/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afinstal. 2000PRO
Fra : marcussen1
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 22-10-04 22:30

Kan man overhovedet afinstallere styresystemet(WIN 2000PRO) uden at formatere harddisken

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-04 22:32

nej - ikke hvad jeg har hørt ihvertfald.. Men du kan jo splitte disken op i partitioner med diverse programmer (f.eks. PartitionMagic) og på den måde lukke win2000 inde i en minimal partition, som du så fjerner med din installations cd..

Kommentar
Fra : xick

Dato : 22-10-04 22:36

Du kan kun afinstallere styresystemet hvis du har et andet system til at ligge under... Men hvorfor vil du fjerne dit styresystem ? hvis du bare skal have et nyt styresystem på igen, kan du vel bare installere det nye oveni 2000

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-10-04 23:22

jeg har gjordt det med win2003server,men vil tro fremgangsmåden er ens med win200,eller kan du altid afbryde indstallationprocessen ved at trykke f3
nå,men sådan gær du-
boot fra win2000 cdrom (eller sæt den i mens win2000 kører og vælg indstaller win2000,ny indstallation vælges)
efter du har trykket f8 for at godkende licens vælger du at indstallere en ny windows,og derpå nej til repair af den eksiterene win men et fresk kopi af windows,derpå skal du vælge om du vil formatere eller hvor den skal indstalleres,men her SKAL DU IKKE FORMARETE (slette alt på disken)men vælge den SaMME partition eller harddisk som windows er på,derpå advares du imod at indstallere 2 win på somme partition,men forsæt -
her kan jeg i win2003server vælge at SLETTE den gamle windows - men ingen af de mappe der er på harddisk bliver slette KUN STYRESYSTEMET -
hvis du ikke kan vil det kun resultere i 2 win2000 der kan vælges i en boot menu,i starten,men ellers intet.
håber det lykkes xou

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 23-10-04 14:39

Tak for svaret Karl_Smart.