/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er det tonen ?????
Fra : pvlar
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 24-07-02 19:50

Har vi ikke hørt nok til beskidte svar, anmærkninger, point osv,
Er det tonen herinde ????? Så tror jeg snart mange andre står af, trods den så ellers udmærkede side som "Kan Du" er.
Jeg henviser lige til et indlæg ----
http://www.kandu.dk/dk/spg/5152
Hvem gør noget ved dette ???????????
Håber på et godt svar.
Med de bedste overbevisninger, og held og lykke med "Kan Du",----- i fremtiden

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-07-02 20:12

hej pvlar...

jeg er enig med dig, jeg har også holdt mig lidt i baggrunden, de seneste dage, fodi jeg synes at tonen herinde, er gået lidt over gevind...

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 24-07-02 20:14

Jeg giver dig fuldstændig ret, dette er bestemt ikke omgangstonen man ellers ser her hos kandu.dk, jeg håber sandelig teamet bag kandu.dk går ind og sletter disse indlæg. Disse latterlige kommentar vil følge spørgsmålet og samtidig har det intet med spørgsmålet at gøre at 2 personer begynder at diskutere. Derudover er det jo meget kedeligt for dem som senere har tænkt sig at købe spørgsmålet/svaret.

Gandalf

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 24-07-02 20:37

Hej Pvlar m.fl!

Med den sidste tids polemik, forstår man godt, der ikke skal meget til før bægeret løber over.

Vi er mange, der prøver at få folk til at opføre sig anstændigt.

Ingen nævnt - ingen glemt!

Men prøv at læse nogle flere af sprørgsmålene i gruppen!

Kandu er ved at udfærdige regler m.m. - se et af de sidste meget diskuterede spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/5030 m.fl.

På denne måde får du bedst den nuværende situation / grund gennemgået til mange brugeres frustrationer.

Og jeg er overbevist om, at vi snart får nogle klare retningslinier fra Kandu.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-07-02 20:39

Jeg ved at kandu.dk eksperimenterer med en ny funktion som gør at man kan slette indlæg....Hvilket jeg ser som en god ide...

Men iøvrigt må jeg også tilslutte mig den gruppe som snart hopper af hvis kandu.dk ikke snart sætter nogen retningslinier/regler om hvordan tingene skal være på kandu.dk

Jeg har siden spørgsmålet "Derfor skal zonker smides ud" haft 3 ture med zonker, fordi han skal kommentere på hans egen latterlige måde, og hvis og såfremt kandu.dk ikke snart sætter disse grænser, så er jeg smuttet til http://www.eksperten.dk igen. Jeg var ellers på et tidspunkt hoppet helt fra eksperten.dk men har tilbragt overvejende meget tid der de sidste mange dage....

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 24-07-02 20:51

Hej Pvlar

Ja, jeg blev godt nok noget forbavset da jeg læste det spgsm. du henviser til, og de to der mundhugges er jo endda helt nye brugere af Kandu, så jeg kan slet ikke se grunden til at den ene beskylder den anden for pointjagt, det er da det værste sludder, og håber da bestemt ikke at der er ved at komme den slags brugere til kandu, for så tør vi andre da slet ikke komme med et svar,hvis man risikerer at blive svinet til på den måde.

med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 24-07-02 21:26

Bjarne jeg har lagt låg på den debat og er faktisk IKKE indblandet i det der kører nu.
Og som du selv erfarede kan jeg faktisk være rimelig sober, flink og imødekommende.

F.eks. : http://www.kandu.dk/dk/spg/5166

e.p. : Jeg vil ikke rode op i noget som helst. Men hvis du mener at noget er latterligt
og andre mennesker har den modsatte mening, om noget jeg besvarer så har
jeg jo fat i det rigtige.Og jeg er åbenbart ikke på det forkerte spor. SÅ er det
måske snarere fordi du mener jeg er djævelen selv og det kan jeg ikke gøre
noget ved. Det står dig helt frit til at vælge et forum og hvis du mener at
eksperten er bedre, er det dig og kun dig der træffer valget om hvor i verden du
vil hen. Men hav det godt, hvad du end beslutter. Jeg har ingen onde meninger
eller er den som bærer nag...

