/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sony DSC-T1 Cybershot digitalkamera - ro~
Fra : lokemis
Vist : 298 gange
60 point
Dato : 22-10-04 22:31

Der medfølger et softvare-billedredigeringsprogram (Image Transfer), der automatisk lægger billederne ind på harddisken.
Når man arbejder i harddisken, kan man rotere de billeder, man har optaget på højkant.
Hvordan kan man rotere et billede i selve programmet?

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 22-10-04 22:51

Du går ind i Option så går du ind i View, så trykker du Rotation og så vælger du bare de vinkler billedet skal roters....

Håber du kan klarer den! Og giver lidt points

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-04 11:35

Hvis du bruger XP, kan du i stifinderen, få vist billederne og her vende et billed så det står rigtigt, og markere for at det skal være "stående", så vil det være det permanent.
Huk at når du vender det, og har valgfri rotation, så er det normalt 90 grader.

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 25-10-04 20:52

Til Mac.C osv.:

Hvor finder jeg option?
Når jeg indlæser fra camera til harddisk kommer der et skærmbillede op med Image Mixers mange symboler, jeg kan ikke se option

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 25-10-04 23:26

det letteste er bar at prøve dig frem... der er ik så mange muligheder der inde...

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 26-10-04 09:11

Til Mac.C osv.

Tak, men du må have et andet Image Mixer Program.
Når jeg sætter camera i cradle kommer automatisk en menu op med vandrette og lodrette ikoner. Jeg giver et eksempler på ikonerne.
Første lodret (der er 5 ialt)siger: "Click to change import file mode"
Første vandret siger: The Capture Environment allows you to .....
Yderste højre: Click to exit Image Mixer.
Altså ingen options og view. Midt på skærmen kommer så "Små billedsymboler" frem med jpg nr. underneden - tryk på dem og selve billedet kommer frem.
V.h.

lokemis