/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
"ingen klartone" fejl 680
Fra : Usagi
Vist : 1262 gange
120 point
Dato : 24-07-02 20:42

Jeg kan ikke komme på nettet med mit modem da det melder "ingen klartone" fejl 680. Jeg har prøvet flere ting, men ingenting synes at virke. Jeg har opdaget at modem's stik til telefonkablet har 4 "pinde" mens kablet kun har 2 "pinde" kan det være det. jeg har tidliger brugt det til at sende data til PBS men aldrig til at gå på nettet, da virket det uden problemer.

Er der nogle som har nogle forslag ....
Jeg er pt på Grønland, jeg hvad ikke om det kan gøre en forskel

Rasmus

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 24-07-02 21:34

hmm jeg kender intet til telefonforbindelserne på grønland. Men hvis det har virket til PBS så virker det også til internet

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-07-02 01:44

Hej Usagi!

Fortæl lige lidt om hvilket styresystem du bruger m.m.!

Men ellers går du ind i Inernetindstiller (evt, ved at højreklikke på Internet) derefter>Forbindelser, marker din forbindelse og dernæst> Indstillinger>Generelt, Her skal du skrive det tlf.nr. du har fået opgivet til din Internetforbindelse og landekoden skal være (299) for Grønland, dernæst Konfigurer (modem), vælg dernæst >Forbindelse, og under Indstillinger for opkald skal der være flueben i "Vent på klartone, før der tastes samt evt. fluben i Annuller opkald hvis forbindelsen ikke opnås inden eks. 60 sek.

Prøv at tjekke disse indstillinger og ændrer dem hvis ej sådan.

Hvis du stadigvæk ikke kan få forbindelse så skriv igen!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-07-02 08:47

Bjarne det har intet med de indstillinger, som du snakker om at gøre. Højst sandsynligt er det fordi han kobler op med for hurtig hastighed.
Det siger min erfaring mig med internet fra Falck Care mig, da det højst sandsynligt hvis jeg gætter rigtigt, er ledningen(læs forbindelsen) som er af ringe kvalitet.
Dette skal løses med et AT kommando, da denne er forskellige fra modem til modem, vil jeg henvise ham til hans vejledning, eller også oplyse model og fabrikat, så vi evt kan finde dokumentation på nettet.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-07-02 12:35

Hej Usagi!

Foranlediget af Zonkers kommentar bør du nok også lige prøve efterfølgende:

Gå igen ind i Inernetindstiller (evt, ved at højreklikke på Internet) derefter>Forbindelser, marker din forbindelse og dernæst> Indstillinger>Egenskaber, Her skal du skrive det tlf.nr. du har fået opgivet til din Internetforbindelse og landekoden skal være (299) for Grønland, dernæst Konfigurer (modem), Generelt kommer hereftrer frem, din Com port (eks.1/2 eller 3) skulle automatisk være valgt hvis der er forbindelse til modemmet og sæt maksimumhastighed til 115200. vælg dernæst >Forbindelse, og under Indstillinger for opkald skal der være flueben i "Vent på klartone, før der tastes samt evt. fluben i Annuller opkald hvis forbindelsen ikke opnås inden eks. 60 sek. marker herefyer OK.

Nu bør du oså lige kontrollere lidt mere! Gå igen ind i Inernetindstiller (evt, ved at højreklikke på Internet) derefter>Forbindelser, marker din forbindelse og dernæst> Indstillinger>Egenskaber>Servertyper, når du foretager opkald via modem til en alm. Internetudbyder skal du under Opkaldsservertyper vælge en lign.:
PPP:Internet, Windows NT Server, Windows xx og på dette faneblad skal for de fleste almindelige Internetudbydere kun markes med fluben for TCP/IP (alle øvrige skal i første omgang være blanke), vælg dernæst> TCP/IP-instillinger, under TCP/IP-indstillinger markerer du "Servertildelt IP-adresse", "Servertildelte navneserveradresser", "Brug standardgateaway på fjernnetværket" (NB! Brug IP-headerkomprimering må i første omgang ikke være markeret).
Marker herefter OK, OK, OK og OK - og prøv tilslutning igen.

