/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Skæve Sogn Hjørring Amt
Fra : turmeric
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 24-10-04 12:13

Nogen som kan hjælpe mig med et opslag i Skæve Sogns kirkebog fra 1934. Det drejer sig om min oldemor Martine Thomsen, som døde den 26. juni 1934 og blev begravet d 3. juli 1934 (jeg har datoen fra et avisudklip, som jeg fandt i min farmors gemmer efter hendes død. Jeg efterlyser hendes efternavn fra før hun blev gift med min oldefar Thomas Christian Thomsen. Hun kom fra Norge. Jeg har intet kunnet finde på nettet (bortset fra en FT fra 1890) om den familie og da jeg bor på Sjælland er det ikke helt nemt at kommer derop. Alle oplysninger om familien er velkomne.
Birthe Grøndahl

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 24-10-04 12:24

Prøv at kontakte sognepræst/ kordegn i Skæve Sogn (Sæby Kommune) Der står måske et fødenavn i deres "dødebog"

kontakt: http://www.sogn.dk/skaeve/index.php?mod=sognside&func=praester&p1=8446

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 210 point
Dato : 24-10-04 12:49

Hej Birthe
Jeg skal til Viborg i næste uge, og vil godt se efter hende.
Hilsen Grete Skatka

Godkendelse af svar
Fra : turmeric

Dato : 26-10-04 10:16

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 29-10-04 18:03

Hej Birthe.

Lige hjemkommet fra Viborg.
Her er hvad jeg fandt.
død 26-6-1934 Skæve begravet 2-7-1934 Skæve.
Martine Thomsen født Johnsen. enke boede hos sin søn chauffør Peder Christian Thomsen af Flauverskjold Voer sogn, Hjørring amt.
Født i Eidsvold norge 20-2-1858. enke efter Thomas Christian Thomsen som døde 28-2-1933.
Sidste fælles bopælvar Heden i Skæve. 76 år

Hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : turmeric

Dato : 30-10-04 10:47

Kære agervold. Du aner ikke, hvilke guldkorn du har sendt mig. Hvordan kan jeg dog takke dig. Tusind tak for din meget store hjælp.
Hilsen
turmeric