/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Malingfjerner
Fra : michaelvang
Vist : 6392 gange
40 point
Dato : 23-10-04 05:42

Jeg leder efter et produkt til at fjerne maling med som indeholder "gamma-butyrolacton" da jeg har fået at vide at netop dette kemikalie er godt til at fjerne malingrester fra træ med.

Tak på forhånd,

-Michael Vang

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 23-10-04 07:05

I "gamle" dage var der et produkt der hed "Bums" og som funkede på næsten alt, hvilket af miljømæssige årsager nok er blevet erstattet af et mere tidsvarende. Prøv at spørge din lokale farvehandler, hvad den nuværende udgave hedder. Ellers er en varmepistol og en spartel en udmærket kombination.

Good luck!
Bigfool

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 23-10-04 08:38

det er ikke hvad du spørger om, men har du prøvet med brun sæbe? det er også godt - uden miliøbelastning.

Kommentar
Fra : roejgaard

Dato : 23-10-04 09:41

Kausisk soda er det mest effektive til at fjerne gammel maling med og det er heller ikke så dyrt som bums.

Kommentar
Fra : silverfoxdk

Dato : 25-10-04 14:43

kaustik soda (som skrevet) men rens det effektivt med vand bagefter og tag gummihandsker i brug når du smører det på*ætser*

Kommentar
Fra : tono

Dato : 26-10-04 14:55

Måden at gøre det på :
1. bland en span tapetklister
2. tilfør Kausisk soda
3. smør det på træværket og lad det virke
4. skyl med rigeligt vand

Husk beskyt dig med hansker og gerne briller det er stærke sager

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 27-10-04 22:28

find et produkt der hedder nitromors det er nok markedets bedste bruges bla af mange autolakerer for det renser helt i bund

Kommentar
Fra : DennisTT

Dato : 22-11-04 16:19

Michael, du prøver ikk at lave ghb vel?