Bantam : Tak for en god kommentar, du har fat i det rigtige.....

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 24-07-02 21:39

Tak --- for jeres indkommende og gode forslag,idéer m.m.
Ingen hemlighed skal være at jeg er forholdsvis ny her,--- men det er jo ingen hemsko, for at ytre sig i dette foretagende.
Jeg har også med stor forundring, spurgt mig selv, hvorfor så mange gode og kloge mennesker vil bruge deres tid, deres kostbare fritid på at bruge timer på nettet, for at være med til at besvarre spørgsmål ?????

Jeg har selv været med i nogle debatter, og også svar -- men det er fordi, jeg synes at, det er sjovt,- "det er lige et emne" du lige selv intressere dig for,- eller noget du gerne vil vide noget om. IKKE ???
Jeg har fulgt debatten Zoonker, m.m. ------- Men er det nødvendigt, -
En masse mennesker som vil,tør,kan,ved,har erfarring i så mange utrolige og rent ude sagt skide gode svar, -- hvorfor skal de til side sættes ???
Jeg har selv gjort brug af spørgsmål, og har fået nogle rigtig gode og brugbare svar.
Hvorfor ødelægger man noget der er godt ???
Det er da helt fint,--hvis man kan vinde en "good will " for den bedste top ti higt score-----------er det det I vil????
Jeg troede stadig siden her var for at hjælpe andre !!!!!!!!
UNDSKYLD mit opstød,-----
pvlar

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-07-02 21:40

Det var ikke for at rode op, men mere for at ankuliggøre hvorfor, og ja Zonker dejligt at du kan opføre dig anstændigt.

Så lad os nu alle se frem til, at der kommer nogle klare retningsliner fra Kandu.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 24-07-02 22:14

Hvad er det for retningslinier???

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-07-02 23:09

retningslinier = regler

Noget man skal rette sig efter

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 24-07-02 23:56

*fnis*

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 25-07-02 10:10

Jamen hvilke?

Kommentar
Fra : Agnethe

Dato : 25-07-02 10:37

Hej allesammen.

Jeg kan desværre kun være enig med skribenterne på dette spørgsmål. Jeg husker ikke hvilket spørgsmål jeg engang svarede på, men jeg kan huske at jeg blev meget overrasket over kommentarerne fra bl.a. en enkelt person. Jeg blev faktisk ked af det og syntes det var tåbeligt at gå så meget op i om en anden har svaret før sig selv - for det er vel det de sure kommentarer bunder ud i. Udover det vil jeg nævne at jeg synes det er latterligt at gøre så meget ud af "pointjagt". Hvad fanden vil I egentlig bruge de her point til?
Jeg troede bare denne her side kunne hjælpe hvis man havde et spørgsmål - men i stedet har jeg fundet latterlige små rethaveriske og nævenyttige "brugere". Hvor er det iriterrende!

Kommentar
Fra : Agnethe

Dato : 25-07-02 10:38

Hej allesammen.

Jeg kan desværre kun være enig med skribenterne på dette spørgsmål. Jeg husker ikke hvilket spørgsmål jeg engang svarede på, men jeg kan huske at jeg blev meget overrasket over kommentarerne fra bl.a. en enkelt person. Jeg blev faktisk ked af det og syntes det var tåbeligt at gå så meget op i om en anden har svaret før sig selv - for det er vel det de sure kommentarer bunder ud i. Udover det vil jeg nævne at jeg synes det er latterligt at gøre så meget ud af "pointjagt". Hvad fanden vil I egentlig bruge de her point til?
Jeg troede bare denne her side kunne hjælpe hvis man havde et spørgsmål - men i stedet har jeg fundet latterlige små rethaveriske og nævenyttige "brugere". Hvor er det iriterrende!

