/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vise billeder på Internet og mails
Fra : syrena
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 22-10-04 17:26

Hvorfor får jeg pludselig kun et lille rødt kryds i stedet for billeder, når jeg går på Internettet og ser mine mails? Jeg har været inde i
Funktioner >Internetindstillinger>Avanceret>Mulrimedier, og der er sat vingeben ved VIS BILLEDER!

MVH Syrena

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-10-04 17:29

det ka nvære at billederne ikke findes mere, eller at de er i et mærkeligt format, din pc ikke kan læse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 17:38

Kunne være din webmails sikkerhedsindstillinger!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-10-04 17:39

Jeg har været igennem samme omgang.

http://www.kandu.dk/dk/spg/39572

Jeg har skiftet Norton sikkerhedspakke ud med Norman sikkerhedspakke.....og alt ser perfekt ud !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 17:39

syrena -> Kan du se disse billeder ? http://home20.inet.tele.dk/friheden/mig.html ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 17:40

Hvis du har opdateret til xp SP2 så er det den nye sikkerhed som lukker af for billeder.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-10-04 17:43

Hejsa

Hvis du har installeret SP2,så gør følgende

Åbn din outlook express-gå op i fanen funktioner-vælg instillinger-vælg fanen sikkerhed-her går du ned og fjerner fluebenet der hvor der står-bloker billeder og andet eksternt indhold i html-email
klik på anvend og ok

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 17:46

Der er forøvrigt ikke noget der sker pludseligt! Enten har du leget med nogle indstillinger, indstalleret nogle nye programmer/updates eller har downloaded nogle nye sikkerhedspaches via windows update! Eller osse har din webmail skærpet sikkerheden

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-10-04 18:03

smukke billeder! er det dig molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 18:08

[hør] xyzzygy -> I egen høje person

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 18:42

syrena - hvis du kan se billeder på molokyles link - er dit Sikkerhedsniveau ikke ok.

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 22-10-04 19:04

Syrena hvad mener du med at hendes sikkerhedsniveau ikke er ok?? jeg går ind på Molekyles link og kan da se alle billederne... er mit sikkerhedsniveau derfor dårligt indstillet????

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 22-10-04 19:16

emesen & Brian,
ja, jeg har installeret SP2 for nylig, er det virkelig årsagen?

Jeg vil prøve din vejledning, Brian, og se, hvad der sker.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 19:16

OK sorry - det var for at drille molokyle - ikke for at forvirre Syrena eller andre.
Det har ikke noget at gøre med sikkerhed, at gå ind på molokyles link.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 19:18

Jeg tror emesen driver gæk

Jeg kunne også have spurgt syrena, om syrena kunne se denne smiley :

Smiley'erne på kandu.dk er jo *.gif billeder, nogle endda animerede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 19:29

Billederne som ikke vises er ikke i Internet Explorer men nok i den nye Oulook Express som følger med XP SP2 og det kan ændres som Brian har fortalt.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 22-10-04 19:46

Kære allesammen!

Hurrae,tusind tak for alle de gode råd. I er meget dygtige allesammen.
Brian får 1. prisen for sin klare og nøgterne besvarelse.

Tak endnu en gang

Syrena

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-10-04 19:51

Tror emesen mente man skal have sikkerhedsbriller på når man ser Molo *L*

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 22-10-04 19:53

men du skal acceptere hans svar, ved at trykke på accepter over datoen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 19:56

Undskyld emesen

Jeg læste spørgsmålen som :

Citat
Hvorfor får jeg pludselig kun et lille rødt kryds i stedet for billeder, når jeg går på Internettet
.
..OG ser mine mails?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 19:58

Du skal ikke være for der er jo hele 2 spørgsmål - både internet og mails.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-04 20:10

Et lille Ps.

Der er faktisk en god grund til at blokkere externe elementers visning i emails.

Nogle spammails benytter sig af en teknik, hvor man kan kontrollere om et sådant externt element f.eks. et billede er blevet hentet ..for at blive vist. Jeg taler IKKE om at åbne vedhæftede billeder/filer.
Dermed ved spam afsenderen at modtageren har åbnet email'en og ved således at emailadressen er aktiv. Derefter bliver man tæppebombet med mere spam.

Man bør derfor kun slå blokeringen fra, når man har læst emailen og har sikret sig det er materiale fra en man kender og/eller har tillid til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-10-04 20:16

Enig med molokyle.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-11-04 09:11

Hejsa Syrena

Da du var tilfreds med min løsning,så vær lige sød og lukke dit spørgsmål.
oven over min kommentar som hjalp dig står der accepter som svar-der klikker du og spørgsmålet lukkes.

Mvh
Brian