/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor sikker er Service pack 2 egentlig?
Fra : Jonn87
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 24-10-04 17:30

Er det nødvendigt med antivirus program eller er service pack 2 sikker nok?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-04 17:34

Det er altid nødvendigt med et antivirus program! til gengæld er firewall og pop-up stopper standard i SP2

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-04 18:22

Hejsa

Du kan ikke undvære et antivirusprogram fordi du installerer sp2.

Jeg har selv sp2 installeret og er glad for den.
Der er både pop up stopper og den indbygget firewall er blevet forbedret
Den indbygget sikkerhedscenter overvåger både din antivirusprogram og firewall,samt fortæller dig hvornår der er nye vigtige sikkerhedsopdateringer.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 18:26

Ja tedd, har ret, det er altid nødvendig med antivirus, hvis du er på nettet, eller låner programmer og spil.
Jeg for SP2 kender ikke alle virusser.
Men endvidere er heller ikke SP2 helt sikker, da der allerede er fundet huller i den, men en god antivirus vil stoppe det der slipper igennem.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 24-10-04 18:32

ok tak for svaret tedd og i andre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-10-04 18:34

Brian og Palle har helt ret. Jeg har også installeret SP2. Men mener stadig ikke at jeg kan undvære min NortonAntivirus og min aktive SpyDoctor. Begge er betalingsprogrammer. Jeg har også AdAware, og den finder stadig masser af SpyWare. SP2's PopUp-stopper KAN virke irriterende nu og da, men man kan altid gå ind og overstyre den og tillade enkelte programmer at starte et PopUp-billede. Nogle internet-programmer benytter sådanne, til at tillade brugeren at indrapportere data. I første omgang afvises disse PopUps, men man kan altså overstyre og tillade PopUp'et i disse tilfælde.

Kommentar
Fra : Motorola_V500

Dato : 04-03-05 22:32

Jeg vil foreslå at du henter AVG, det er et antivirus program og der er meget godt, og gratis. På min maskine har jeg AVG & Zone Labs. To Rigtig gode programmer.