/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE-ikoner starter en udskrift
Fra : fqbjs
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 22-10-04 20:13

Hej alle

Jeg kører XP Pro med SP2 - og når jeg klikker på URL-ikonerne (IE) starter den billedet op som om der skal udskrives et dokument.

Hvordan får jeg den til at "opføre sig pænt igen"
.......og i stedet starte den adresse op som der oprindelig lå bag ikonen ??
hilsen og god weekend / Bjarne

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 22-10-04 21:00

er det det ineternet explorer der ligger på dit skrivebord ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 21:07

Det lyder som om du asocieret *.html/*.html MIME typens 'Åbn' handling med din printer i stedet for IE.

Nu er jeg ikke stiv i XP og har Win98 herhjemme.

I 98 går man i stifinders Vis->Mappeindtillinger og vælger fanen filtyper.

Finder MIME typen HTM HTML vælger [Rediger].

Klik på 'Åbn' og vælg [Rediger].

Program der udfører handlingen : [sti]iexplorer.exe

Flueben ved brug DDE

DDE meddelelse : "%1",,-1,0,,,,

Program : IExplore

DDE program der ikke kører : *

Emne : WWW_OpenURLNewWindow

Vælg [Ok].

Nu åbner explorer igen *.htm og *.html filer.

Der hvor jeg har skrevet [sti] skal du selvfølgelig skrive stien til din iexplorer.exe. Der en mulighed for at bruge [Gennemse..]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 21:11

Kandu har rykket lidt om på et par linjer :

Emne : WWW_OpenURLNewWindow
.
'nylinje'
.
Vælg [Ok]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-10-04 22:22

Det kunne også være standard menupunktet til html filer og internetgenveje, der var blevet sat til udskriv. Tjek det ved at gå ind i

Denne Computer > Funktioner > Mappeindstillinger > Filtyper >

Find og vælg (en ad gangen) "internetgenvej", ".html" og ".htm" på listen. Tryk på avanceret. Under "handlinger" ser du hvilket menupunkt der er fremhævet med fed skrift. Hvis det ikke er "åbn" eller "open", skal du vælge den og trykke på "angiv standard," så "åbn" eller "open" står med fed skrift.

/Karl Smart

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-04 22:33

Eller:
Start/kontrolpanel/mappeindstillinger tryk vis, tryk nulstil alle mapper og tryk gendan standardindstillinger.

Tryk fanebladet filtyper og rul ned til HTM som du markerer, tryk så avanceret, så kan du se at Åbn skal stå med fed skrift, ellers markeres den og der trykkes på "angiv standard" Tryk så ok
Det samme indstilling skal HTML have.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 23-10-04 12:48

Ja - nu har jeg prøvet at indstille tilbage til STANDARD og genstartet, men ingen ændring.

Ved nogle ikoner var teksten OPEN ikke fremhævet, hvilket jeg fik gjort.

Men det driller stadig. - Kan det være fordi jeg har haft AWANT browseren installeret. - For der var ikke noget galt FØR jeg afinstallerede den.

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 23-10-04 12:50

.........glemte lige at forhøje points - men nu er det gjort.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 13:13

Jeg tror lige vi skal have dig til at definere: URL-ikonerne
Er det de genveje som du har lagt ind i foretrukne, som du kalder URL-ikonerne, og kommer siden godt nok frem, og kommer der så et printerikon frem nede ved uret.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 23-10-04 13:23

Sorry - jeg har lige opdaget forskellen på de 3 blå IE-ikoner der ligger på mit SKRIVEBORD.

De 2 er IE-genveje - og de starter popup-vinduet med valg af printer/sideinstillinger m.m.
(Højreklikker jeg på dem, viser de stien hvor dokumentet er placeret).

MEN - den 3. er en URL og den starter fint en adresse op. - Så jeg mener faktisk at det er løst. - Beklager (Hvad nu - hvem skal have pointet) ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 13:33

Uden tvivl : MIG

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 13:41

Sorry molokyle, du er for lille (Brint-molokyle) Ha ha
Det er da vist, den første svarer: goofy_dk der er vinderen af en rejse rundt om jorden, og hvis du fqbjs, have svaret og tænkt på hans spørgsmål, såå
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 23-10-04 14:37

OK - vinderen af "Rejsen" går til den første.

(Det er jo næsten ligesom LYKKE-LOTTO)

Men tak for jeres hjælpsomme facon allesammen.

(hvordan udleverer man så "Rejsen") ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-04 15:06

Vælg : Accepter som svar... ved at klikke her >>>--------------------------------------------------------------------------------^

...ved den kommentar du ønsker som svar.

Jepper : Gi' point til goofy_dk, der besvarede et spørgsmål med et spørgsmål !!!

</MOLOKYLE>