/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
spyware
Fra : camillaskat
Vist : 184 gange
20 point
Dato : 24-10-04 19:00

Hej Camilla her, jeg ville blot høre om der er nogen der ved hvordan man får en spyware startside til at forsvinde helt, jeg har prøvet med spybot, men det hjælper desværre ikke. Startsiden hedder search for it

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-04 19:08

Hej
Prøv at gå ind i kontrolpanel/tilføj-fjern programmer og se om der ligger en installationshenvisning til et program der loader startsiden.
Hvis det er i Internet Explorer kan løsningen være at starte explorer, gå derefter op i menuen Funktioner / Internetindstillinger, på fanen generelt er der forskellige muligheder for hvilken startside du vil have.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-10-04 19:13

Læs denne artikel så er problemet løst:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=14

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 19:16

Det hjælper desværre ikke, men tak for hjælpen
camilla

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-10-04 19:17

Har du fuldt den artikel trin for trin?

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 19:17

Undskyld, den hed startsiden hedder search the web

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 19:24

jeg prøver lige igen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 19:30

Camilla

Jeg brugte engang SpyBot, men da jeg opdagede at der kun yderst sjældent kom opgraderinger til den, fjernede jeg den igen. Idag bruger jeg AdAware der også er gratis. Den har opgraderinger sommetider mange gange om ugen. Den fjerner effektivt al SpyWare. Prøv den og slet så SpyBot. Den kan intet i forhold til AdAware. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 19:32

Jeg har ad aware men den vil ikke fjerne startsiden som hedder search the web den er svær at få væk, uhhh hvad gør jeg.
camilla

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-10-04 19:33

Prøv også og læse denne her den "Kan" løse dit problem hvis du følger den ordenligt:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=28

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 19:33

Hvis du går op i toppen af siden her, vælger AlleEmner og søger på ordet SpyWare, vil du finde en masse tråde hvor spørgsmålet er behandlet. Deri er der gode links til sider hvor du både kan få rådgivning, samt downloade gratis-programmer til opgavens løsning. Prøv det. Der er jo ingen grund til at gentage alle de gode råd der allerede er givet i sagen. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 19:37

AdAware opdaterer ikke sig selv. Du skal vælge punktet "Check for Updates now" for at få indlæst nyeste. Prøv det og prøv igen. Men gør alligevel som jeg skrev tidligere. AJ

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 19:42

okay tak prøver igen og krydser fingre
camilla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 19:42

Dette værktøj er ret effektivt. http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe

Jeg kan ikke indlæse dine link Steffan eller rettere sagt indlæsningsbjælen stopper ved ca 95% og det gør den på alle link til din side. Et fænomen som jeg ikke oplever med noget som helst andet med min IE 6.0.2800.1106

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-10-04 19:51

Prøv dette links. Det links BjarneD linker til virker ikke:
http://cwshredder.net/bin/CWSInstall.exe

BjarneD, hmm lyder underligt hvad sker der kommer der timeout eller en fejl? Gør den det også på forsiden?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 20:05

Sorry det var et brudt link jeg gav, men Steffans er OK

Steffan, på alle sider og det har været sådan fra første gang du lagde et link på. Jeg får bare et billede øverst til venstre hvor der står PCFREEK mv.
Prøvede lige at lade den stå et par minutter så kommer den. Det er for langsomt til en 512 kbit forbindelse og fejlen ligger sikkert ved hosten, der nok har for lidt båndbredde.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 24-10-04 20:07

BjarneD takker for det vil jeg lige få undersøgt, har selv en 512 kbit, men er ikke langsomt, men du har nok ret det er nok web-udbyderen.

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 20:40

har ved gud prøvet alt fuldt de forskellige instrukser men intet hjælper, hvad gør man så
Camilla den ulykkelige

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 21:13

Nu er du vel sikker på, at det er spyware. Der findes jo en der hedder Search the web, som skulle være nem at fjerne.
Har du prøvet at ændre startsiden via Funktioner - Internetindstillinger - Startside
Det kan du hvis du først har fundet den du vil bruge , for eksempel www.google.dk og så vælge Brug Aktuel side.

Hvis siden ikkekan ændres på den måde har du uden tvivl ret i at det er spyware og så burde den kunne fjernes vej hjælp af Hijackthis, hvilket vi kan komme tilbage til.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 21:14

Når din startside er ændret så kør en tur med denne her

http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe

Prøv også lige dette her

Fjern pornoside og anden side fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh
Brian -))

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 21:15

Kunne du lægge adressen på søgesiden her, kopier den fra adresselinien.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 21:17

Camilla

Jeg tvivler stærkt på at du har prøvet alt. Min:
Citat
Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 24-10-04 19:33

Hvis du går op i toppen af siden her, vælger AlleEmner og søger på ordet SpyWare, vil du finde en masse tråde hvor spørgsmålet er behandlet. Deri er der gode links til sider hvor du både kan få rådgivning, samt downloade gratis-programmer til opgavens løsning. Prøv det. Der er jo ingen grund til at gentage alle de gode råd der allerede er givet i sagen. Hilsen AJ

tror jeg ikke at du har haft tid til at gennemse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 21:20

Men Bjarne og Brian er kommet med mere direkte råd, så prøv dem først.

