/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
etablere forbindelese til mit netværk
Fra : MaF1a
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 24-10-04 12:41

Jeg har denne computer som normalt er opkoblet til stofanet... Men nu er den hjemme hos mig hvor jeg har ADSL og jeg kan ikke få computeren til at etablere forbindelese til mit netværk.. (computeren køre xp)

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-10-04 12:49

Står din IP til "hent automatisk"?
Er der flere computere koblet til din ADSL forbindelse?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 13:43

Du skal blot logge på med IE og sørge for at du har indstillet den til LAN.
Stofa's log-on program skal du glemme alt om ved brug af adsl.

Hvis du bruger router i dit netværk, så check lige om du har begrænset adgangen i dit MAC filter, og om det overholder de indstillinger der er i routeren.
Hvis du kender denne PC's mac adresse, så kan du i routeren se om den bliver detekteret!

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 24-10-04 16:34

Det er sådan at jeg normalt har tio computere på netværket, men den ene har jeg så skiftet ud med den her "stofa computer" men den kan selt ikke logge på, den henter Ip automatisk og alt men jeg ved ikke hvad der er galt, og ja jeg har router på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 17:12

Byt om på den problem computer og en af de andre, så du kan konstantere om det er porten der er i "udu", den kan være stået af!

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 24-10-04 17:32

det er den ikke.. men noget andet mærkeligt er at når jeg sætter netværks stik i "stofa computeren" så ødeligger den hele netverket og kan ikke gå på nettet på nogen anden comp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-04 17:48

Har du prøvet at afinstallere din netværksforbindelse og sætte den op igen på dit netværksrouter?
Måske er det noget STOFA-Junk der driller dig?

Kommentar
Fra : Evil_Zhauqart

Dato : 27-10-04 11:24

Det kan måske være problemet er i din pc. Måske skulle du overveje at omformatere? Hvor lang tid siden er det du har omformaterede din pc? Man skal måske gøre det sådan cirka, hver måned?

Ellers prøv at ændre din "Ip - Config" inde i netværks - indstillinger -> Til automatisk.

Evt. Måske skulle du også skaffe dig "Anti - Virus -> Prog'z" Og tjekke din comp, for de såkaldte "Viruser^"

Hjemmesider: Måske skal du gå ind på google.dk, [ Google.dk -> Søg efter Norton Anti - Virus ? -> Evt. andre virus - prog'z ]

Andet? Måske er det bare fordi, Stofa' er noget lort? Eller fordi din pc, er blivet smittet med en virus.

Venlig hilsen Zhauqart^|Aka^|K a n D u . D k |

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 02-11-04 11:13

Formatere hver måned? Min køre helt uden prob. og har ik formateret i et år. bruger bare diverse veligeholdelse programmer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-04 17:09

At omformatere sin PC hver måned, er fuldstændig absurt!

Det er vigtigt at du har et opdateret virusprogram, at du har opdateret spywareprogrammer, og et godt reg cleaner program.
Så skal du rydde op i alle Temp filer, Temporery Internet files og i Cookies, samt tømme skraldespanden.

Hvis du så kan holde din maskine helt ren, så skulle der ikke være grundlag for at formatere. Det er kun noget man nødtvunget gør, når intet andet virker.

Noget kunne tyde på at du har et eller andet snavs der driller dig.

Se ind på www.arlet.dk der kan du finde gode og cleane hjælpeprogrammer til rensning af din drilske PC.