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 25-07-02 15:49

Det er da bare lidt dobbeltmoralsk for dem der råber højest om ikke at gå op i point, sidder alligevel at uddeler point til hinanden - og hvis de ikke gik op i point så kunne det jo være LIDT lige meget - eller er der noget jeg har misforstået?

Jeg forstår ikke denne 'gåen op' i point heller...! Det er jo ikke nogle man kan bruge til noget synderligt.

Når man overværer diverse debatter - tænker man bare godt det ikke er sådanne personer, der skal stå for at styre vores samfund - for hvor ville det så ikke ende???

Håber snart på at tonen bliver bedre hér... for selvom det til tider er underholdende at overvære, så er det også plat og lidt småbarnligt.

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 25-07-02 17:34

Hej Hooney,--- og alle jer andre
Jeg vælger at afvise dit svar, da jeg faktist ikke kan se, hvem der er kommet med det endelige bud.
Jeg tror at Bjarne_H, er kommet med svarret, da han fortæller at Kan Du er i gang med at finde ud af noget.
Ellers tusinde tak for jeres indlæg, dejligt med en rolig og fredelig debat.
Jeg lader spørgsmålet stå åben lidt endnu, så andre også kan komme med indlæg.
mvh pvlar

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-07-02 20:36

Kære Picasso tak for en saglig kommentar DU rammer et rigtigt sted.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-07-02 22:46

Hej Alle

Selvfølgelig er dette forum beregnet til at yde og modtage med en "Voksen" indstilling til tingene. Forhåbentlig vil det med tiden blive et rart sted for alle at være,--både gamle og nye brugere. Som Bjarne_H skriver, kan det være svært for nytilkomne brugere at forstå den tone der er blandt nogle af os herinde,--derfor en god ide som han skriver at bladre lidt i tidligere indlæg. Men i den sidste ende vil det alligevel nok ikke kunne belyse problemetikken omkring hvorfor nogle af os kommer frem og lader frustrationerne få frit løb overfor visse personers misbrug af kandu. Her tænkes ikke så meget i pointbaner, men mere fornemmelsen af at blive nedgjort omkring de kommentarer man måtte komme frem med.
Selvfølgelig skal man tage tingene med et gran af humor, men alt med måde :-/

Picasso>> Du skriver :
>>Det er da bare lidt dobbeltmoralsk for dem der råber højest om ikke at gå op i point, sidder alligevel at uddeler point til hinanden<< ????? Øhhh.........Der er jeg lige faldet af i svinget,---hvad mener du ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Mizchief

Dato : 26-07-02 13:57

Come ooooon venner :o/

Mizchief

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 27-07-02 01:02

Ja, jeg læste da her den anden dag... point til den... point til den...! Hvem var det lige der sagde at de ikke gik så meget op i point?

Ikke at det gør mig noget... jeg synes bare at det virkede lidt dobbeltmoralsk!!! Men som sagt ny bruger i dette system - jeg ved ikke hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Jeg er bare lidt småtræt af at få SÅ mange mails om ligegyldige debatter om point - for de betyder jo ikke noget - eller gør de? ER der noget jeg har misforstået...?

Hasta luego

Mvh. Picasso

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 27-07-02 21:03

Hej Picasso
-- lige mine ord,---- er vi her ikke for at hjælpe hinanden ,---- eller hvad ???????????

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-07-02 19:57

Picasso du afmelder såmænd bare de mails, så er du ude over det problem.

Hvorfor gør du det til andres problem, at du modtager en masse emails, som du faktisk selv har bedt om ??

Det kan da aldrig blive andres problem, at du tilmelder dig nogle mails som du i realiteten ikke vil have, så løsningen er ligetil afmeld dem og dit "problem" stopper.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-07-02 22:50

ang. de der point, så har jeg hørt man kan måske få langtidsholdbar mælk for dem i aldi.....(megagriner)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-08-02 11:45

LOL

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 06-08-02 18:56

Tak for svaret Bjarne_H.