/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Knap link hånd...
Fra : miomis
Vist : 437 gange
23 point
Dato : 24-10-04 00:08

Hejsa

Ja, jeg ved ikke engang om det er det rigtige sted jeg er havnet med mit spørgsmål...

Og det bliver lige udlagt i pap:
Jeg vil snart lave et "billed" - hmm ja en firkant med min hjemmeside baggrund og herpå skrevet min hjemmesides navn.

Dette "billed" vil jeg gerne kunne sende til venner og familie, og når der så bliver klikket/trykket på billedet/firkanten, så havner man på min hjemmeside.

Ja, værs´go´at grine af mit fjollede spørsmål...men aner ej hvordan jeg ellers skal forklare?

Har desværre kun 23 point...

Knuz

Miomis

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-04 11:15

Det du vil lave er et Banner med dit hjemmeside"logo" på, og når man klikker på det, havner man på din hjemmeside. Korrekt.????

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-10-04 13:04

Yes...du har fat i det helt rigtige.

Det er åbenbart et Banner sådan en dims hedder!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-10-04 13:26

Du kan fx tage et screenshot af din hjemmeside (ved shjælp af Print Screen knappen), åbne Paint og vælge stræk/vrid til fx 20 %. Så har du et lille billede af din hjemmeside. Herpå kan du så skrive hjemmesidens navn henover.

Når du nu sender billedet til venner og familie lægger du billedet ind i mailen og laver det til et link til din side. Sværere burde det ikke være...

Accepteret svar
Fra : kaptajnkaber

Modtaget 23 point
Dato : 24-10-04 13:30

Hvis du bruger Outlook er det utroligt nemt. Vælg "indsæt" -> "billede..." og find dit fine nye banner. Marker så billedet og vælg "indsæt" -> "hyperlink..." og indtast så din hjemmesides adresse. For at gøre det lidt nemt kan du gemme meddelelsen så du let kan sende den igen hvis du skulle få brug for det.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-10-04 13:32

Det prøver jeg så lige....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-04 13:35

Jeg vil mene du får det beste resultat ved at lave det i Photoshop. Jeg kigger lige på det...

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-10-04 13:55

Nu har jeg lavet mit banner.....måske ikke prof - men det kan man vist heller ej kalde min hjemmeside.
Men øvelse gør forhåbentlig mester!

Så langt så godt.

Min hjemmeside er ikke helt klar til at blive lagt ud på nettet, - men meget snart.
Der står noget krimkrams p.t.
Men hvordan er det så jeg får mit banner til at virke...
Hmm ja jeg har lavet min hjemmeside i word...

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-10-04 13:57

Jeg kan godt se at kaptajnkaber skriver at jeg skal indsætte billedet?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-04 14:03

Du oploader dit banner til dit webhotel. og tjekker det den vej rundt. Du kender jo adressen. Det samme bør du gøre med din hjemmeside, så du ved den virker. Få evt. en god ven til at tjekke det fra hans eller hendes computer, så finder du også alle billeder/link der ikke virker.

Vi lavede vores første side i notepad.(ca. 35 sider) Men så opdagede vi Frontpage, og det er altså 100000 gange nemmere. Men nu kan vi til gengæld også alle koderne og finde evt. fejl den vej...

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 24-10-04 14:07

Sorry men det forstår jeg altså ikke en pind af......

Dette er min først hjemmeside..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-10-04 14:16

Besøg denne side for lidt gode grundlæggende råd til første-gangs-hjemmside-byggere...,
http://www.html.dk/
eller
http://www.hjemmesideskolen.dk/forside.asp

mvh
Taliskoko

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 03-11-04 22:07

Tak for svaret kaptajnkaber.