/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvorfor kan printer ikke udskrive fra ne~
Fra : pvlar
Vist : 1839 gange
50 point
Dato : 24-07-02 19:40

Jeg har en printer Lexmark X 73
Hvorfor nægter den en gang i mellem med at udskrive´??
Det er især, hvis jeg udskriver sider fra nettet.
Så siger den "Printer ikke aktiv"
Hvis jeg udskriver egne dokumenter, er der ingenting i vejen.
Jeg har før skrevet spørgsmål omkring min pc. så jeg henviser jer til
http://www.kandu.dk/dk/spg/5079
mvh pvlar

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 24-07-02 21:41

Er den tilkoblet via usb eller parrallel?
Hvilken driver bruger du?

/LEX

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 24-07-02 21:45

Undskyld LEXBus ,--- jeg har ikke forstand på det du spørger mig om .--- MIN forstand på dette område er ikke ret stort,- Derfor jeg spørger,- ????
pvlar

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-02 23:57

Hej pvlar,

du ka' prøve at kigge på denne side... -->
http://www.usbgear.com/usa/printer_adapters.html
hvordan ser endestykket ud på dit printerkabel? er den bred eller lille...

hvis den ligner den brede ende fra billederne er din Printer forbundet til computeren via parallel porten, hvis det er den lille ende fra billederne er din printer forbundet til computeren over USB...

men så vidt jeg ku' se på denne side... -->
http://www.lexmark.dk/products/aio/x73/x73.html
så ser den ud til at bruge USB... selvom den et andet sted i en FAQ snakker noget om at man vist nok også ka' bruge et alm. printerkabel til den...

jeg ved ikke om dette er de nyeste drivere til den... -->
http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/F372039C2B1C1EC0C1256BAE003749F4?openDocument&CTR=en_GB&LNG=en_GB
hvis du ikke har hentet den eller installeret den nye driver... så ka' du hente den der eller her vha. det direkte link... -->
ftp://ftp.lexmark-europe.com/pub/support/drivers/lexmark_x73/windows_xp/lexmark_printing_solution/1.0.17.2/danish/cjxp73da.exe
jeg ved ikke om det vil løse dit problem men det er da et forsøg værd...

har du andre hardware enheder der bruger USB? (f.eks. webcam)

men jeg synes det lyder lidt underligt den nogle gange gerne vil printe... men når den er på nettet vil den ikke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 26-07-02 00:25

Strarup. - Du er fandme omhyggelig. - guld/fedt/top/kanont. :)

PVLAR.

Hvis det er korrekt at det kun er når du er på internettet at du får fejl..... hmmm. Så tror jeg du skal prøve at få en til at hjælpe dig med at geninstallere printerens driver og muligvis også dit internetprogram. Hvis du bruger modem til internet kunne det være en god idé at geninstallere det også.

/LEXe

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 26-07-02 14:31

Tak for svaret strarup. Jeg har installeret en ny driver. Det hjalp.

mvh pvlar