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 21:47

Hej briani jeg er kommet så langt som til sætte + ved dem alle men vinduet med startpage er umuligt at finde hvor er det
camilla

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 21:50

http://a-search.biz/?wmid=1010 her er den forfærdelige adresse som er umulig at få væk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 22:00

Hejsa igen

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på Main

Når du kommer til den der main,så går du ud i højre side,og finder din startside den hedder nok "search for it"
Den dobbeltklikker du på-og her kommer så et felt med startsidens navn-det sletter du og skriver det navn som den startside har som du vil bruge.

Håber du forstår

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:01

Her er hvad jeg har fundet om den søgeside som jeg ikke kender:
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topict3104.html
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6410뇆

Du skal bruge Brianis indlæg hvis jeg ellers kan læse indenad

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 22:06

Tillæg

Når du er nået ned til main-så går du ud i højre side-og ruller ned til der hvor der står Start page
den dobbeltklikker du på-og her sletter du og ændre til den startside du vil have.

Brian

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 22:08

håber ikke jeg virker for dum men hvor er main knappen jeg skal klikke på
camilla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:10

Brian jeg tror du skal lave forklaringen til en DK version

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:15

Brian forklarer hvad der står i din registreringsdatabase og det e rikk eknapper men "nøgler" og hvis du har problemer med det skal du holde fingrene væk fra registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 22:21

Hejsa igen

Først åbner du din regedit-gå i kør skriv regedit-klik på ok så er du inde.

Så kikker du i venstre side.

Så klikker du på + ud for HKEY_CURRENT_USER

Så går du ned hvor der står- software og klikker på + der

Så går du ned hvor der står microsoft-og klikker på + der

Så går du ned hvor der står internet explorer-og klikker på + der

Så ruller du ned hvor der står main

Den klikker du på

Så går du ud i din højre side-og finder den der hedder start page

Den dobbeltklikker du på.

Her sletter du den startside der står-og skriver den nye

Brian

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-04 22:24

Hej igen
Prøv at gå ind i kontrolpanel/tilføj-fjern programmer og se om der ligger en installationshenvisning til et program der loader startsiden.
Hvis det er i Internet Explorer kan løsningen være at starte explorer, gå derefter op i menuen Funktioner / Internetindstillinger, på fanen generelt er der forskellige muligheder for hvilken startside du vil have.
HAR DU PRØVET DETTE??????? Jeg har set at samme råd er beskrevet af en anden deltager.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:25

Det link jeg skull ehave lagt på før er her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6410뇆

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 22:31

Tillæg

Tag lige en kopi af din Registreringsdatabase-hvis du ikke er helt dus med hvad du laver derinde.

Vælg Start -> Kør -> skriv Regedit
Klik på filer i menubjælken øverst og vælg Eksporter... for at tage en sikkerheds-backup
og gem den så en sted du kan huske
Skulle du nu komme til at slette en fil i regi som du ikke skulle have gjort-kan du bare dobbelklikke på den fil du har gemt-så får du regi tilbage i samme stand som inden du begyndte at rode med den.

Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:33

Virker stadig ikke da kandu formateringen stjæler noget af linket så jeg prøver lige i en citatboks
Citat
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6410&#45510

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:34

Sorry!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-04 22:34

Systemgendannelse er da vist enklere, æ ou?

MVH
Hanne
......og jeg tror ikke, det er min niece, der søger hjælpen her

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-10-04 22:36

Joda BjarneD,link`ne virker for meg

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-10-04 22:40

Hej camilla..

Du skal hente programmet hijack this på www.spywarefri.dk

men pas på med programmet da det ikke kan skælne mellem gode og dårlige ting.. så læs inden du bruger det.!!

men for det meste kan man regne ud hvad man ikke skal slette..

du scanner pc'en og bagefter kan du få en beskrivelse af hvad de forskellige er ved at trykke info on selected item..

men det er altså det program du skal bruge til det.!!

direkte link: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:41

Jeg tror det ikke holniels for man skulle ind på løsningen af det konkrete problem under hijackthis logs
nummer 45510

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-10-04 22:43

Sorry,du har ret jo

Kommentar
Fra : camillaskat

Dato : 24-10-04 22:54

Jeg forstår det ikke jeg har prøvet stort set alt især den der hijackthis men der sker ikke rigtigt noget underligt ikke
camilla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-10-04 22:58

Camillaskat, Hijackthis er ikk ebare noget du kører. Læs her:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm