/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Der er intet lydkort
Fra : Hemmingsen69
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 23-10-04 15:28

Hey!

Jeg har lige fået en ny 'brugt' computer og har installeret XP forfra..
Men den kan åbenbart ikke finde mit lydkort den siger hvis jeg fx skal afspille noget i Windows Media Player

Der er intet lydkort
Enten har du ikke installeret et lydkort på computeren, eller også fungerer det ikke korrekt. Hvis du ikke har installeret et lydkort, skal du installere et, før du kan høre lyden i en digital mediefil. Hvis du har installeret et lydkort, skal du se den medfølgende dokumentation for at finde fejlen.

Fejl-id = 0x80040256, løsnings-id = 0x00000000

---

Hvordan installere man et lydkort?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 15:42

Hejsa....

Jamen mange bundkort idag har et integreret lydkort.... DVS. at du bag på maskinen skulle kunne se forskellige porte der hører til et lyd kort (mic. in, out osv.) ..... Hvis der simpelthen ikke er noget lydkort i selve computeren, skal du købe et sådan på f.eks. www.edbpriser.dk ...... Der efter skal computeren så lukkes op og kortet skal sættes i en ledig port.... derefter skal man så genstarte computeren, og i mange tilfælde vil win XP selv configurerer kortet så det virker...... og hvis ikke skal du installere den medfølgende driver......
Det med rent fysisk at sætte et lydkort i kræver ikke den store snilde.... bare af med bagbeklædningen.... eller side beklædningen, afhængig af hvilket kabinet du har...... derefter er det bare at presse forsigtigt på kortet til man kan mærke dette er i bund.......

VH
mrhan

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-04 15:52

Har du kigget bag på computeren om der er stik til højttalere? Er der det, så har du lydkort.
Næste skridt er at gå ud i enhedshåndtering og se om der er installeret driver.

H.klik denne computer - egenskaber- hardware- enhedshåndtering. Her vil der være- øh-er det gule spørgsmålstegn? udfor det der mangler drivere. Tjek om der er nogle ud for "enheder til lyd video og spil"

Der skulle gerne have fulgt med en CD-rom sammen med computeren med drivere. Sæt den i drevet, og installer driveren her.

Er der slet ikke stik til højttalere, så har du ikke noget lydkort i. Så skal du ud og købe et. Så kan du altid vende tilbage efter du har tjekket det her først.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 23-10-04 16:20

Du kan bruge everest til at guide dig til den rigtige driver , du skal bare finde dit lydkort i programmet og klikke på linket for at finde en opdateret driver.

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5    Everest

Når du har downloadet den rigtige driver går du i system - enhedshåndtering og på din
lydkort-driver vælger du opdatér og browser til den nye driver.

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 23-10-04 20:20

tjek lige i din bios om du kan finde noget der har med audio at gøre, er der det, er det indbyggede lydkort sikkert sat til at være disablet.

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 14-01-06 19:43

Tak for svaret tukols.