/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Info omkring cbr 1000f
Fra : b.jeppesen
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 25-07-02 02:47

Jeg har på tidligere tidspunkt skrevet om den famøse tændingskniv/drosling.
jeg har fået at vide at når der står SW-ID på tændingskniven er det=schwiser motor, det kan jeg ikke helt få til at passe.
Min cbr er fra '93 med dual breake, den er importeret fra UK, og har miles/km på klokken,og SW-ID mærke på tændingskniven.Jeg har snakket med div forhandlere faktisk en hel del, og de mener forskillige ting om sagen, lige fra(de har vidst nok kun været droslet i udstødningerne) til (det der sw har ingen ting med schweits at gøre) jeg fik dog at vide at i haynes kan man ud fra motor nr se årgang/model/land.Nu var der noget at gå efter.
Med møje fandt jeg motor nr (sidder forrest i midten set oppefra under 1cm skidt)og ifølge Haynes så er den en UK motor fra '93
En anden kontrol er karburatorne, på en '93 P UK model skal de have nr VP83B, og det stemte overens med mine
kan det måske tænkes at SW-ID står for noget andet???
Det ville være rart at høre fra nogle med en 135hk som har SW-ID mærket på tændigskniven, så man kunne tingene på det rene!.
Det skal lige siges at der står ikke SW på tændigsmodulet, ej indsnæveret indsug-gummi, fri gennemgang i potter.
Hvis man vil hjæpe i sagen kan man gøre følgede.
1)Venstre skjold af 3 skruer.
2)Dæksel bag ved skjold af med 17 top(pas på o-ringen)
3)dreje tendingskniven med 14 top mod uret til mærket kommer.
Håber på svar!
God sommer

Mvh Bjørn (som ikke synes den trææækker nok)

Kommentar
Fra : b.jeppesen

Dato : 25-07-02 09:54

test

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-02 09:37

Hej Jeppesen
Har du prøvet at opgive dit stel nr. til en autoriseret Honda forhandler(en der gider hjælpe)??
I honda´s originale reservedels cd-rom taster man normalt bare stelnr. ind og så har man modellen og landekoden og såvidt jeg husker også om det er en droslet model.
Normalt i Honda terminologi er SW altid =Schweiz.
På alle hondaer er der normalt også et lille klistermærke et eller andet sted på stellet ,som regel under sædet(nogle gange bag plastsidedækslerne)på dette mærke kan man aflæse model og farvekode , har du set dette??

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 16:24

"b.jeppesen" <b.jeppesen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:q_349.6025$G3.787252@news010.worldonline.dk...
> Jeg har på tidligere tidspunkt skrevet om den famøse
> tændingskniv/drosling.

Det må man sige ja til at du har faktisk hele 3 gange på et kvarter ;0)

Mvh. Kim (der bare ikke kunne la' være :) )

Godkendelse af svar
Fra : b.jeppesen

Dato : 09-08-02 15:19

Tak for svaret masteraugust0.
der står cbr 1000fp, jeg får lavet en rulletest
Mvh Bjørn