/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi går ud når motor er varm
Fra : kandu4thomas
Vist : 5372 gange
200 point
Dato : 24-10-04 01:05

Herjsa..!

Jeg har en Puch Maxi K50 som lige har fået ny kaburator og tændingsrenovering og tændingen er blevet indstillet perfekt!
Den kører og starter perfekt!!
- Problemmet er når motoren bliver varm går den ud med det samme lige så snart den skal gå i tomgang..!
- Det er kun når motoren er varn den gør det, ellers har den perfekt tomgang.
Efter motoren så er gået ud, kan den godt være lidt svær at starte men kun engang imellem..!

Men jeg undrer mig godt nok over hvad det er..! Nålen i kaburatoren (tvangsblanderen) står i 2. hak øverst

Håber nogle har en ide til problemmet.
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-10-04 01:13

Det kunne lyde lidt som et tændingsproblem.
Kondensatoren tror jeg er en mulighed.
Hvis der er noget galt med den, plejer motoren at gå i stå på den måde, og så være lidt svær at starte når den er varm.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 01:50

kandu4thomas, du har stadig spørgsmål der ikke er lukket.
Det lyder til den bliver forslugt, er det rund eller firkantet karburator?
Er luftskruen 1 1/2 omg. ude, for det tyder på, den er for langt ude.
Husk at der skal være lidt spillerum i gaskabelet, også når man drejer styret, for det skal ikke være kabelet der bestemmer tomgangshastigheden, men tomgangsskruen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 24-10-04 09:40

PalleBHansne - Så er det lukket.. =)

- Jeg har en firkantet kaburator..! Der er ikke blandeskrue på en firkantet puch kabu..! Der er det jo kun en tvangsblander som justeret på gas spjældets nål. Gas spjældet hænger ikke i kablet, den styres kun af tomgangsskruen.

Men selvom den går fint i tomgang i starten så når motorener blevet rigtig varm, så vil den ik stå i tomgang..!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 12:22

Jo, der er blandeskrue for tomgang, det er den der kaldes luftskrue, og den bestemmer blandingsforholdet når motoren går i tomgang, og den skal stilles så motoren går så hurtigt somt muligt, men stadig jævnt.
Luftskrue 56060106 http://www.thansen.dk/product.asp?c=324877148&n=282538906&pn=282538981
Tomgangsskrue 56060111 http://www.thansen.dk/product.asp?c=324877148&n=282538906&pn=282538997
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 24-10-04 13:34

Den firkantede 18 mm karburator udmærker sig med at vær dårlig på det punk, luftskrue er desværre ikke stilbar. Jeg syntes du skal kontrollere dit luftfilter, hvis det er snavset vil du få en lidt for fed blanding i tomgangen. Når maskinen er varm.

Ang. nålens position, anden hak er den perfekte position.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 25-10-04 09:34

PalleBhansen!

Der er ikke luftskrue blander, på ny firkant kaburator til P+K model! Det er kun tomgangsskrue og tvangsblander!
Rpje, luftfilteret er sprit nyt, ligesom kaburatoren!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-10-04 22:37

Ja, jeg må indrømme jeg kender ikke "Den firkantede 18 mm karburator"
Kender kun den alm. 4-kantede til puch, og den jeg har er der luftskrue og tomgangsskrue på, og det er min model som THansen sælger luftskrue og tomgangsskrue til.
Tvangsblander?, jeg regnede med det var en cementblander, der blev kaldt det?, har aldrig hørt om en sådan, men man skal lære så længe man lever.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 02-11-04 11:09

jeg vil sige at det er dit tænnings system der er gået skit i !!
chek din kondensator! og om dit tændrør er i orden! hvilken varme grad kører du med?

og his det er i orden kunde det også være at din cylle er u tæt så chek om der er
ordenlig komprition (eller hvordan man staver det) og om alle dine pakninger er i god orden og at der ikke er noget galt med dem!

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 28-12-04 16:21

er enig med boffel.....
min monza gjorde det samme indtil jeg fik en ny tænding på.......
ellers kan det værer fordi at der er en flænge i cylinderen.......:)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-12-04 16:57

Nå har du ikke fået løst dit Problem ????.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-12-04 18:41

Husk også at lukke:
http://www.kandu.dk/dk/spg/29483
VH Palle Hansen