/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ikke-ryger....................og hvad så
Fra : emesen
Vist : 559 gange
1 point
Dato : 24-10-04 12:10

Man siger tit, at ikkerygere er "hellige" - det passer ikke.
For med alle de eder og forbandelser kan man ikke være "Hellig".
Hvordan fjoller du rundt i din manglende smøgtåge.
Det er dælme svært, når der serveres bajere........................ikke.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-04 12:15

Mange er jo festrygere. De tænder en smøg, så snart der kommer øl på bordet og slukker den så snart flasken/glasset er tomt. Det kræver helt sikkert karakterstyrke - men har du det, så tror jeg ikke en smøg skader ved festlige lejligheder, med mindre du altså fester lidt for ofte.

Held og lykke med dit rygestop

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-10-04 12:38

emesen> nul bajere, nul smøger, hvor svært kan det være ?

Er du på en kold tyrker, eller bruger du hjælpemidler....plaster, tyggegummi eller æbler ?
Det er jo noget med at gøre noget andet end det der normalt medfører en smøg !!
Tag dig en cykeltur, og kom tilbage til skærmen med oprejst pande

Hilsen fra en ryger
jakjoe

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-10-04 12:59

Ja, det er svært. At skulle gøre sig fri af en afhægighed er ikke let. Har røget 15 år af mit liv. Til nytår er det et år siden jeg stoppede totalt, inden da havde jeg 3/4 år med på og af.
Det er sværest i starten, men det bliver stille og roligt lettere efterhånden.
Jeg havde den ide, at jeg måske ikke kunne blive kvit at være afhængig af et eller andet, men at jeg jo nok kunne finde ud af noget sundere. I starten var jeg noget desperat, men efterhånden kunne jeg bare tænke på,at slappe af og tage nogle virkelig lange og dybe indåndinger. Du kan fx også afholde dig ved at tænke på hvor godt din omgivelser har af at være fri for din forurening og hvor dejligt det er at være mere og mere fri for tobakshoste.
Jeg vil IKKE anbefale en "kold tyrker", men at lade det foregå i et tempo du kan holde ud at leve med. Hellere to skridt frem og et tilbage, end brat og forfærdelige tilstande.
Hvis du bruger nikotintyggegummi og/eller plaster, så vær lie opmærksom på, hvor meget nikotin det indeholder, så du har styr på, hvor meget mere eller mindre nikotin du indtager.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-10-04 13:04

Nåe ja, og så hold dig væk fra steder hvor du plejer at ryge og bestemte selskaber, hvor de bare pulser løs.
Hvis du fx har nogle tidspunkter hvor du plejer at ryge, fx efter maden, så er det et af de sværeste tidspunkter, prøv derfor på disse tidspunkter at være bevidst om at erstatte vane, med noget bedre eller drej tanker hen på noget andet eller gå et andet sted hen, lav et par armbøjninger!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-10-04 13:12

Jeg har fået rygerne på mit arbejde til at gå udenfor. Se det hjælper jo også, det duer jo ikke at holde op og så skulle være passiv ryger, det er en ting der let kan lave kuk i planen og gøre det ekstra sværtat sige stop.
Jeg satte bare en masse rygning forbudtmærker op, og hvis nogen begyndte at ryge, pegede jeg bare på skiltet.
En enkelt skulle lige ha det skåret ud i pap, ...at det var da ikke fordi jeg ville forhindre ham i at ryge, det var bare fordi at nogle ikkerygere hader røg, men de siger aldrig noget til rygerne, -før de er gået, så jamre de om hvordan deres tøj og hår kommer til at stinke og hvor ulækre rygere er og at de hader ikke at have noget valg om de vil indånde osen, når de helst vil være fri.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-10-04 13:15

Jeg misunder de der har karakterstyrken til at stoppe.
Hver aften siger jeg til mig selv, at i morgen er det slut, men ak og ve.

Jeg spurgte en gang min læge, om man ikke kunne blive lagt i kunstig koma, så man kunne komme af med alle disse laster, men det danske sygehusvæsen víl ikke være med til det.
Omvendt, hvis man altså har råd, kan man tage til usa, der har man faktisk klinikker, hvor man kan "sove" et par uger, for så at vågne op uden abstinenser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 13:25

Ja Ellebye - det er nok sværest for dem der har røget i lang tid.
Men jeg har kun røget i ca. 50 år .............så det skulle være nemmere.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-10-04 13:34

Ihh! , kan meget bedre se dig smile, når du ikke har det ligkistesøm i kæften, det klæ´r dig sørme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 13:38

og naboerne står i kø for at lykønske med forsøget.
De er ret glade - for det er længe siden jeg holdt op med at >>købe<< smøger.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-10-04 13:40

eme.
Selvfølgelig klarer du den,lidt hårdt i starten,men er man først blevet motiveret,
holder de fleste ud.I starten undgå steder hvor der er røg,og det kan være svært,
hvis den man lever sammen med ryger.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-10-04 13:54
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-10-04 13:58

eme:
Citat
Hvordan fjoller du rundt i din manglende smøgtåge.
Det er dælme svært, når der serveres bajere........................ikke

