/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Brainstorm - æøå
Fra : Toupie
Vist : 1562 gange
300 point
Dato : 23-10-04 14:53

Jeg har et køkkenstel der hedder "Gourmet" " Batterie De Cuisine" og da min Franske kusine var på besøg hos mig, morede hun sig gevaldigt over det, for det er ikke noget man kan købe i Frankrig og det har aldrig set skyggen af Frankrig.
Nu kommer hun til Danmark igen og i den forbindelse vil jeg så lave en dansk udgave til hende.... med brug af bogstaverne ÆØÅ..

Nogen der har nogle geniale forslag til hvad der kan stå??? ........og det mål ikke være noget med ordet "Ældre"

Foreløbig er jeg kun kommet på "Åbent Æsterisk Køkken"

300 point til den med det mest geniale forslag

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 14:59

Økonomisk Æde Åbenbaring?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 23-10-04 15:00

Åbent køkken for Ældre...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:00

Hej søde Tom

Skal det så være en lille skål???

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:03

Nullerbullerpige

Det skulle jo ikke være noget med ældre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 15:05

Næh bare et billigt stel søde Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:06

En dansk udgave af hvad? Er det blot en sætning du søger? Og med nogen kulinarisk indhold?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:10

Tedd, undskyld min ændring af dit nick, jeg må have mine tanker hos en anden Søde Tedd selvfølgelig

Ligner jeg måske en der er billig

Arne.Jakobsen ja en sætning og gerne med kulinarisk indhold

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-04 15:15

Tja gourmet betyder gourmand eller slet og ret frådser.
Såe hva' med Køkkengrej for ægte frådsere

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:16

Toupie

Hvornår kommer hun? Jeg vil helst prøve at bruge lidt tid på opgaven, hvis det er muligt? ;oD

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:17

Arne.Jakobsen hun kommer først til december men jeg har en aftale med porcelænsmaleren på mandag Hun skal nemlig også have god tid til projektet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 15:18

Der er skrevet hele romaner på fransk, hvor alle ord starter med bogstavet 'e' eller hvor der ikke optræder 'e' eller andre specifikke bogstaver. Jeg kan kun anbefale du læser lidt af Hoffstadters bog ; Le Ton Beau de Marot:

0.) http://www.cogs.indiana.edu/people/homepages/hofstadter.html
1.) http://phrontistery.50megs.com/letonbeau.html
2.) http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Hofstadter
3.) http://www.all-science-fair-projects.com/science_fair_projects_encyclopedia/Le_Ton_beau_de_Marot

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:18

Dova, den var ikke helt ueffen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:19

Nej dova

Der er to ord: Gourmet og Gourman. To forskellige betydninger. Dog ret ens, men ingen af dem betyder frådser. Prøv igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 15:19

Læste det som som Tedd, Toupie!! Er lige stået op så hjernen kræver kaffe!! Der er da kun en sød herinde og det er mig!! Hvis der er en Tom herinde skal jeg komme efter ham skal jeg!! :o]

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:21

Molo det skal jo være danske ord og puh haa jeg gider ikke bruge min dejlige friweekend på at læse

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 23-10-04 15:22

Ædelt ædetrug - Ægte bøfbeholder - Til ærter og bønner eller Ålefad

Rudolf

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:22

Nåh Toupie. Så sætningens længde ER altså også vigtig. Den skal skulle stå på porcelæn. Det sætter jo en vis begrænsning.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:24

Tedd ja der er kun en sødeste herinde

Hvem Tom er vil jeg ikke komme nærmerer ind på he he

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 23-10-04 15:25

AJ
Det er lige slået op i mine franske ordbøger, så der regner jeg da med, at de oversættelser er korrekt
Dansk til fransk: Gourmand = Gourmet
Fransk til dansk: Gourmet = Gourmand, frådser

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:27

Rfou, du er herlig der fik du mig godtnok ned af stolen af grin Kan lige se min kusine sammen med veninderne og skulle forklare hvad der står på skålen Ædelt ædetrug

Arne.Jakobsen, det har du så evigt ret i

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 23-10-04 15:32

Æble skønt køkken med åbne muligheder. I ægte japansk bolignød.

MV
Peter Jensen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:33

Bøf & Ærter når maven Smerter! Sorry - men det skulle jo gå stærkt.

Børn sig af glæde på vommen klasker;
Når de sig redder en ønskeædebasker! o.s.v. o.s.v.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:34

Rjpe japansk bolignød???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 15:34

Økonomastel for Ålespisende Ædedolke?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 15:35

Rød grød med fløde......... men hælder nu mest til ædelt ædetrug.... den var sku fin..

