/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan man få mere båndbrede gratis?
Fra : Doel
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 23-10-04 19:01

Jeg har et 256/128Kbps kabelmodem forbindelse, fordi jeg er en fattigrøv. Men den hurtigste forbindelse, hvis man har råd, er på 4Mbps. Er der nogen måde hvorpå man kan skruge op på farten, uden at betale extra? Jeg har prøvet adskillige modem tweak programmer, men syntes ikke at nogen af dem gav nogen betydlig boost på hastigheden.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 23-10-04 19:06

det kan man ikke

Kommentar
Fra : xick

Dato : 23-10-04 19:10

Altså du kan godt presse lidt mere ud af din forbindelse med tweakprogrammer, men ikke mere end 5kbps mere i downloadhastighed

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-10-04 20:15

Det er noget din ISP styrer.
Snak med din udbyder om det.

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 23-10-04 21:40

Tele2adsl reklamer med dobbelt hastighed til samme pris

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 23-10-04 23:15

tele2adsl er noget lort... Det er nede hele tiden...

Men Doel -> du kan ikke få hurtigere forbindelse uden at betale ekstra ...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 23:34

Din hastighed er bestemt af din udbyder, og bliver styret fra det punkt som du er koblet op til.
Når du bestiller en hurtigere forbindelse, så er det et indgreb der bliver fortaget på udbyderens udstyr.
Dit modem vil blot følge trop med det signal som du modtager.

Joke:
Tele2adsl er dobbelt så hurtigt, og nede det halve af tiden!
Hvad er så forskellen!??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-10-04 23:42

Et indskudt spg.
Hvis man nu har isdn samtidig med adsl, har man stadig kun een indgang til huset, men får man adsl på begge linier?, ellers kunne man jo udnytte begge linier samtidig og få større båndbredde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 00:56

Ved ISDN har du to telefonlinier + en ADSL forbindelse. På en ISDN forbindelse har du stadig kun et trådpar fra centralen til din bolig.
Her bliver ISDN signalet skilt ud i to linier, og dit ADSL signal er et særligt signal, der føres frem af det sammen trådpar.
Din båndbredde er bestemt af den aftale som du har med din udbyder og har noget at gøre med det datasignal, som sendes fra centralens data del og ud til dig. På centralen bliver det fastlagt hvilken hastighed du skal have til up-load og down-load.
Dit datasignal bliver så filtreret fra i et skillefilter, inden dit ISDN filter, således at du ikke kan høre datasignalets snerrende lyd i dine telefoner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 01:04

Til Doel!
Dit ønske om 4Mbit kan godt lade sig gøre, men er et spørgsmål om det forjettede kobber!
For at få signalet frem med denne hastighed, så betinger det at kvaliteten af din linie er på dupperne. Ydermere skal der tages i betragtning, den afstand der er fra centralens dataudstyr og ud til dig.
Højere hastighed giver hurtigere tab, og hermed kortere rækkevidde med max hastighed.
Altså: Jo højere hastighed, jo tættere skal du bo på centralen, ellers er der ikke garanti for at du kan udnytte det max!

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 24-10-04 10:04

torbenvinter: nu har jeg haft Tele2 i 1½ år og det har kun været nede 1 gang og det varede et kvarter, så det er da noget lort at lukke ud !!!

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-10-04 11:01

torbenvinter> Du har lige ødelagt min dag. Den 14 dages returret er lige slut.

zibas> torbenvinter kører nok over en anden central end du. Det er meget sandsynligt.

Nogen der ved hvor godt hastigheden passer mht. Tele2's påstand?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-10-04 11:51

off topic.!! sry..

ja jeg har nu haft tele2adsl i 1 år og det har mindst været nede 5-6 gange..!! nogle gange en hel dag..

da jeg havde tdc var der aldrig problemer..! så skal have skiftet hurtigst muligt.!!

skiftede til tele2 fordi jeg kunne få dobbelt hasitghed for de samme penge.. ringede til tdc og spurgte om de kunne give mig samme tilbud da jeg ellers ville skifte.. men fik nej.. 14 dage efter havde tdc samme tilbud.. ringede og brokkede mig igen og fik at vide at man bare skulle ha tålmodighed.. tdc ville altid følge de andre udbydere men kom altid lidt senere end de andre..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-10-04 11:51
Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 12:02

Zibas tror åbenbart at alle der har Tele2, får signalet fra samme sted. For ham/hende er det bare et stik i væggen.

Virkeligheden er dog en hel anden, når vi snakker om ADSL. Da ADSL signalet har en begrænset rækkevidde fra centralens data del, og ud til kunden, på hans telefonlinie. - Her er det et spørgsmål om den hastighed kunden har valgt og kvaliteten/alderen af de enkelte telefonlinie.
Jo højere hastighed jo kortere afstand, med en anslået max længde på 6-8 km.
Det er derfor nødvendigt at de forskellige ADSL udbydere har servere stående fordelt rundt om på centralerne.

Zibas har baare været heldig at være tilsluttet en central der ikke har haft den store belastning.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 24-10-04 12:43

Jeg kender godt http://www.tele2sucks.dk/
Det er utroligt plat at lave sådan en hjemmeside, da den kun fortæller det dårlige om udbyderen. Hvad med alt det gode?
Hvis man lavede en TDCsucks.dk vil den nok udvikle sig på samme måde som tele2sucks.dk. Jeg kender da mange der er utilfredse med TDC. Tele2 er nok ikke værre end de andre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-04 13:30

Jeg bruger TDC og vil da gerne indrømme, at de er da ikke finere i kanten end så mange andre udbydere.
De er heller ikke billigere, men de har da et ret stabilt net, vel nok det meste stabile der er.
Det må formodes at skyldes; TDC står for kabelnettet i Danmark, som alle andre udbydere er afhængig af.
TDC er naturligvis interesseret i at deres egne kunder bliver favoriseret, når nettet går ned.
Jeg har valgt at samle telefon + mobil + adsl i en samlet pakke. - Ikke det billigste men ret stabilt, hvad der må siges at have en vis betydning. - Og så er jeg blevet for gammel til at lege telefon og net normade.
(Ja selv konen har jeg holdt i 22 år (men havde hun været en lastbil, så havde hun sikkert været udskiftet 4-5 gange))

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 14-01-05 10:04

Hvis du bruger Webspeed eller en kabel udbyder kan du hacke dit modem, og derved selv bestemme din hastighed!

Jeg kan ikke anbefale det dog, fordi det er både ulovligt og vanskeligt... og hvis udbyderen finder ud af det, kommer der store bøder!