/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad stiller du op med dit yngel?
Fra : mollymor
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 23-10-04 23:16

Hej,

Jeg er lidt nysgerrig og vil gerne høre hvad I stiller op med jeres yngel.
Min søn har fået 25 små søde sølvmollybabyer. Kan disse sælges når de er blevet større (går i eget lille akvarium, så vi håber de fleste vil klare sig) eller er de "bare" til at forære væk? Hvad kan man evt. forlange?
Vi bor i Odense. Er der mon nogen herinde, der ved hvem der evt. vil aftage mollyer her i området?

Sikke mange spørgsmål. Håber der er nogle af jer, der alligevel lige gider at skrive et par linier , tak!

Lisbeth

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 23-10-04 23:22

tja, det er jo ikke gubbier, men hvis man ikke kan få den afsat har man måske nogle rovfisk der kan æde dem.
og i kan jo prøve at sætte dem til salg i den blå www.dba.dk og gul & gratis www.guloggratis.dk og se se om de sælger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-04 23:49

Du kan også være heldig at komme af med dem i en akvariebutik hvis det er en art de ikke lige har for mange af i forvejen.
Ellers er der også mange forskellige akvariesider på nettet med køb/salgannoncer.
mvh dova

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 24-10-04 00:01

Jeg har været inde på dba, gul og gratis, akvariesiden.dk , aquaa.dk m.fl., men jeg har endnu tilgode at se sølvmollyer til salg. Der er masser af ciklider og andre spændende fisk, men jeg aner som sagt ikke om der overhovedet er interesse for vores Mollyer og har ingen anelse om hvad de går for.

Har spurgt i dyrehandlen, men der bruger de normalt faste leverandører og de vil i hvert fald ikke aftage dem før de er ca. 4-5 cm. hvis de overhovedet vil have dem (kunne ikke få et svar jeg kunne bruge til noget).

Min søn ville nok ikke tilgive mig hvis jeg satte de små ned til de øvrige fisk. Han er altså ret øm over ungerne.

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 24-10-04 00:25

Nå, jeg vil kravle i seng og så kigge igen i morgen. Godnat!

Lisbeth

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 24-10-04 06:49

Byt dem til tørfoder hos din akvariemand

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 24-10-04 13:22

Eller panér dem og spis dem...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-10-04 18:36

Desværre har det altid været et problem for akvarister.
Med mindre det er dyre og sjældne fisk er der ikke mange der er interesserede.
En fornuftig akvarieforhandler, kan man dog i de fleste tilfælde, få en aftale med, som regel en byttehandel, men rig bliver man ikke, og yngelen skal have en størrelse hvor de kan sælges.
Jeg ved ikke med Odense, men her hvor jeg bor holder akvarieforeningen en månedlig bytte/handelaften.
En sidste mulighed er biblioteket--de abonerer som regel på akvariebladet og der er der ofte annoncer fra folk der køber yngel op.
Held og lykke.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : missguppy

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-04 15:03

Hej Mollymor
Tillykke med de små det er altid sjovt når man får yngel fra sine fisk, prøv flere akvarie forhandlere som regl de små de plejer gerne at ville hjælpe, eller sæt opslag op i bibliteket eller supermarkeder ang. prisen det kommer an på hvad i har givet for de store som regl max 7 kr, synd i ikke bor i kbh. for jeg kender ikke sølvmollyer.

Held og lykke
Mvh
Missguppy

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-11-04 18:12

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : mollymor

Dato : 09-11-04 22:53

Tak for svaret missguppy.

Kommentar
Fra : Saxxi

Dato : 25-01-05 11:16

Hej med jer. jeg kan altid bruge foder fisk men må ikke være mere end 20ml så vi kan da finde ud af noget hvis du stadig skal af med dem og prisen er rimelig

Kommentar
Fra : mollymor

Dato : 29-01-05 23:08

Hej Saxxi

Tak for henvendelsen, men de er alle afsat og er også i mellemtiden blevet større end 2 mm.

Lisbeth