/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lyd i win 98 er væk
Fra : fredag
Vist : 293 gange
100 point
Dato : 21-10-04 15:20

Hej.
På en win 98 maskine er lyden pludselig forsvundet. Hvad skal jeg gøre for at få lyden igen og/eller er det nogen steder at man kan se at lydkortet er gået.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 21-10-04 15:33

Har du tjekket at stikket til højttalerne sidder ordentlig i lydkortet? Har du åbnet for "kassen" og lavet noget andet, så lydkortet evnt. sidder løst?

Du kan tjekke dit lydkort ved at gå ud i enhedshåndtering.
Mener det er: "h.klik denne computer-egenskaber-hardware-enhedshåndtering" på en win98. Her klikker du på lydkortet og vælger egenskaber.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-10-04 18:24

klik på ikontet ved uret og se om der er x ved ingen lyd.(eller i kontrol panel-multimedia-under fanen lyd skal der være markeret - vis lyd styrke på proceslinien for at se om det evt er her den er slået fra)
åbn windows media player og se om der skruet op for lyden.
sæt cd med driver til dit lydkort og genindstal`ler.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 22-10-04 13:14

Der er ikke noget ikon på proceslinien, findes denne driver på win 98 skiven

Kommentar
Fra : n00b

Dato : 22-10-04 13:41

Prøv at downloade AC97 Audio Configuration software, eller hvad det nu hedder.

Men jeg tror bare der er et stik der er røget ud.