/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Link til ny side
Fra : fredag
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 21-10-04 09:55

Hej.
Jeg har lavet et link til en ny side, men har ønsket at denne nye side kun skal fylde en 1/4 del af en hel side og helst poppe op midt på siden. Hvordan ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-04 10:25

Du kan bruge dette javascript :

Kode
<html>
<title>Resizeble dynamic window opener</title>
<head>
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
function expandingWindow(website,x_dim,y_dim) {
var heightspeed = 8; // vertical scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 8; // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = (screen.width - x_dim) / 2;
var topdist = (screen.height - y_dim) / 2;
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - (window.screen.availWidth - x_dim);
var winheight = window.screen.availHeight - (window.screen.availHeight - y_dim);
var sizer = window.open("","","left=" + leftdist + ",top=" + topdist + ",width=1,height=1,location=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,status=yes,titlebar=yes,resizable=yes,toolbar=yes");
for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo("1", sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth+widthspeed; sizewidth += widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}
sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}
//-->
</SCRIPT>
</head>
<body>
<a href="http://dmi.dk" onClick="expandingWindow('http://dmi.dk',640,480);return false;">DMI 640 x 480</a>
</body>
</html>

Hvis kandu.dk laver 'kluddermor' i koden (..mere reglen end udttagelsen ) vender jeg strax tilbage og fortæller, hvor det går galt

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-04 10:31

Yes; når du har kopieret og sat ind skal du ændre :

titl ebar=yes til titlebar=yes

...det er vist den eneste 'krlle' på koden ...denne gang

Du kan ændre URL'en og størrelsen af vinduet i kaldet til :

expandingWindow('http://dmi.dk',640,480);

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-04 10:43

Er det på 'samme' side du mener en URL skal poppe op ? Så må du lave en iframe midt på siden i rette størrelse (..brug evt. browsersniffing, da ikke alle klienter bruger samme skærmopløsning) og loade din URL ind dér.

Browsersniffing af skærmopløsning : http://echoecho.com/dk/toolscreenresolutionredirect.htm

iframe's : http://www.htmlgoodies.com/tutors/inlineframes.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 21-10-04 11:03

Molokyle: skal denne browsersniffing sættes ind alle steder ?
Og det skal være på en ny side at siden skal være mindre, synes ikke at det fungerer helt endnu, den fylder hele siden, her er det:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-500">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Behandling 1</title>
</head>
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
function expandingWindow(website,x_dim,y_dim) {
var heightspeed = 8; // vertical scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 8;  // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = (screen.width - x_dim) / 2;
var topdist = (screen.height - y_dim) / 2;
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - (window.screen.availWidth - x_dim);
var winheight = window.screen.availHeight - (window.screen.availHeight - y_dim);
var sizer = window.open("","","left=" + leftdist + ",top=" + topdist +
",width=1,height=1,location=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,status=yes,titlebar=yes,
resizable=yes,toolbar=yes");
for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo("1", sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth+widthspeed; sizewidth +=
widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}
sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}
//-->
</SCRIPT>
<body>
<a href="http://dmi.dk" onClick="expandingWindow
('http://dmi.dk',340,180);return false;">DMI 340 x 180</a>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-10-04 16:20

Indtil MOLOKYLE kommer på banen igen så prøv denne der også er en MOLOKYLE specialitet.

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function expandingWindow(website,x_dim,y_dim) {
var heightspeed = 10; // vertical scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 10; // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = 270; // distance to left edge of window
var topdist = 170; // distance to top edge of window
if (document.all) {
var winwidth = window.screen.availWidth - (window.screen.availWidth - (leftdist + x_dim));
var winheight = window.screen.availHeight - (window.screen.availHeight - (topdist + y_dim));
var sizer = window.open("","","left=" + leftdist + ",top=" + topdist + ",width=1,height=1,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,titlebar=no,resizable=no,toolbar=no");
for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo("1", sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth+widthspeed; sizewidth += widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}
sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}

-->
</script>

</head>

<body bgcolor="#FFFF99">
<div align="center">

<div align="center"><a href="http://www.dmi.dk" onClick="expandingWindow('http://www.dmi.dk',200,200);return false;"><font size="6">dmi</font></a></div>

</div>
</body>
</html>

God fornøjelse

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-10-04 16:56

Jeg tror det er din Frontpage der laver rod i koden - når du er i Frontpage så gå ind på fanebladet HTML forneden, nu ser du den kode Frontpage har genereret - slet det hele og kopierer MOLOKYLE's kode ind og så skulle det virke.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 22-10-04 13:17

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-04 19:21

Godt du har fået det til at virke fredag. Kunne du ikke lige fortælle om det var din Frontpage-kode der ødelagde Molo's kode.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-10-04 08:24

Hej bentjuul.

Ja det var min Frontpage-kode som lavede noget "fnuder".