VH
mrhan

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:36

Det ender da med at jeg får ondt i maven af grin, men skønt at se fantasien bliver sluppet løs

En ønskeædebasker???

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 23-10-04 15:37

Ædedolkenes Åbenbaring - Østersbeholder - Ådselsskål - Økologisk Ædeskål
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:41

Syns også godt om Ædelt Ædetrug. Indeholder desværre kun Æ. ikke Ø og Å.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:41

Fråds
Ædedolkenes ønske

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 15:44

Der er jo også den om den danske maler Høst. Ham kan franskmænd ikke udtale, idet H i starten af et ord aldrig udtales, Ø kender de ikke og St i slutningen af et ord Heller ikke udtales. Altså Hr. ???

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 15:45

ødelandens ædle ædetrug til ådsler...... pyha....

vh
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-10-04 15:48

Øernes ædle årgangsplatte?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 15:55

Mrhan, har du prøvet at udtale det?? den er godtnok svær

Tedd søde, er du ved at være vågen??

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-10-04 15:56

Ja.... men hellere udtale den end at prøve at oversætte den........ føj føj...

vh
mrhan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:00

I lyset af Høst, kunne det jo blive Høstfåretær i Franske Klæ'r. Det ville hun squ virkeligt ha' svært ved at udtale.

Og det er jo en ret der hedder Svinetær, hvorfor så ikke også æde fåretær? Høst betyder blot at dyret er slagtet i efteråret. Og man kunne vel klæde retten lidt Franskt på?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 16:03

Arne.Jakobsen ja din fantasi fejler heller ikke noget kan jeg se

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:03

Men skal det være kort så blot "Høstfåretæer".
Vi kender sikkert alle Vårhare og Høstsild, så hvorfor ikke???

Der ihvertfald både ÆØ og Å i et kort ord.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:15

Toupie

Tak for "heller ikke"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 16:18

Du må da indrømme Arne.Jakobsen at der nu ikke er så meget kulinarisk over "høstfåretæer"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:20

I øvrigt kan jeg godt lide din egen: "Åbent Æsterisk Køkken"
der skal blot stå "Åbent Æstetisk Køkken". Gnæk, Gnæk -

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:24

Jamen Toupie. Det er der da heller ikke over Frølår? Men The Frogs æder det alligevel og serverer det på dyre restauranter til en mindre formue? Har HUN nogensinde smagt grisetæer? Du kunne lave dem til hende efter en opskrift og så blot udskifte til fåretæer. Det kan vel komme ud på ét? Eller HWA?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 23-10-04 16:27

Ædedolke Ønsker Ål....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:28

Hærørnlår ?

Trist der ikke er noget der hedder en Hær-ørn

..men hvad så med en hønseærteskål ?

...er der noget der hedder hønseærter ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:29

Kom lige i tanker om det gode gamle Mågestel. Dit kunne vel så for sjov skyld hedde Måge Køkken Stællet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 16:32

Molo

Nej det hedder Hønsefødder, Gulerødder og halsen af en Svane!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:33

Ærter, Østers og Ål.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-04 16:35

Åben ædetøj (køkkentøj er jo noget man spiser af/med)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 16:42

Hælder stadig mest til Dovas det ligger lissom godt i munden

Men jeg bliver helt klart nød til at printe alle jeres forslag ud og vise dem til min kusine - hun vil godtnok få sig en griner

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 23-10-04 16:47

Ærøsk Øko Åkande køkken

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-10-04 16:49

...............ligger lissom godt i munden...............får hun ikke noget mad på den tallerken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 16:49

Æg, Ål & Øl ...er vist en kortere middagslur værdig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 17:58

Toupie

Kan stadig bedst lide din egen (uden stavefejl). Men du/vi fik da en sjov eftermiddag ud af det.

Fortsat god weekend to All of You.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 17:59

Emesen det håber jeg da hun gør he he

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 18:00

Tak Arne.Jakobsen og tak for stavefejlrettelsen

God weekend til dig også

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-04 19:05

"Ædetrug til hønselår og rødgrød med fløde"

(ku ik la vær)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:06

Dette skulle have været et link til et spørgsmål der forsvandt ..og så tænkte jeg; I måske ku' bru' det ...der ...altså :

http://www.proxy2.de/scripts.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-04 19:08

Syns du sku følge din egen første og bedste, den er da fin: "Åbent æstetisk køkken"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:11

Bær på brød ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:12

Små Gærbrød ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:13

mulberry

Som talt ud af min mund! Kl. 16:20 - Men OK vi er enige.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:14

Åbent gærbrødsbord ???

</DESPERAT>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:16

Gå til Gærbrødet !!!