Ok Ok,du skal nok få lidt hjælp,jo,gu fanden i luften er det svært,men vi får snart lidt hjælp,
det bliver forbudt at ryge på værtshuse.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-10-04 18:25

Jada Keldd,er forbudt her at ryge på værtshus jo,så i følger vel efter,

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-10-04 21:27

holniels:
Ikke for min skyld.Det føles ikke rigtigt,men lad os se hvad der sker.
Hilsen
Keldd.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 1 point
Dato : 24-10-04 21:29

ja emme...og LAD FOR GUDS SKYLD VÆRE MED AT BLIVE FESTRYGER ..den holder ikke!! Har selv været der..og ja i starten går det fint, men på et tidspunkt..tjaaeh så sidder du igen og pulser hver dag.

Ja det er en livsstilomlægning, jeg undlod at være sammen med rygere den første tid. Min mand ryger kun i udestuen..ham omgikkes jeg dog

Du kan tro du vil føle det fantastisk at du ikke er afhængig længere..og du får en masse tid...al den tid du har brugt på at skulle, ryge, hente smøger, gå tilbage, fordi du glemte dine smøger..og ja du ved bedst selv

Hvis du har brug for flere gode ting..så siger du bare til..jeg har uendlige punkter!!!

Knus fra sus..som d. 3 nov. også har været total røgfri i 1 år.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-10-04 22:00

Er ikke rigtigt at lovgive mot rygning men jeg er likeglad,sluttede ryge i 86,har drukket siden da,men hvis de begynder med at alkohol er helsefarlig og vil forbyde det på værtshuse så får jeg åndenød.

En lille skål du..

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-10-04 21:54

holniels...ja der er noget der!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-04 23:05

eme:
Hvordan går det??Ingen tilbagefald?
Bare hold ud,der er ikke andet at gøre.Spis nogen æbler,når hænderne begynder at sitre.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 23:42

Det er dælme svært......................der ligger 5 kartoner smøger og glor ondt på mig hele tiden. Jeg kan ikke gå en lang tur for jeg skal holde mig i nogenlunde ro.
Og jeg ved godt at det er kritisk lige nu.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-10-04 23:52

ja...det tager kun 3 minutter...hold ud

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-10-04 00:06

For fanden mand,du skal have de cigaretter ud af huset.
De vil virke som en magnet når du synes du har det godt,og du vil finde på 1000
undskyldninger,for lige at snuppe den sidste,få dem ud af huset eme.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 09:04

Jammen bliver de så ikke våde - det er jo næsten ikke til at ryge en våd smøg.
Jeg har prøvet, at ryge på noget andet..................men naboen jagede mig ud af hønsehuset i går aftes.
Eyvind. (ved rimeligt mod)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-10-04 11:20

Eme:
Livet er hårdt,og du skal hverken ryge dem når de er våde eller tørre,
se det i øjnene,DU HAR RØGET DIN SIDSTE SMØG,og du vil få det godt med det,giv lidt tid.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 14:42

Tja - og hvor er alle smøgnasserne blevet af.................jeg har glædet mig sådan til at sige...........jammen så tag da bare hele pakken.
Hvis jeg holder op med at drikke, så kommer der vel heller ikke nogen og vil ha' øl.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-10-04 19:25

Nu ikke nogen syge undskyldninger ,nu kan du sige med et overlegent udtryk,tag hele kartonen .
Hvorfor skulle du holde op med at drikke??? Du behøves jo ikke drikke dig bevidstløs Bare gå til den.Men INGEN smøger,det kan "sagtens" lade sig gøre.Og du får kun medlidenhed til på Søndag
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 20:09

Jeg vil heller ikke ha' medlidenhed .....................det går nok.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-10-04 21:48

nemli.. medlidenhed har den modsatte virkning af hensigten..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-10-04 21:58

Ja ja,jeg skulle have sat medlidenhed i gåseøjne,han får sgu heller ikke "medlidenhed" ha ha ha ha
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 22:11

Ja nu er de hårde drenge og piger kommet på banen.
Jeg tænker lidt på Mango - som jeg tror har været sådan en rigtig
hyggeryger............................min største respekt Mango.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 26-10-04 22:47

tak emme..det er absolut gengældt!

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 28-10-04 19:40

Tak for svaret mango.
Tja - den svada må være svaret. Og igen................stor respekt.
PS. jeg klarer den endnu.
Selv naboen drikker sodavand for at være solidarisk. (du ved - øl og smøger)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 28-10-04 21:54

emme det er super, hvor er det en sød nabo du har!..og det er bare så flot at du holder..det bliver du da bare ved med..jeg har faktisk aldrig trang til at ryge mere..og jeg er begyndt at leve sundere også..føler mig bare så godt tilpas.