/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved Sammenlægning af 2 partioner
Fra : gamle61
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 22-10-04 23:06

Jeg har en harddisk (80 Gb) som har været delt i 2 partioner. Ved sammenlægning af de 2 partioner, med programmet partition magic, fik jeg en fejlmeddelse til sidst i processen. Det har bevirket jeg kan se mine data ligger på den sammenlagte harddisk, men jeg har ikke adgang til dem.
Har kørt fejlsøgning - hjalp ikke.
Nu er mit spørgsmål om der findes et program til at redde mine data. Andre foreslag er også velkomne.
Køre med win xp home.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-10-04 23:07

Der findes et program til at rede din disk, det hedder FDISK, dine data - har du forhåbentlig backup af.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-10-04 23:17

http://www.kandu.dk/dk/spg/51956

Her et link til en tråd med et lignende problem.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 00:21

Hvis du har lavet PartionMagic rescue disketter, så skal du fra dem (Eller Dos) skrive Sys.com
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 23-10-04 00:35

Jeg har prøvet præcis det samme, med samme program.
Lær det alle sammen. Partition Magic SUX, og ligeså gør hele Norton serien som også er udviklet af symantec.

Windows redede heldigvis min disk automatisk, men blev sq lige lidt bange.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 23-10-04 00:44

ting27 - vil du ikke være rar og uddybe det lidt , for mig lyder det som mørk tale - har aldrig hørt om "SUX" , er det noget der kan spises - mvh - gamle61

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-10-04 01:07

Går det galt med Partition Magic, så prøv deres hjemmeside om ikke du kan få hjælp til at redde dine data.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : michaelvang

Dato : 23-10-04 19:53

Jeg har haft held med et program der hedder R-Studio. Det kan "redde" dine data hvis de ikke er blevet skrevet over, men siden du ikke har adgang til disken burde de være intakt.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 24-10-04 23:17

har været inde og kigge på den tråd tukols anbefåler og set at jeg skulle kigge i diskhåndtering , hvilket jeg har gjort - her står at disken er i orden og aktiv.
Hvem er det så der kan tillade sig at skrive "adgang nægtet" det er sgu' da min putter og der er mig bekendt ikke andre der bruger den , hvordan kan jeg så nægtes adgang
fatter snart ikke en meter af det hele - håber i kan hjælpe lidt - mvh gamle61

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 23:32
Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 25-10-04 00:26

pallebhansen - var inde og kigge (interesant sted ) kan bare ikke gøre som der siges - det er jo ikke en mappe der har nægtet mig adgang , men et helt drev (en harddisk) mvh gamle61

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-10-04 00:43

Hvad slag filsystem har du på det pågældende drev? Det kan også aflæses her.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-10-04 00:44

altså diskhåndtering.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-04 01:20

Jo du kan godt gøre det med delig hvis du højreklikker på dit drev i denne computer. Forøvrig er der også i højreklikmenyen en undersøg nu funktion, der undersøger drevet for visse fejl.
Men der er noget jeg ikke forstår, du skriver "Ved sammenlægning af de 2 partioner" Men så er der da kun et drev, nemlig dit c-drev
Og hvis partition magic har lavet rod i det, så kan den nok også klare ærterne for dig, men pas på, ikke at lave mere rod en højest nødvendig, og brug hjælp så godt du kan, husk også på programmet har en tilbage (fortryd knap) hvis du kommer i tvivl. Men tilbageknappen kan kun bruges indtil et hvist punkt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 26-10-04 09:03

tukols - NTFS

pallebhansen - har to harddiske , hd 1 er delt 40gb system /80gb til foto
hd 2 var også delt 30gb ingenting /50 gb musik og rod - og det er hd2 vi har lagt sammen , og det er også denne vi ikke kan komme i forbindelse med (og dog ), vi kan ikke komme i forbindelse med de 40gb der ligger der - når jeg kører diskcheck viser (error # 993 ) , men jeg prøvede i går at oprette en ny mappe og der er ingen problemer , den kan både lukkes op og i - går jeg i egenskaber viser den at hd er i orden og fungerer korrekt
vil bare nødig miste de data der ligger der , håber der dukker en lille ting frem så det kommer til at du igen - mvh gamle61

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-04 22:27

I start/kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering kan du se de 2 grundlæggende diske forneden
Disk 0 som er opdelt i 40 og 80 er ok
I disk 1 kan du nok højreklikke på den manglende diskdel og trykke marker partionen som aktiv
Lig mærke til diskenes format og status.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 27-10-04 01:52

Tak for svaret pallebhansen.
tusind mange tak - gik ind og gjorde som du havde skrevet - disk 1 stod til at være i orden og aktiv, men jeg trykkede alligevel på aktiv og bingo så var den der
jeg kan slet ikke fortælle dig hvor glad jeg er - det meste af det der ligger på disken er gl. hyggemusik fra 50-60-70 , som jeg har fundet rundt omkring og meget nødig vil af med - og jeg troede jo det var sikker når det lå på en disk der ikke havde system - så jeg mente ikke der ville ske noget hvis der kom crack
Må dU følges af milde vinde - mvh gamle61

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-10-04 16:57

Jo tak, det er da herligt når gamle kan hjælpe gamle Ha ha.
Men husk på at diske altid går i stykker, det er blot et spørgsmål om hvornår, da de mekaniske dele bliver slidt, kan det komme som et lyn fra en klar himmel. Så skynd dig at lægge kopier på den anden disk (Og ikke på den samme fysiske disk) Eller få brændt ned på CDèr.
VH Palle Hansen