Denne vejledning er lavet udfra opstilling til Windows 98 SE, men kan sagtens bruge til andre Windows udgaver, rækkefølgen og faneblade kan dog variere.

Hvis du fortsat ikke kan få forbindelse så skriv igen og opgiv styresystem, internetudbyder og modemtype!

Mvh
Bjarne H

P.S. Jeg har netop lige hjulpet min datter med en næsten identisk fejlmeddelelse efter hun havde haft sin trans. PC . koblet til et LAN-netværk og nu igen skulle bruge alm. modem.

Kommentar
Fra : Usagi

Dato : 25-07-02 20:20

Hej
Jeg har prøvet meget af det i siger, at fjerne "vent på klartone" etc. Men jeg er sidst brugt med på nettet gennem en LAN forbindelse, så jeg vil prøve Bjarne_Hs forslag, Det var hvis en fjel at jeg glemte at sige det.
Hvis det ikke virker komme jeg tilbage med system modem firma etc..

Rasmus

Kommentar
Fra : Usagi

Dato : 26-07-02 19:15

Hej Igen
Jeg kan ikke få det til at virke, alt var sat op som Bjarne_H sage det skulle. Så her er lidt info..

Jeg bruger et TekComm V.90 56000 bps Fax-Modem External, når jer er side i sysemet siger det at det er en Lucent Venus Modem, også nåt jeg bruger frimas egen driver. Mit system er win98. Når jeg beder om driver info siger den at" kommutation driver er comm.drv 5/15/1998

Jeg har aldrig brugt den som Fax men hvordan kan jeg se om det er aktiv ??
Der er også et råd i vejledningen men det kræver at jeg bruger nogle AT commandoer og jeg kan ikke få dem til at virke, det kan være fordi computerne skal være i terminal mode. Men hvordan kommer den det !!

Når jeg prøver at komme på nette, eller at tilslutte mig Telegrennland, tænder der et lys på mit modem TR og lidt efter et andet OH sammen med et klik, efter 15-20 sek komme der et klik igen OH slukkes og fejl 680 komme frem. Der komme igen lyd fra modemet, ingen klartone eller taste lyde (jeg har fjernet "afvent klartone")

Er der nogle som har en ide om hvad jeg kan gøre

Rasmus

Jeg vil prøve at låne et andet modem, for at se om det virker.

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 27-08-02 18:06

Hej Rasmus.

Der er flere ting du kan gøre.

1. Hvis du bruger forlængerledning, mellem stik og modem, skal du tjekke dette ved at sætte en telefon til, er der klartone, fungere det fint.

2. Tag stikket, fra modemets indgang "line" og sæt en telefon til der, virker det er der ikke noget i vejen med dine kabler.

3. klik dig ind her(via anden computer), http://www.satplus.com/showpage.asp?ID=86
og download den nyeste driver.

4. Er der intet af dette der fungere, vil jeg foreslå dig at købe nyt modem!

Det er en af tingene eller et afbrændt modem.

Mere GRATIS og professionel support på www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 12-11-02 12:35

Bruger du firewall kan det godt skyldes fejlen. Slet den eller slå den helt fra.
Modem = består af to ledninger du skal ikke bruge flere.

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 12-11-02 23:00

Prøv at sænke hastigheden på den comport modemet sidder på.
Enhedshåndtering/porte/portindstillinger

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 13-11-02 09:36

Hej Rasmus. Har du prøvet at låne et andet modem? Eller har du prøvet nogle af de ting jeg har skrevet?

Kommentar
Fra : objak

Dato : 29-11-02 23:21

Du kan også forsøge at sætte 1-4 kommaer foran telefonnummeret i dialeren

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 20-03-04 09:45

Jeg har haft samme problem. Jeg løste det ved at sætte et 4 ld. kabel mellem computer og telefonstik. I modsætning til et almindeligt telefonkabel, som kun har 2 kobbertråde, så har det andet 4 tråde. Fås hos Teledanmark. Kan bestilles i deres onlinebutik.