/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af Brother Printer HL-820
Fra : metalfaust
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 22-10-04 19:25

Jeg ønsker at tilslutte min Brother HL-820 Laserprinter til min PC. Pc'en bruger Windows XP som os, men jeg jeg får meldinger som 'hardwaren vil muligvis ikke virke korrekt' og 'ingen digital signatur' ved forsøg på installation. Jeg har (selvfølgelig) hverken min driver til printeren eller min windows xp cd-rom. Jeg har prøvet at downloade driveren og fra brothers hjemmeside og installere, men uden den store succes. Hvordan får jeg tilføjet min printer?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 19:52

Jeg har lige fundet din printerdriver i win 2000 så mon den ikke også ligger i XP

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-10-04 20:07

Hejsa

Er du sikker på at det er en driver til Xp du har fundet ?

Ellers så prøv

Først afinstallerer du det som du har installeret (ALT)

Så klikker du på start-alle programmer-tilbehør-og så vælger du Guiden Programkompatibilitet
Så følger du bare guiden.

Mvh
Brian
Ps-Jeg har selv en HP-PSC 500 som ikke virker 100% da der ikke findes en xp driver dertil
Får også denne melding
'hardwaren vil muligvis ikke virke korrekt'
Når jeg installererede den fra den medfulgte driver.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 20:14

Jeg fandt da en driver til "Brother HL-820" inde i win 2000 driverbibliotek, så mon ikke Xp driverbiblioteket har den liggende ind i din comp allerede.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 22-10-04 22:27

jeg har samme problem med en epson stylus c 64 den skriver også ingen digital signatur jeg slettet alt der havde med printer at gøre og fandt en driver på nettet
den skrev det samme igen men det så jeg stort på og forsatte det virker ok

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-04 01:18

'hardwaren vil muligvis ikke virke korrekt' og 'ingen digital signatur: Betyder at Microsoft ikke endnu har testet og fundet driveren OK. Der kan sagtens gå et stykke tid fra driveren er lagt ud til Microsoft har fået den testet. Du kan som sådan godt sige "fortsæt alligevel" til denne oplysning. Går det galt, og computeren ikke vil acceeptere den pågældende driver, så kan den jo bare afinstalleres igen. Om ikke andet i fejlsikret tilstand. (F8) Eller anden driver kan installeres.
Har dog aldrig oplevet dette. Det har fungeret hver gang alligevel.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 24-10-04 13:11

Windows identificerer uden problemer printeren som en HL-820, men kræver alligevel at jeg indsætter windows XP-cd'en (som jeg ikke har). Skal jeg bare installere manuelt, også selvom mangelende digital signatur iflg. windows xp "kan medføre virus"?

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 24-10-04 15:10

Tak for svaret tukols. Jeg ignorerede Microsofts advarsler om muligheden for virus etc., og på trods af meldinger om at printeren ikke vil fungere korrekt, så virker den alligevel.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-10-04 18:58

Det var så lidt.
Mit canon camera, og tror måske også det er mit web-cam, fungerer også upåklagelig selv om de hellere ikke har fået godkendt den digitale signatur.
Hilsen tukols