</FOR_DÆLEN_DA>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:17

Toupie

Du behøver ikke sætte punktum imellem Arne og Jakobsen, det er kun min profil der hedder Arne.jakobsen.
Ingen behøver i øvrigt at skrive andet end Arne. Jeg er den eneste. Den anden hedder ikke arne, kalder sig det blot for at irritere mig og forvirre alle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:18

Ærligt Høst Måltid !

</ALTSÅ>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:20

Sagt på en 'anden' måde :

Ærligt hØst mÅltid = ÆØÅ

</MÆLØKÅLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:21

Jeg VIL eje de 10 påængør </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-10-04 19:26

Hvad med:
økologisk ædeskål
Det kan være på postelinet og har alle bogstaverne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:26

Molo

Den der Ærligt Høst Måltid var squ osse go. Der kommer Høst nemlig i midten som et selvstændigt ord. Og så står der jo blot Ærligt Måltid. Den var go' Gi Molo poængerne for den. (selvom jeg hjalp lidt)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:29

Heeeiiii. arne : 3 Point for den skarpe iagtagelsesevne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:36

pÅengØrnÆ = ÅØÆ = spejling, resiprok-værdien eller (POP) afstakning af ÆØÅ

<OLOKYLOM\>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 19:39

Sludder <ELYKOLOM\>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 19:46

Molo du er bare herlig det er derfor jeg så godt kan li dig

Arne, det skal jeg prøve at huske selvom en anden herlig kandubruger engang har fortalt mig at jeg skal skrive nicket, for ellers kan man ikke finde ud af hvem det er skrevet til .........ikk molo??

Tak Mulberry

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:47

Molo - Hit med dem. Du tror da osse altid du ka' snakke dig ud af det.

Havde du set min 15:44? eller gider du heller ikke læse trådene?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:53

Toupie

Uanset hvor meget nogen prøver, KAN de ikke efterligne mig, jeg er nemlig aldrig 100% ens. Nøjagtigt ligesom en underskrift. Efterligninger af såvel underskrift som væremåde, vil altid afsløres af netop ALTID at være ens. Ik'å?
Smil & Gnæk EJ. (Så ka' I jo tænke over den)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 19:58

Arne, der er vel ingen der er 100 % ens - jeg indrømmer f.eks gerne at jeg har dårlige dage, trætte dage, glade dage og fjollede dage.....og så udvikler vi os jo også med alderen og når vi lære nyt

Min tilstand i dag er: julestemning

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 19:59

Toupie - I øvrigt tak for

Citat
en anden herlig kandubruger

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 20:02

Alle kandu brugere er da herlige........på hver sin måde

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-10-04 20:09

Jeg kender én der ikke er. Nåh nej det gør jeg jo ikke, ved jo ikke hvem han/hun er. Multiple(mange) profiler burde forhindres(forbydes) på Kandu. Ik'Å Molo m.fl.?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 20:19

Toupie ->

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 20:22

Tak Molo det var lige den jeg manglede ......og regnede også lidt med at du ville komme med den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 20:26

Årets Gløgg og Æbleskiver

</MOLO>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-10-04 20:30

Molo, den var faktisk slet ikke så dårlig

Hmm..gad vide om de ved hvad æbleskiver er, i Frankrig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 20:35

Æbleskiver ..ifølge : http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 20:36

Ps. ellers prøv : http://translation.langenberg.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 23:40

Tak for jeres hjælp og for mange gode og morsomme forslag

Dova får point for ordet "frådser" som jeg vil bruge istedet for ordet "gourmet". Under det vil min egen tekst så komme til at stå (med Arne.Jakobsens rettelse)

Molo du får de 10 point som du så gerne ville have
Og Rfou du får 50 point for dit herlige påfund desværre var ikke alle bogstaverne med, men det var et genialt påfund

Tusind tak alle sammen, jeg er sikker på at min kusine vil juble når hun læser alle Jeres påfund

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 23:42

Tedd du får en krammer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 23:46

Tak for det! Men har stadigvæk ikke fundet ud af hvad teksten bliver?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 23:48

FRÅDS

Åbent Æstetisk Køkken

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-04 23:55

Typisk kvinder!! Du sætter hele Kandu på den anden ende, bare for at bruge dit eget forslag!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-10-04 00:00

Nåhh ja, men jeg kom da af med nogle point, fik både hygget og moret mig .....såååhh

Håber da ikke kun det var mig der hyggede mig med det

Men jeg tager det som et kompliment, at du kalder mig en typisk kvinde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-04 00:58

Hej
Det var da godt at du kunne bruge det

Håber vi senere hører om reaktionen på ideen

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-10-04 11:04

Dova,j eg skal nok skrive det herinde men det bliver først omkring juletid