/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
banken
Fra : bamse55
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 25-07-02 21:51

hej jeg har en carina 1,6 st.car og den køre sku fint men der kommer en banken ikke fra motoren men fra udstødningen jeg er bare ikke sikker på om det er manifold eller selve udstødning jeg kunne altså godt tænke mig at få at vide om jeg skal kigge pa manifolden eller udstødningen. tak

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 26-07-02 05:50

Jeg vil foreslå at du kigger på udstødningsophæng

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 26-07-02 16:50

Hej bamse55..
Hvis der er bankelyde fra din manifold, så kører bilen næppe udmærket. Så jeg tilslutter mig "yoogi" og anbefaler dig at gå dine ophæng efter. Det drejer sig højest om et par gummiklodser eller et par stropper, som enten skal skiftes eller sættes på plads.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : benster

Dato : 08-08-02 16:33

hejsa jeg har en kadett E 1.3 som ors har haft bankelyde... det var bagerste potte der var hoppet ud af ophæng, men det ku jeg ik se så troede jeg sgu købe en masse nye ting, indtil en opel fanatiker viste mig ophænget altså sad ret højt oppe, men utrolig let at sætte på. er så'en lille sort gummiklodsting som en pind på potten ska skubbes ind i...

håber det hjælper go fornøjelse og held og lykke, lad os vide hvorn det går :)

Kommentar
Fra : portmate

Dato : 02-10-02 22:55

Så vidt jeg husker har Toyota et rigtigt fornuftigt ophængningssytem til deres udstødninger. Det består af nogle meget omhyggeligt konstruerede gummiophæng, som normalt ikke kan hoppe af eller gå ud af justering. Det er selvfølgeligt muligt at der ved sidste udskiftning af udstødningssystemet er smuttet et ophæng, således at det måske slet ikke er monteret.
Det samme gælder for selve udstødningen. Den er konstrueret meget omhyggeligt, og specielt samlingerne kunne mange andre bilfabrikanter lære meget af. Den er skruet sammen således at den kun kan samles på een måde, og der er derfor ikke meget at justere. Det passer bare.
Konklusion: At en udstødning på en Toyota banker imod karrosseriet, er vist nok temmeligt sjældent. Måske er den slået skæv, måske mangler der et ophæng.
Prøv at lægge dig neden under bilen og rusk kraftigt i udstødningen, så vil du sandsynligvis kunne se/høre hvis den kan røre karrosseriet.
P.S. Nej; jeg er ikke Toyota-fan.

Kommentar
Fra : tlcl

Dato : 30-12-04 08:05

Der er god mulighed for det er udstødningen der støder på bunden eller dit varme skjold der gået løs. tag fat i udstødningen og ryk i den så kan du om den støder på, eller kør på gør det selv så kan du rigtig få kigge efter og rykket efter.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 30-12-04 14:50

Kan tråden lukkes ?