/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemer med Coolwebsearch....
Fra : Nuserpigen
Vist : 338 gange
500 point
Dato : 22-10-04 18:22

Hejsa....
Jeg har fået noget coolwebsearch på min puter, og kan ikke få det væk igen....
Har prøvet med onlinescan fra spywarefri.dk, men hver gang jeg kører den, siger den, at den er fjernet, men når jeg så genstarter og kører den igen... er den der stadigvæk.....
Har også prøvet ad-aware, spybot S&D, stinger og kørt en onlinescan for virus.... men den er der stadig....
Har installeret norton antivirus, ad-aware, spybot S&D, Spywareblaster og Spywareguard....
Hvordan kommer jeg af med den??

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 18:26
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 22-10-04 18:35

prøv at hente hjkthis på www.arlet.dk

og send en logfil til ham!

* Husk du må kun bruge programmet hvis du har 2000/XP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 18:39

Han vil osse anbefale cwshredder er_du_klog

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 22-10-04 18:42
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 22-10-04 18:43

Ja, men engang hjkthis plejer at hjælpe!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 18:51

ja og den kan osse sendes herind. Der er osse folk herinde der har forstand på hijackthis! Bl.a Lengberg, og osse undertegnede til de mere lette ting! For ikke at glemme Thrillseek

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 22-10-04 19:23

Nåh! ok!

Det kunne jeg ikke vide!

Jeg kan også finde ud af de mere bassale ting!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-10-04 20:03

Det er åbenbart en "grimmer sag", som kan være besværlig at komme af med.

Søg på google med ordet <coolwebsearch> dansk side: og nr.2 er http://www.spywarefri.dk/ , som har en anvisning, som måske kan hjælpe.

http://www.jp.dk/popup:print=2414542
http://www.adwarereport.com/mt/archives/000051.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-10-04 21:05
Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 22-10-04 21:49

Takker for svarene....
Har lagt en hijackthis ud.....
http://www.kandu.dk/dk/spg/52060

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-10-04 21:53

Hvorfor lægger du det ikke her....og sparer points

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-04 23:47

Der findes et lille program der klarer coolwebsearch, den virker altid på det fandens spyprogram: miniremoval_coolwebsearch_smartkiller
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-10-04 23:57

Hejsa

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start->Kør skriv regedit og klik OK.
Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det så slet den.
Det er nemlig coolwebsearch

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 23-10-04 01:08

nu siger briani sikkert at jeg er smart igen.
men glemmer i inte at filen Win386.swp eller pagefile.sys måske også skal slettes
og ellers kør spysweeper efter genstart

procedure:
1.slet Win386.swp eller pagefile.sys
2.kør spysweeper
3. slet de filer der er i karantæne
4.slet Win386.swp eller pagefile.sys
5.kør spysweeper
6. slet de filer der er i karantæne

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-10-04 22:12

Hejsa....
Jeg har fået afprøvet en masse men har stadig coolwebsearch......
Så jeg prøver videre.....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 22:38

Ja,men så har du ikke prøvet "mit" program, da det er specielt lavet til Coolwebsearch
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-04 23:37

Det er CWShredder osse Palle, men der er nogle sejlived varianter af coolwebsearch! Alle spyware forums har problemer med det fucking program! Der dukker hele tiden nye varianter op!

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 24-10-04 23:55

pallebhansen... har du et link til dit program....?
Er ved og være temmelig træt af den coolwebsearch, har prøvet alt muligt....

Nogen af Jer der kender noget til Giant Antispyware???
Er det en pålideligt program??
Fandt det her : http://www.giantcompany.com/(esnz0i452sozhgvkuymegs55)/default.aspx

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 25-10-04 00:10

http://www.spyware-removal.com/remove-coolwebsearch.html
-------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-04 00:21

http://home8.inet.tele.dk/fbj/miniremoval_coolwebsearch_smartkiller.exe
Ja hent det her, du henter det direkte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 01:01

pallebhansen....
Har hentet den ned... og den siger at der ikke er noget.....
Kørte så en online spyware scan på spyware, og den er der stadig....
Detected CoolWebSearch:
CLISDs (1) :
{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB}

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 01:02

hov... kørte en online spywarescan på spywarefri.dk.....

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 25-10-04 01:10

Tror den er relateret til http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
Prøv at kik om der ligger noget tilsvarende under screensavers og i registreringsdatabasen?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 01:17

tedd.....
Har kigget og fjernet funwebproducts.....
Hver gang jeg kører spybot S&D kommer den frem, og jeg sletter den, men den er ikke til og komme af med....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-04 01:24

Så er der ikke andet at gøre end bruge hijackthis for at lave en log, som du sender her ind.
Hentes feks. ved WWW.arlet.dk under din startside ændret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 01:32

pallebhansen......
se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/52060

Slutter for i aften....
Sov godt alle sammen og tusind takker for al hjælpen indtil videre....

Hilsner fra Nuserpigen...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 25-10-04 16:31

husk med spybot at trykke " immunize " eller noget i den retning!

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 21:50

Hejsa....

Så er jeg endelig blevet fri for coolwebsearch på min puter....
Det var Spybot S&D, der forhindrede sletning af strenge i hijackthis loggen....
Nu er det på plads.....

Fortsat god aften

Hilsner fra Nuserpigen