/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pludselig nedsat fart og omdrejninger
Fra : bossemin
Vist : 314 gange
40 point
Dato : 21-10-04 18:09

Normalt kører min PGO PMX stabilt 60 ud af lige vej, men pludselig, da jeg var ude at køre, begyndte den at opføre sig meget mystisk - den gik ned i omdrejninger og fart, til omkring 30km/t og hoppede nærmest op og ned i omdrejninger...

Jeg har prøvet at køre den lidt til, så nu kører den stabilt på omkring 30.

Jeg har tideligere haft problemer med at min hydrauliske forbremse blokerede mere eller mindre, når scooteren havde stået i længere tid, og det resulterede også i tydeligt nedsat fart, men dog kun de første par hundrede meter, hvorefter den så ville "bløde op" og nå de normale 60. Når den gør det, lyder det som om at motoren virkelig arbejder for det, men scooteren bare ikke kører særlig stærk (logisk nok, da den jo bremser) men denne gang er det helt klart motoren der laver ged i den! :S

Jeg vil sætte stor pris på et godt svar;)

Og lad nu være med at give mig det pis med at man ikke burde køre hurtigere end 30!! Det er meget sikrere at følge med trafikken på de 60, og ikke blive overhalet.

Stig Spangsberg

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-04 19:59

Hvis den kun kan køre 30 nu, så er der sket et eller andet med variatoren, som du skal have af, og hvis den har kørt langt, skal den også have en ny rem.
Det var lidt smart at skrive om du har anden udstødning på og hvad der ellers er lavet ved den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bossemin

Dato : 25-10-04 17:42

Tusind tak for svaret!

Ja, hehe, nu kører den fakisk almindeligt igen - uden at jeg har gjort noget ved den!... mystisk, men jeg brokker mig ikke;)

Forøvrigt er jeg ikke helt sikker på hvad der er pillet ved den, udover at der er taget en begrænsning (hvorfra ved jeg ikke). Udstødningen, rullerne, selve motoren, karpuratoren osv er der ikke gjort noget ved.

Stig Spangsberg

Godkendelse af svar
Fra : bossemin

Dato : 25-10-04 17:43

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-04 18:10

Det kunne godt være den skulle have, lidt sprit i benzintanken, ca 3% men det behøver ikke være præcist, det er med til at fjerne kondensvand mm. Du kan godt bruge alm. husholdningssprit.
VH Palle Hansen