efter spartlingen så tager du sandpapir og pusser så det bliver pent. Du bruger grovt papir først.og fint papir efterpå. måske må du spartle flere gange før det bliver pent. Så grunner du og pusser med fint vandslibepapir før du maler.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : R.brander

Dato : 04-11-04 22:08

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-11-04 22:12

Tak selv.
alimak